Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Dacia uuendab kõigi mudelite välimust ja värskendab identiteeti (1)

Copy
Dacia kõik mudelid saavad uue visuaalse identiteedi ja neid saab tellida alates homsest.
Dacia kõik mudelid saavad uue visuaalse identiteedi ja neid saab tellida alates homsest. Foto: Dacia / Renault Grupp
  • Uus visuaalne identiteet võetakse kasutusele kogu tootevalikus
  • Uuenevad Dacia Link embleem, logotüüp ja värvid
  • Suur väline muutus saab teoks juba 16. juunil

Autotootja Dacia võtab homsest sõidukitel kasutusele brändi uue identiteedi. Pärast muudatusi kirjaplankides ja suhtlusdokumentides eelmise aasta keskel ning 2022. aasta alguses alanud ümberkorraldusi edasimüüjate võrgustikus on uus identiteet nüüd ka autodesse jõudmas.

Uue disainiga mudelite tellimused avatakse juba 16. juunil ning esimesed tarned toimuvad 2022. aasta viimases kvartalis.

Brändi uue identiteedi tugevaimaks tunnuseks on iluvõre keskosas asuv valge ümberkujundatud embleem Dacia Link.

Minimalistlike joontega „D" ja „C" moodustavad täiesti uue kujundi, mis peegeldab uue disaini jõulist lihtsust. Dacia Link on nii lähedalt kui kaugelt kergelt ära tuntav. Embleem on ka iga ratta ilukilbi keskel.

Teine nähtav muudatus välimuses on logotüübi lisamine sõiduki tagapaneelile ja roolile. Kujunduselt minimalistlikus visuaalis on alles jäänud vaid põhiline, millest piisab iga tähe eristamiseks.

Artikli foto
Foto: Dacia / Renault Grupp

Muud kujunduses tehtud muudatused hõlmavad Monolith Grey värvi jõudmist katusereelingutele, eesmistele ja tagumistele kaitseplaatidele ning Sandero Stepway ja Dusteri küljepeeglitele.

Uus värv Lichen Khaki on maalähedane toon, mis sarnaneb naturaalse sambla tooniga. Värv teeb oma debüüdi ja rõhutab Dacia tihedat sidet loodusega.

DNA jääb samaks

Mõne kuu jooksul uuendas Dacia veel ka tootevalikut kahe uue liikmega: täiselektrilise Springi ja mitmekülgse C-segmendi pereauto Joggeriga.

Brändi uue visuaalse kuvandi kasutuselevõtt tähistab brändi uuendamise tipphetke. Dacia on nüüd tõepoolest muutnud kõike, mida brändi uuenduse käigus sai teha.

Põhiolemuseks on Dacial sõidukite valmistamine ilma liigsete kellade ja viledeta, vaid lihtsate hädavajalike omadustega, mis vastavad põhiklientide ootustele. Dacia sõidukite juures on põhitähelepanu eelkõige vastupidavuses ja töökindluses, mudelid on mitmekülgsed, olgu siis linnas sõitmiseks või nädalavahetusel loodusesse põgenemiseks.

Dacia püüab edendada ka arukaid tarbimisharjumusi, mis väljendub teatud materjalidest, näiteks kroomitud dekoratiivmaterjalidest, aga ka kogu loomse päritoluga nahast loobumises.

Artikli foto
Foto: Dacia / Renault Grupp

Dacia brändimuudatus on seotud Renault Grupi 23. aprillil 2021 toimunud üldkoosolekul võetud kohustustega teha sellest brändist alates 2023. aastast grupi esimene kaubamärk, mis piirab kõigi sõidukite tippkiirust 180 km/h peale.

«Meie meeskonnad on teinud head koostööd, et tutvustada brändi uut identiteeti kogu Dacia tootevalikus. Tänu kõigi ärivaldkondade panusele on Dacial nüüd uus kuub, kuid endiselt sama DNA,» ütles Dacia tootetoimivuse direktor Lionel Jaillet. «See muudatus on võimalus näidata, et meie viis toota autosid võib olla säästlik ja tõhus, kuid samas ka välimuselt stiilne.»

«Voolujooneline logo sümboliseerib tugevalt brändi keskendumist põhiväärtustele. Samamoodi tähendab mehaanikamaailmast inspireeritud embleem Dacia Link lihtsust ja vastupidavust, mis on Dacia kogukonna jaoks tugevad elemendid,» lisas Dacia disainidirektor David Durand.

Tagasi üles