DHL hakkab Tallinnas testima Cleveron Mobility mehitamata kullersõidukit Clevon 1

tehnika.postimees.ee
Copy
Selline näeb välja juulis Tallinna tänavail DHL-i värvides ringi liikuma hakkav mehitamata robotkuller Clevon 1.
Selline näeb välja juulis Tallinna tänavail DHL-i värvides ringi liikuma hakkav mehitamata robotkuller Clevon 1. Foto: Cleveron Mobility

Maailma üks suurimatest logistikateenuse pakkujatest DHL Express hakkab Tallinnas testima Cleveron Mobility mehitamata robotkullerit Clevon 1. DHL-i värvides sõidukit saab Tallinna tänavatel näha alates juulist.

Cleveron Mobility juhatuse esimehe Arno Küti sõnul on tegemist juba teise analoogse strateegilise koostööga, kui maailma üks juhtivaid logistikaettevõtteid asub katsetama Cleveron Mobility mehitamata robotkullereid eesmärgiga katsetada nende kasutamist viimase kilomeetri pakiveos. Esimest sellist pilootprojekti viiakse läbi Viljandi linnas koostöös DPD Eestiga.

«Näeme, et pakkide kättetoimetamise automatiseerimine kogub Euroopas ja teistes kõrge e-kaubanduse osakaaluga riikides üha suuremat hoogu. Cleveron Mobility jaoks on koostöö DHL-iga märgiline, kuna annab võimaluse tuua keskkonnasäästlik pakiveo tehnoloogia rohkemate inimesteni ja testida selle efektiivsust regiooni suurima logistikaettevõtte jaoks,» ütles Kütt.

«Cleveron Mobility robotkullerite testimise käigus saab DHL Express katsetada viimase miili elektrifitseerimist, mis on DHL-i hiljuti välja kuulutatud jätkusuutlikkuse tegevuskava üks peamisi tugisambaid,» ütles DHL Express Estonia tegevjuht Kristina Laaneots.

Arno Kütt lisas, et läbirääkimised teiste sarnaste projektide läbiviimiseks jätkuvad ning lähiajal on loodetavasti võimalik jagada selles vallas täiendavaid uudised. Cleveron Mobility prognoosib, et selle aasta lõpuks on alustatud mitme rahvusvahelise pilootprojektiga.

Cleveron Mobility robotkullerid on tänavalegaalsed ja 100 protsenti elektrilised ning suutelised läbima ühe laadimisega kuni 100 km, mistõttu sobivad hästi linnasiseseks pakiveoks, vähendades heitgaase ja müra.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles