PILDID ⟩ Esimene seeriatootmisse jõudev päikeseauto võib laadimata ringi sõita mitu kuud

Kaido Einama
, ajakirjanik
Copy
Isegi Eesti kehvas kliimas võiks vähemalt suvekuudel saada päikesepaneelidega elektriautoga sõita rohkem kui kuu ilma elektrivõrgust laadimata, kui tootja lubadused paika peavad.
Isegi Eesti kehvas kliimas võiks vähemalt suvekuudel saada päikesepaneelidega elektriautoga sõita rohkem kui kuu ilma elektrivõrgust laadimata, kui tootja lubadused paika peavad. Foto: lightyear

Hollandi ettevõte Lightyear hakkab sel sügisel tootma maailma esimest päikesepaneelidega seeriaautot, mis saab päikesest akudele juurde piisavalt energiat, et sellega saaks laadimata ringi sõita mitu kuud.

Euroopas võivad esimesed tellijad esimesed päikeseautod mudelinimega Lightyear 0 omale maja ette saada juba sombuses novembris.

Päikesepaneelidega on kaetud auto katus ja kapott, mis annavad päevas juurde 70 kilomeetrit sõiduulatust, kui hoida masin ilusa ilmaga päikese käes. Täpsemalt peaks iga tunniga saama päikeseenergiast juurde ligi 9,6 kilomeetrit sõiduulatust. Kui aga akud on täiesti täis laetud, saab sõita laadimata kuni 625 kilomeetrit.

Seega sobib Lightyear 0 kõige paremini näiteks tööle ja koju kulgejale, kes sõidab hommikul tööle, auto ootab parklas päikese all terve päeva ja õhtul on seda vaja vaid kojusõiduks mõne väikese kõrvalepõikega poodi. Nii võib ilma elektrivõrgust laadimata tasuta elektriga hakkama saada mitmeid kuid. 

Efektiivsete päikesepaneelidega on kaetud uue elektriauto katus ja kapott. Need annavad iga tunniga juurde 9,6 kilomeetrit sõiduulatust.
Efektiivsete päikesepaneelidega on kaetud uue elektriauto katus ja kapott. Need annavad iga tunniga juurde 9,6 kilomeetrit sõiduulatust. Foto: Lightyear
Foto: Lightyear

Ettevõte kirjeldab uue auto tutvustuses, et Euroopa lõunapoolsemates riikides, kus on enamasti päikseline ja kus liigutakse päevas keskmiselt alla 35 kilomeetri, peaks aku päikese toel vastu keskmiselt seitse kuud. Hollandi oluliselt rohkem pilvise kliimaga kestaks aga auto lisalaadimiseta kuni kaks kuud. Eestis ilmselt saaks ka hakkama näiteks kuu või kahega, mis on ikkagi üsna kokkuhoidlik, arvestades kasvavaid elektri- ja kütusehindu.

Kõik pole selle uue mudeli juures siiski täiesti päikseline. Maksimumkiiruseks on ainult 160 km/h ja nullist sajani võtab ökonoomne elektrimootor kümne sekundiga. Seega tõesti on tegemist pigem kütusevaba linnamasinaga, millega päevas väga pikki otsi maanteedel ei tehta.

Lightyear 0 sisemus on teslalikult minimalistlik. Ainus silmatorkav paneel on keskel asuv puuteekraan.
Lightyear 0 sisemus on teslalikult minimalistlik. Ainus silmatorkav paneel on keskel asuv puuteekraan. Foto: Lightyear
Päikeseauto on tehtud ülimalt voolujooneline ja kergem, kui tavalised elektriautod, mis lubab tasuta taevast tulevat energiat paremini ära kasutada. See-eest tippkiirus ja kiirendus on pigem oluliselt lahjem, kui tavalistel elektriautodel.
Päikeseauto on tehtud ülimalt voolujooneline ja kergem, kui tavalised elektriautod, mis lubab tasuta taevast tulevat energiat paremini ära kasutada. See-eest tippkiirus ja kiirendus on pigem oluliselt lahjem, kui tavalistel elektriautodel. Foto: Lightyear

Teine oluline tagasilöök võimalike ostjate plaanidele on hind - 250 tuhat eurot. Tõsi, kütuse pealt õnnestub autoga selle masina eluea jooksul väike varandus säästa, kuid hind võtab enamuse ostuhuvilisi hingetuks. See on sama, nagu ostaks endale teise maja lisaks. 

2025. aastal peaks aga tehasest välja veerema juba veel uuem nii-öelda rahvamudel - Lightyear Two, mille hind on planeeritud juba üsna normaalseks - 30 000 eurot.

Elektriautot Lightyear 0 esitleti avalikkusele eelmisel nädalal. Masstootmine saab hoo sisse juba sügiseks.
Elektriautot Lightyear 0 esitleti avalikkusele eelmisel nädalal. Masstootmine saab hoo sisse juba sügiseks. Foto: lightyear
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles