Pikamaavedude täiselektriline veok laeb akusid sihtkohas või kohustusliku pausi ajal
Tund laadimist lisab 270–300 kilomeetrit sõiduulatust
Scania tutvustas oma järgmise põlvkonna akuelektriliste veokite (BEV) jaoks loodud lahendusi. R või S tüüpi magamiskabiinidega ja kuni 624 kWh akudega varustatud uue põlvkonna elektriveokid aitavad lahendada seniseid elektrilise pikamaaveo puudusi ning on osa lahendusest, mis aitab muuta elektritranspordi sobivamaks enamatele klientidele ja äridele.
«Uued elektriveokid on nii meie kui ka meie partnerite jaoks oluline verstapost,» ütles Scania tegevjuht Christian Levin. «Need veokid on osa terviklikust lahendusest, mida elektrifitseerimisele suunatud transpordisektor vajab.»
Scania uus BEV-veokite põlvkond põhineb juba tuntud Scania tugevustel – modulaarsus, jätkusuutlikkus ja madalad kogukulud, millest viimased on võrreldavad klassikaliste veokite omadega või on isegi madalamad. Toetudes sellistele teenustele nagu laadimine, finantseerimine, kindlustus ja hooldus, pakuvad Scania uue põlvkonna elektriveokid terviklikku lahendust.
«Nende lahenduste lisandumine Scania portfelli on suur muutus klientidele, kes tahavad ohjad enda kätte haarata,» ütles Fredrik Allard, Scania vanemasepresident ja elektrifitseerimise juht. «Me toetame kliente uutele lahendustele üle minemisel, pidades silmas nende jaoks olulisi väärtuseid, nagu näiteks heitekoguste nulli viimine.»
Kliendid saavad uute Scania veokitega otsustada nii veoki ja haagise kombinatsiooni kui ka täiskomplektsete lahenduste kasuks. Elektriveokite sõiduulatus sõltub sõiduki kaalust, veoki täpsest konfiguratsioonist ja läbitavatest teedest, kuid näiteks kuue akuga 4x2 veokiga võib maanteedel 80 km/h tunnikiirusega sõites eeldada ühe laadimiskorraga läbisõidu ulatuseks kuni 350 kilomeetrit. Elektriveokite kasutamine on kõige efektiivsem rutiinsetel marsruutidel, kus akusid saab laadida sihtkohas või staabis ning sõiduulatusele aitab kõikjal kaasa akude laadimine juhi kohustusliku 45-minutilise pausi ajal.
«Scania elektrifitseeritud sõidukite valik on laienenud,» ütles Allard. «Nüüd valikusse lisanduv on oluliseks täienduseks meie hübriidveokite valiku ja 2020. aastal tutvustatud linnakeskkondadesse mõeldud elektriveokite valiku kõrval. Pakume nüüd klientidele mitmekülgset ja jätkusuutlikku valikut saatevabasid sõidukeid pikamaasõitudeks.»
Uusi Scania BEV-veokeid saab esialgu tellida 4x2 või 6x2x4 kombinatsioonides. 4x2 veoki puhul peab kuue aku kandmisel teljevahe olema 4150 mm, mis on võimalik tänu Euroopa Liidu sõiduki mõõtmete suurendamise määrusele. Autorongi täismassiks võib olla kuni 64 tonni, mis on Põhjamaades tavaline.
Uue põlvkonna veokite laadimisvõimsus on kuni 375 kW, mis tähendab, et tund laadimist lisab ligikaudu 270–300 kilomeetrit sõiduulatust. Uue Scania 45 R-i või S-i väljundvõimsuseks on kuni 410 kW (umbes 560 hj) ning järgmise põlvkonna Scania elektriveokeid saab juba nüüd tellida Scania esindustest. Tootmine algab 2023. aasta neljandas kvartalis.
«Ülemaailmsete heitgaasiprobleemidega tegelemine tähendab, et me kõik peame tootma ja tarbima uutel viisidel,» ütles Levin. «Scania jaoks on jätkusuutlikkus ja taaskasutamine alati olulised olnud ning ainus, mis täielikult elektrifitseeritud transpordile üleminekut pidurdab, on tervikliku laadimistaristu puudumine. Kuid näeme ka selles valdkonnas suuri edusamme.»
Laadijate kättesaadavus on Euroopa klientide jaoks, kes soovivad BEV-veokitesse teha suuremaid investeeringuid, väga olulisel kohal. Sellepärast on Scania ühendanud jõud ülemaailmsete partneritega, et laadimislahendused jõuaksid elektriveokite kasutajateni.