Senine rekordiomanik Lucid Air suudab ilma vahepeal laadimata sõita kuni 837 km
Auto on rekordiliselt madala õhutakistusega
Elektriautode omanike suurim ärevushäire tekitaja on oht mitte jõuda järgmisse laadimisjaama, enne kui aku tühjaks saab. Mercedese uus töötav kontseptsioonauto VISION EQXX lahendab selle probleemi. Testsõidul läbis see rekordilise vahemaa 14 tunni ja 30 minutiga, millest kaheksa tundi oli ka konditsioneer sisse lülitatud.
Mercedes väidab, et uus rekord ühe laadimisega läbitud vahemaas saavutati puhtalt efektiivsuse tõstmisega. Auto õhutakistuse koefitsent on 0,17, mis on samuti rekordiline - elektriautol pidi 2/3 energiast kuluma maanteesõidul õhutakistuse ületamisele. 100 kWh aku on masinal umbes sama võimsusega kui ettevõtte toodetaval EQS luksussedaanil, kuid Mercedes suutis EQXXi aku teha poole väiksemaks sililkoonanoode ja Vormel 1 juurest kasutusele võetud ülikergeid komposiitmaterjale kasutades ning ligi 30% kergemaks. Auto tarbib nüüd energiat 10 kWh saja kilomeetri kohta.
Efektiivsuse saavutamiseks ongi kontseptsioonautol kaks põhikomponenti: kergem kaal ja väiksem õhutakistus. Sellepärast pidi auto kere tegema ülimalt voolujoonelise ja ligikaudu tilgakujulise. Näiteks on rattakilbid kinnised ja läbipaistvad, mis hoiavad ära igasuguse turbulentsi, jättes samal ajal nähtavale efektsed roosakaskuldsed magneesiumveljed.
Senine elektrilise sõiduauto rekord ühe laadimisega kuulub üle 83 tuhande euro maksvale Lucid Airile, mis suudab ilma vahepeal laadimata sõita kuni 837 km. Tesla Model S aga võib läbida kuni 650 km. Keskmine elektriauto sõidab läbi 300-500 km.
Auto efektiivsuseks on mõõdetud 95%, mis tähendab, et 95 protsenti elektrienergiat jõuab ratastesse, et masinat edasi vedada. Sisepõlemismootori efektiivsus on näiteks 30%.
VISION EQXX ammutab veel lisaenergiat katusel olevatest päikesepaneelidest. See vähendab pardasüsteemi energiavajadust ja toob lõpuks kaasa ka suurema sõiduulatuse. ideaalsetes tingimustes võib see pikamaasõitudel anda kuni 25 kilomeetrit lisaks.
Osta kontseptsioonautot paraku ei saa, Mercedes-Benz on selle mudeli spetsiaalselt disaininud nii seest kui väljast elektriauto uute kontseptsioonide katsetamiseks maanteel.