R, 12.08.2022

Eraettevõtete ja ülikoolide konsortsium hakkab arendama elektriautode laadimise ühist taristut

tehnika.postimees.ee
Eraettevõtete ja ülikoolide konsortsium hakkab arendama elektriautode laadimise ühist taristut
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Eriti populaarseks on muutunud elektriauto linnainimeste seas, sest linnas on paremad laadimisvõimalused.
Eriti populaarseks on muutunud elektriauto linnainimeste seas, sest linnas on paremad laadimisvõimalused. Foto: Eaton

Nutika energiajuhtimise ettevõte Eaton osaleb võtmepartnerina üle-Euroopalises uurimis- ja innovatsiooniprojektis, et luua vajalikud tehnoloogiad ja ärimudelid elektrisõidukite laadimise infrastruktuuri arendamiseks. Pea 10 miljoni euro suurune projekt kestab neli aastat ja hõlmab kogu elektriautode laadimise ahelat.

«Elektriautode populaarsuse üle-Euroopalise kasvuga on üles kerkinud uute laadimistehnoloogiate vajadus. FLOW projekti võtmepartnerina saame anda olulise panuse keskkonnasõbralikeks ning optimaalseteks lahendusteks elektrisõidukite laadimisel. Elektriautode laadimine on elektrivõrgule üsna nõudlik ülesanne,» ütles Eatoni uurimislaborite vaneminsener Stefan Costea.

Eaton on juba mitmeid aastaid arendanud hoonete targa energialahenduse süsteeme (Buildings as a grid), mis jälgivad nii elektri tootmist, tarbimist kui ka võrku ja aitavad energiatarbimist optimeerida. FLOW projektiga uuritakse võimalusi siduda süsteemiga ka energiat kasutavad ja hoiustavad elektriautod. Neid targalt ühendades on võimalik tagada elektrivõrgu suurem stabiilsus.

«Hoonetesse elektriautode laadimise süsteemi loomisega toetame me kiiret üleminekut elektrisõidukitele ja seega rohepööret. Projekt annab võimaluse luua uudseid energiat säästvaid lahendusi nii eratarbijatele kui ka ettevõtetele,» ütles FLOW projekti Eatoni EMEA regiooni korporatiiv- ja elektrisektori president Tim Darkes.

FLOW projekti rahastab Euroopa Liidu Horizon programm. Projekti kogumaksumus on 9,87 miljonit eurot ning see kestab 2026. aastani. Konsortsiumi kuulub 24 partnerit ja kuus juhtivat ülikooli üle Euroopa. Projekti juhtülikool on Fundació Institut De Recerca En Energia De Catalunya.

Tehnoloogialahenduste katsetused viiakse läbi kolmes teaduslaboris: Eatoni Euroopa Innovatsioonikeskuses Prahas, University College´is Dublinis ja Fundació Institut De Recerca En Energia De Catalunya ülikoolis Barcelonas.

Märksõnad
Tagasi üles