Land Rover toob turule uue maasturi, kuhu mahub kaheksa reisijat

tehnika.postimees.ee
Copy
Uude Defenderisse mahub lahendalt kaheksane seltskond. Ka viimases istmereas on kõik mugavused tagatud.
Uude Defenderisse mahub lahendalt kaheksane seltskond. Ka viimases istmereas on kõik mugavused tagatud. Foto: Land Rover
  • Uuel maasturil Defender 130 on pikendatud kere, mis tagab suurema reisijateruumi
  • Kolm istmerida on 2+3+3 paigutuses, pagasiruumi maht on kuni 2516 liitrit
  • Land Roveri kuuesilindrilist Ingenium mootorit toetab poolhübriidsüsteem (MHEV)

Land Rover toob turule kolme istmereaga Defenderi, mis mahutab kuni kaheksa täiskasvanud reisijat. Kõik saavad istuda mugavalt suurtel istmetel.

Defender 130 on teiste mudeliversioonidega võrreldes pikema kerega, säilitades seejuures Defenderile omase maastikuvõimekuse. Reisijad saavad kasutada kolme istmerida. Uus mudel on 340 mm senistest pikem, tuues sellega salongi rohkem avarust ning viies pagasiala mahutavuse 2516 liitrini.

Defender 130-le pakutakse eksklusiivselt uut Sedona Red kerevärvi ning sõiduki saab varustada neljatsoonilise kliimasüsteemiga, samuti tagab täienenud sõidumugavuse õhkvedrustus. Kõik Defenderi mudelid on varustatud panoraamkatuse ja katuseluugiga, samas kui Defender 130 luuk ulatub ka kolmanda istmerea kohale.

Kolmandas istmereas tagavad mugavuse soojendusega istmed, pehmendatud käetoed, läbimõeldud hoiualad ning USB-C pistikud, mis lasevad nutiseadmeid laadida. Kolmanda istmerea juurde pääsemine on tehtud võimalikult lihtsaks – teise rea istmeid saab nihutada ettepoole ja kokku klappida, nii et tekib lai läbipääsutee. Pagasiruumis on õhkvedrustuse juhtnupud, mille abil saab sõidukit soovitud määral langetada, et muuta pagasi laadimine võimalikult lihtsaks.

Navigatsioonijuhised on olemas kogu maailma jaoks

Uue Defender 130 salongist leiab kõigi kolme istmerea juurest hoiualad ja mugavuslahendused, samas kui parima õhukvaliteedi taseme tagab standardvarustusse kuuluv Cabin Air Purification Plus süsteem. Standardvarustusse kuulub ka suurem 11,4-tolline Pivi Pro puuteekraaniga meelelahutussüsteem. Kumera klaasi taha on peidetud lihtsa menüüstruktuuriga ja alati uuendatud tarkvaraga kasutajaliides.

Lisarea mugavaks paigutamiseks on kere pikendatud.
Lisarea mugavaks paigutamiseks on kere pikendatud. Foto: Land Rover

Juhid saavad kolmest paneelist koosnevat kasutajaliidest oma vajaduste järgi kohandada, et tuua esile funktsioonid, mis on just nende jaoks kõige olulisemad. Süsteem suudab juhi harjumusi tundma õppida ning võib näiteks teekonda ära tundes soovitada navigatsioonijuhiseid, samas kui süsteem Smart Voice Guidance aitab vähendada hääljuhiseid olukordades, kus juht on endale juba tuttavas piirkonnas.

Uus Defender 130 suudab tipptasemel Pivi Pro meelelahutussüsteemi kaudu pakkuda navigatsioonijuhiseid ükskõik millisele kolme ruutmeetri suurusele alale navigeerimiseks tervel planeedil, vajamata ühendust mobiilivõrkudega.

Silmapaistev First Edition

Uus Defender 130 on saadaval SE, HSE, X-Dynamic ja X mudeliversioonides, samuti on võimalik otsustada kolme erineva First Editioni versiooni kasuks, millest igaüks pakub erinevaid värvi- ja disainilahenduste kombinatsioone.

​First Editioni mudelid on edasiarendus HSE mudeliversioonist, pakkudes teiste lahenduste seas Matrix LED esitulesid, soojendusega teise ja kolmanda rea istmeid, neljatsoonilist kliimasüsteemi, Meridiani helisüsteemi, Driver Assist Pack lisavarustuspaketti ja toonitud aknaid. Mudelid on varustatud 20-tolliste valuvelgedega ning sõidukit tellides saab valida kuuesilindrilise Ingenium P400 bensiinimootori või D300 diiselmootori vahel.

Foto: Land Rover

Selleks, et muuta iga väljasõidu algus lihtsamaks, pakuvad kõik võtmevaba käivituse süsteemiga Defenderid lähenemisel avamise ja lahkumisel lukustamise funktsiooni.

Kui sõiduk tunneb ära, et võti on jõudnud sõidukist 1,5 meetri kaugusele, avatakse uksed automaatselt. Kui võti on aga liikunud sõidukist kaugemale kui 1,5 meetrit, lukustatakse uksed taas täiesti automaatselt.

Diislist poolhübriidini

Uus Defender 130 on saadaval hulga efektiivsete elektrifitseeritud jõuajamitega, mille hulka kuuluvad bensiinil töötavad kuuesilindrilised Ingenium P300 ja P400 poolhübriidid ning D250 ja D300 kuuesilindrilised diiselmootorid. Võimsust on mootoritel vahemikus 250-400 hj ning pöördemomenti 470-650 Nm.

Land Roveri kuuesilindrilisi Ingeniumi mootoreid toetab poolhübriidsüsteem (MHEV), mis vähendab kütusekulu. Süsteem kasutab 48-voldist rihmaga veetavat starter-generaatorit (BiSG), mis talletab tavapärases olukorras pidurdades ja aeglustades kaotatud energiat ning rakendab kogutud energia vastavalt vajadusele sõidu käigus, muutes samaaegselt start-stopp süsteemi kiiremaks ja efektiivsemaks.

Foto: Land Rover

Kõik Defender 130 sõidukid on varustatud Land Roveri nutika neljarattaveo süsteemiga (iAWD) ning kaheksakäigulise ZF automaatkäigukastiga. Nutikas iAWD süsteem suudab võimsust efektiivselt esi- ja tagatelje vahel jagada, tagades hea soorituse nii maanteedel kui raskemates oludes.

Elektrooniliselt juhitud õhkvedrustus tuleb toime kuni 430 mm erinevusega vedrustuse kõige madalama ja kõige kõrgema punkti vahel ning pakub võimalust off-road tingimustes sõiduki esiosa tõsta 71,5 mm ja tagaosa 73,5 mm võrra, et ületada takistusi ning läbida kuni 900 mm sügavusi veekogusid. Defender 130 suudab vedada kuni kolme tonni raskust haagist, mille haakimise muudavad lihtsamaks õhkvedrustuse kontrollnupud pagasiruumis. Saadaval on eemaldatavad erineva kõrgusega veokonksud.

Uue Defender 130 hinnad algavad 89 150 eurost ja uudismudeleid saab Eestis tellida juba praegu.

Foto: Land Rover
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles