Stabiilselt kõrge kütusehind on sundinud inimesi otsima võimalusi, kuidas ühest punktist teise liikuda väiksemate kuludega ning sellepärast on hüppeliselt kasvanud huvi nii diisel- kui elektriautode vastu. Samuti kaaluvad inimesed uue auto ostul varasemast enam hübriidsõiduki soetamist.
Automüüja: elektriautode müük on kasvanud kolm korda
Topauto müügistatistikast selgub, et jaanuarist kuni tänaseni on elektriajamiga sõidukite müük kasvanud lausa kolm korda. Müüdud on ka 48% rohkem diiselmootoriga autosid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
«Inimeste huvi soodsamate liikumisviiside vastu on selgelt tõusnud ning lisaks elektri jõul sõitvatele autodele on hakatud rohkem küsima ka diiselmootoriga autosid. Kuigi diislikütuse hind on bensiiniga tanklas peaaegu sama, kulub seda üldjuhul vähem,» selgitas Topauto müügijuht Janek Eskor. «Neile, kes sõidavad aastas üle 20 000 kilomeetri, on diislikütuse jõul liikuv auto rahaliselt ökonoomsem.»
Eskori sõnul küsitakse diiselmootoriga variante enam ka nende mudelite puhul, mida seni on valdavalt bensiinimootoriga müüdud.
«Näiteks aina rohkem on inimestel huvi diiselmootoriga Hyundai Tucsoni vastu, samuti SEAT Tarraco ja Hyundai Santa Fe vastu. Need on kõik suuremad linnamaasturid, mistõttu on nende kütusekulu ja kilomeetri hind inimestele tähtis,» selgitas Eskor.
Elektriautode turg on Eskori kinnitusel samuti tõusuteel ning mida aeg edasi, seda rohkem tuleb müügile erinevaid mudeleid, mille vahel inimesed saavad valida.
Eelmisel aastal küsiti elektriautodele pakkumisi neli korda vähem kui sel aastal ning tänavu on müüdud elektriautosid kolm korda rohkem.
«Kindlasti mõjutab elektriautode müüki aasta autoks tunnistatud Hyundai IONIQ5 populaarsus, ent näeme, et inimestel on elektri jõul liikuvate sõidukite vastu huvi olenemata mudelist. Eriti populaarsed on elektriautod linnas elavate ja pigem lühikesi otsi sõitvate inimeste seas. Sama on hübriidautodega, sest linnas liiguvad need peamiselt elektri jõul,» kommenteeris Eskor.
Elektriauto kasuks räägib ostu sooritades seegi, et esimestel aastatel on hoolduskulud võrreldes bensiini- ja diiselmootoritega autodega soodsamad, mis aitab klientidel otseseid kulusid kohe kokku hoida. Topauto statistika kohaselt on sel aastal tehtud 40% kõigist pakkumistest hübriid-, diisel- ja elektrimootoritega autodele ja 60% bensiinimootoriga autodele.