Eestis tuli müügile uus elektriline tarbeauto Addax

tehnika.postimees.ee
Copy
Uuele väikesele elektriautole saab peale panna igasuguseid erinevaid pealisehitisi. Öö jooksul laevad akud end täis.
Uuele väikesele elektriautole saab peale panna igasuguseid erinevaid pealisehitisi. Öö jooksul laevad akud end täis. Foto: Addax Motors

Eestis ja Lätis tuli müügile Belgias toodetud täiselektriline tarbesõiduk Addax, mis on siinsel turul esimene elektriline tööauto, millele saab tellida erinevaid pealisehitusi nii spetsiaaltöödeks kui kauba transportimiseks. Auto müüjaks on heakorra- ja puhastuslahenduste pakkuja Puhastusimport. 

Logistikasüsteemis täidab see auto niinimetatud viimase kilomeetri ülesandeid, näiteks vanalinna või elamukvartalitesse kaupa ja pakke kohale toimetades.

Tegemist on üle 3,6 meetri pika ja kõigest 1,4 meetrit laia N1 kategooria tarbesõidukiga, mis kaalub täislastis alla 3,5 tonni. Auto tühikaal on 886 kg ning pukseerimisvõime sõltuvalt versioonist 565–2000 kg. Tänu kompaktsetele mõõtmetele ja väikesele pöörderaadiusele (4,5 meetrit) on sellega mugav liigelda kitsastel tänavatel, tehase territooriumil või pargiteedel.

«Addax on loodud eelkõige linnades ja suurte ettevõtete territooriumitel täitma saaste- ja müravabalt erinevaid tööülesandeid. Sõltuvalt pealisehitusest on autod kohandatud näiteks haljastus- ja koristustöödeks, jäätmekäitluseks, paki- ja kaubaveoks kui ka tehnikute ja remondibrigaadide tööautoks,» tutvustas Puhastusimport OÜ kategooriajuht Alvar Valend Eestisse jõudnud uue elektriauto võimalusi. «Addax on teiste elektrisõidukitega võrreldes suhteliselt kerge ning suudab vedada üle tonni kaaluvat koormat.»

Kahekohalise kabiiniga Addax on hinnalt võrreldav odavamate elektriliste sõiduautodega. Baasmudel maksab 35 100 eurot pluss käibemaks.

Linnaliikluses toimetamiseks pakub 12 kW võimsusega elektrimootor head kiirendust ning sõltuvalt versioonist 55–70 km/h tippkiirust. Sõiduulatus on 87–132 kilomeetrit.

Elektriautost saab teha ka väikese kaubiku.
Elektriautost saab teha ka väikese kaubiku. Foto: Addax Motors

«Addaxi omamiseks ei pea soetama eraldi laadimisjaama. Tavalisest 16 A pistikupesast saab standardlaadijaga tühja aku täis 6,5 tunniga. Kiirlaadijaga kulub selleks ligi poole vähem aega, kuid otsest vajadust selleks ei ole. Pärast tööpäeva lõppu auto vooluvõrku ühendades on soojendusmatiga varustatud akupakk hommikuks sõiduvalmis ka külmal talvel,» tõi Valend välja Belgia elektriauto ühe suure eelise.

Lisaks jälgib tootja 4G andmesidega kaugabi kaudu pidevalt aku tervist ning teatab kliendile ennetavalt võimalikest tõrgetest. Akule antakse viieaastane garantii ning autole endale kaks aastat.

Väike masin sobib nii-öelda viimase kilomeetri teeninduseks näiteks kulleritele ja logistikafirmadele.
Väike masin sobib nii-öelda viimase kilomeetri teeninduseks näiteks kulleritele ja logistikafirmadele. Foto: Addax Motors

Addaxit pakutakse ka 50 sentimeetri võrra pikendatud šassiiga, kahes mõõdus avatud veokastiga, kallutatava veokasti ja konteineriga, 4–5-kuupmeetrise suletud kaubaruumiga ja külmutusseadmega kaubikuna. Pealisehitusi on võimalik kliendi soovide järgi kohandada ning paigaldada näiteks puisteseade. Arendamisel on talvetöödeks mõeldud lumesahaga versioon.

Valendi sõnul on Addaxi elektriauto läbinud Euroopa Liidu tulekindluse testi, mille käigus tõestati, et tulekahju või kokkupõrke korral on akud plahvatuskindlad. Seega on auto sobilik kasutamiseks tuleohtlikes keskkondades, nagu näiteks puidu- ja keemiatööstuses.

Belgia elektrisõidukite tootja Addax Motors asutati 2016. aastal, ametlikud edasimüüjad ja hoolduskeskused on olemas 18 Euroopa riigis, sealhulgas nüüd ka Eestis ja Lätis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles