Rahvusvaheline seltskond võistles 21. korda toimunud rahvusvahelisel robootikasündmusel Robotex International sellistel traditsioonilistel aladel, mis ürituse algusaegadest juba teada, nagu sumo kui ka üsna uutel spordialadel, nagu näiteks droonide takistuslend.
Kõike seda ümbritses tehnoloogianäitus, kus saab näha Eesti firmade uuemaid leiutisi. Kohal olid nii Starshipi kui Clevoni pakirobotid, isesõitev buss, Eestis tehtud kolmerattaline auto Nobe, Ukrainaski kuulsust kogunud kaugjuhitav Milremi roomiksõiduk THeMIS ja Threod Systemsi luuredroon, Kõu elektritõuks, teenindusrobot Bellabot, päikese jõul liikuv Solaride´i auto ning tudengisatelliit ESTCube.
Muidugi sai töötubades ise igasuguseid lihtsamaid asju või keerulisemaid roboteid meisterdada või konverentsil tippspetsialiste kuulata.
Kui aga moodsast tehnikast hakkas küllastus tekkima, siis võis muidugi ka retromänge mängida, mis veel eelmisel sajandil hitid olid, muidugi möödunud sajandi tehnika peal. Miniekskavaatoriga oli võimalik kaugjuhitavalt kopp masse lüüa või drifti-mudelautodega ringi kihutada. Poest sai kohapeal endale ka mõne programmeeritava roboti osta.
Kas robotid võtavad nüüd töö ära?
Nii iseteenindusrobotit Bellabot kui näiteks Pickitwise´i maasikakorjamisrobotit näinud pealtvaatajad tundusid muret, kas robotid tulevad nüüd inimestelt tööd ära võtma?
Esinejad ja esitlejad lükkasid selle hirmu ümber. Vastupidi - robotid tulevad ära võtma tüütuid, igavaid ja raskeid töid, mida inimestele ei meeldi teha, aga mis tuleb ikka ära teha. Näiteks võib Bellabot juhatada inimese poes kiiresti õige riiulini või maasikakorjamisrobot aidata ööpäevaringselt põllul tööd tehes maasikad kasti saada. Isejuhtiv buss aga viib ilma bussijuhita järgmistesse peatustesse. Kaugjuhtimisega ekskavaator aga tähendab, et ka ekskavaatorijuht saab varsti hakata kodust oma tööd tegema, nagu kontoriinimesed.