Võtame ühe võrdluse automaailmast. Oletame, et sa oled tegev näiteks põllumajanduses või miks mitte ka aktiivse puhkuse korraldamises. Siis on üsna tõenäoline, et su «tööriistakasti» kuulub nelikveoline auto a´la Toyota Hilux või mõni sarnane, millele saad põhupallid, rattad või muu peale tõsta või paadikäru sappa panna.
Sa ei vali ju endale tööks lihtsalt «asja», millel on rool ja neli ratast, kuid mis on liiklusregistris kirjas mopeed-autona. Tõsi, mõlemat nimetatakse autoks. Küsimus on, milleks neid kasutada. Ka WiFiga on sisuliselt samamoodi – sõltub, mida sellelt tahta ja milleks kasutada.
Erinevad äärmused
Vaadates, millist WiFi võrku avalikus ruumis enamasti pakutakse, võib välja tuua suures plaanis kaks äärmust.
Ühes servas on ilma paroolita, tavaline kodukasutaja ruuter ja võrgunimi, mis enamasti kannab selle koha nime, kus viibid.
Teises otsas on aga näiteks Tallinna-Helsingi vahel seilav Tallinki laev, kus iga reisija saab piletiga personaalse koodi ning WiFiga ühendudes kuvatakse talle konkreetne lehekülg kasutustingimuste ja kõige muuga.
Tõsi, igaühel päris eelviidatud laeva-WiFi moodi üsna keerulist lahendust pole vaja. Aga teisalt ei tohiks ka kohvikus või konverentsisaalis olla kasutusel päris kodukasutaja WiFi, mis meile eraelus justkui igati sobiv tundub. Kui su kohviku, juuksuri- või küünesalongi võrku saab igaüks sisse ja kui ta on kurjade kavatsustega, võib palju pahandust kokku keerata. Alustades WiFi pakkuja enda seadmetesse sissemurdmisega, kui kõik arvutid-telefonid asuvad ühes võrgus. Või ka luues sellest kohast baasi näiteks küberrünnakuteks. See omakorda tähendab, et järgmisena võib su uksele koputada juba mõni vormikandja.