Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Vaata, millised on need kümme autot, mille väärtus vananedes hoopis kasvab (1)

Copy
See vana BMW ei kuulu romulasse, vaid selle väärtus pigem kasvab, kui hästi hoida.
See vana BMW ei kuulu romulasse, vaid selle väärtus pigem kasvab, kui hästi hoida. Foto: Ernesto Andrade / Wikimedia Commons

Mõned inimesed investeerivad aktsiatesse ja kinnisvarasse, teised aga panevad oma raha autodesse. Kuigi investeerimine on sisuliselt ikkagi risk, siis õigel ajal õiget mudelit valides võib suurelt võita. Ajas enim väärtust kasvatavad sõiduvahendid on tavaliselt haruldased, eksklusiivsed ja hästi säilinud autod.

carVerticali autoeksperdid koostasid nimekirja autodest, mille väärtus võiks tulevikus oluliselt tõusta ning nende omanikele kasumit tuua.

Mercedes-Benz 190 (W201)

Foto: Manoj Prasad / Wikimedia Commons

See oli ühel hetkel väga populaarne mudel ja selle väärtus kasvab jätkuvalt. 1970ndatel oli Mercedes-Benzis uute autode valmistamise eelarve kümme korda suurem kui konkurentidel ja selle tulemusena nimetatakse MB vanemaid mudeleid «hävitamatuteks». Kõige võimsam 190E 2.5-16 Evolution II versioon maksab tänasel päeval juba sadu tuhandeid. Siiski leidub veel võimalusi osta suhteliselt odavalt 2,3-, 2,5- või 2,6-liitrise mootoriga tavaversioone.

Toyota MR2 (Mk1)

Foto: Calreyn88 / Wikimedia Commons

MR2-seeria autodel on kõike, mida üks tõeline sõiduentusiast võiks eales soovida – tagasillavedu, keskpaigutusega mootor, tundlik rool ja manuaalkäigukast. Esimese põlvkonna MR2, mis kaalub vaevalt tonni, toodeti kompressormootoriga ning see suutis kiirendada 0-100 km/h 6,5 sekundiga. Tegemist on ainulaadse klassikalise sportautoga, millel on kaks istekohta ja üles tõusvad esituled.

Mazda MX-5 Miata (NA)

Foto: Francigf / Wikimedia Commons

Mazda MX-5, tuntud ka kui Miata, on Toyota MR2 tõsine konkurent. Esimese põlvkonna MX-5 toodeti aastatel 1989–1997 ning see mudel pälvis ohtralt tähelepanu. Auto on tuntud oma sujuva juhitavuse ja usaldusväärse neljasilindrilise, 113 hj mootori poolest. Kui otsida turvalist investeeringut, on MX-5 on üks parimaid valikuid.

Mitsubishi Lancer Evolution IV

Foto: Mathew Bedworth / Wikimedia Commons

Lancer Evolution IV, mis tuli turule 1996. aastal, on üks kõige ihaldusväärsemaid, kuid samas ka odavamaid Jaapani koduturule ehitatud mudeleid. Hinnatasemel 12 000–15 000 dollarit on 4. põlvkonna Lancer Evolutionil kompaktne neljasilindriline mootor, mis saavutab 276 hobujõudu.

2015. aastal lõpetas Mitsubishi Lancer Evolutioni tootmise, et keskenduda hübriid- ja elektriautodele. See asjaolu on positiivselt mõjutanud ka haruldasema mudeli väärtust.

BMW M5 E34

Foto: Nakhon100 / Wikimedia Commons

Paljud autojuhid arvavad, et BMW M-seeria on selline haruldus, mida nad endale kunagi lubada ei saa. Siiski võib kasutatud sõidukite turult leida ka odavamaid mudeleid, mille hulgas on BMW M5 E34 üks huvitavamaid näiteid.

1988. aastal esimest korda esitletud võimsat äriklassi sedaani viib edasi 3,8-liitrine kuuesilindriline ridamootor, mis arendab 335 hobujõudu. Selle klassikalise BMW M5 alghind on umbes 14 000 eurot, kuid selle järelturu väärtus kasvab kiiresti.

Honda S2000

Foto: Charles01 / Wikimedia Commons

Kuigi Mazda MX-5 ja Toyota MR2 on toredad autod, millel on väikesed puudused, siis S2000 on palju soliidsem valik. Sellel on lihtne, kuid usaldusväärne ja töökindel mootorikonstruktsioon, sujuv juhitavus, tagarattavedu, atraktiivne disain ning vabalt hingav 2,2-liitrine mootor, mis saavutab 237 hj. Esimest korda 1999. aastal esitletud roadsterit müüakse praegu 9000 kuni 15 000 euro eest ja hinnalangust ei ole lähiajal ette näha.

Volkswagen Phaeton

Foto: M 93 / Wikimedia Commons

2002. aastal turule tulnud Volkswageni lipulaev Phaeton ei leidnud endale püsivat kohta Saksa tootja autopargis. Sel oli raske konkureerida mudelitega, mis olid endale juba turul nime teinud, nagu näiteks Audi A8, BMW 7-seeria ja Mercedes-Benz S-klass. Selle tulemusena lõpetati Phaetoni tootmine 2016. aastal.

Tänapäeval saab Phaetoni varaseimat versiooni osta vaid 3000–4000 euro eest. Hästi säilinud mudeli hind kasvab aga väga suure tõenäosusega. Phaeton on VW ainulaadne ja soliidne katse siseneda luksusautode turule – see mudel ehitati Bentley baasil ning sisseehitatud varustuse nimekiri on tõesti erakordselt pikk.

Land Rover Discovery (Mk1)

Foto: (CC) Andrew Bone / Flickr

Land Roveri maasturid on tuntud oma maastikuvõimekuse ja mugavuse, kuid mitte niiväga usaldusväärsuse poolest. Võrreldes uuemate mudelitega on esimese põlvkonna Land Rover Discovery suhteliselt kindel ja lihtne auto.

Hiljem on Discovery maasturite arv meie teedel vähenenud, mis omakorda tõstab hästi säilinud mudelite hinda. Eriti kehtib see olukorra kohta, kui kapoti all on Roveri V8-mootor.

Ford Puma

Foto: Vauxford / Wikimedia Commons

Paljud mäletavad veel ebahariliku väljanägemisega Fordi kompaktmudelit. Nõudlus selle järele ei olnud kunagi kuigi suur, seetõttu toodeti autot vaid viis aastat. 20 aastat hiljem võttis Puma nime üle Fordi uus kompaktne crossover. Autokollektsionääridele ja -entusiastidele meeldivad aga 80ndate ebatavalised mudelid, seega on ka Pumal palju realiseerimata potentsiaali.

Mercedes-Benz C63 AMG V8

Foto: Cjp24 / Wikimedia Commons

Tänapäeval lasevad paljud autotootjad välja uusi väiksema mootoriga mudeleid, liikudes järk-järgult elektriliste versioonide suunas. Mercedes-Benz AMG-seeria on selles vallas üks kõige laastavamaid näiteid.

Kuid 2015. aastal lõpetati legendaarse C63 AMG mudeli tootmine – see oli viimane mudel, millel oli vabalt hingav 6,2-liitrine V8-mootor. Et tuttuut Mercedes-Benz AMG-d ei ole võimalik enam osta, siis otsitakse vanemaid võimsa sisepõlemismootoriga mudeleid.

Tagasi üles