Iga firma jaoks on elementaarne, et kõik see, mis mõjutab otseselt klienti, peab olema esinduslik ja turvaline. Just avalikud veebid ja välisvõrgust ligipääsetavad teenused on need, mille puhul esimesena mõeldakse, et kui neid parooliga ei kaitse, on varsti häkkerid jaol.
Kuigi kõige välise kaitsmine ongi oluline, siis ei saa selle kõrval tähelepanuta jätta kardina taga toimuvat. Pahalased võivad küll sisevõrgule või majasisestele süsteemidele oluliselt raskemini ligi pääseda, aga kui seal pole turvalisusele mõeldud ning esimene nõrk uks maha murtakse, on võimalikud kahjud juba pea piiritud.
Sellepärast tulekski üldise küberhügieeni tagamiseks aru saada, et investeeringud tagala kaitsmiseks on sama kaaluga kui ilmale nähtava turvamine.
Kuigi sisemiste süsteemide kaitsmisel on omad eripärad, millega tuleb arvestada, jäävad turvalisuse põhitõed siin samaks: uuenda regulaarselt tarkvara, kasuta tugevaid paroole ja krüpteeritud ühendusi, piiratud võrku ja reguleeritud kasutajaõigusi. Lisaks sellele tasub aga sisevõrkude puhul veidi täpsemalt mõtteis hoida seda, kes, kuidas ja miks sinna üldse ligi pääseb.
Kaugtöö toob kaasa omad ohud
Sisemiste süsteemidega seotud ohud on tulenevalt kaugtööst viimaste aastatega märgatavalt suurenenud. Üha enam lubatakse ettevõtte andmetele ja süsteemidele ligipääsu väljaspool turvalist kontorikeskkonda, mis on kaasa toonud terve rea uusi ründevektoreid, mis olid klassikalise töökeskkonna puhul pea täielikult kõrvaldatud.
Kuigi erinevaid ohte võib üles lugeda kümneid, siis suurimad neist on seotud füüsilise keskkonnaga, ebapiisavalt turvatud ühendusega ning üldise hooletusega.