Esmasel kokkupuutel võib digiligipääsetavuse tagamine tunduda keeruline ja aeganõudev. Korraga, nii-öelda ainsa hingetõmbega kõik korda teha võibki olla raske, aga seda saab ära hoida, kui lõimida digiligipääsetavus igapäevastesse arendusprotsessidesse. TTJA digiteenuste peaspetsialist Hanna Rattasepp toob välja kolm peamist sammu, kuidas teha algust digikeskkondade ligipääsetavuse parandamisega.
Digiligipääsetavus on saamas sama oluliseks kui küberturvalisus. Avaliku sektori digikeskkondade ligipääsetavusnõuded hakkasid kehtima 2019. aastal ning osale erasektorist laienevad nõuded alates aastast 2025. Juba praegu tasub ka erasektori ettevõtetel hakata mõtlema, kas nende veebileht on töökindel, mõistetav, tajutav ja mitmel moel tarbitav, nii et seda saavad kasutada võimalikult paljud inimesed.
1. Pane paika oma ligipääsetavuse eesmärgid uueks aastaks
Eesmärkide seadmisel mõtle esmalt, kas digiligipääsetavuse teadmised vajavad täiendamist. Teadmisi täiendada ja küsimustele vastuseid leida aitavad näiteks koolitused.
Teise sammuna tasub kaardistada tänane olukord ehk hinnata, milline on üldjoontes praegune seis digiligipääsetavusega.
Kolmandaks on vajalik otsustada, millised puudujäägid on kõige kriitilisemad ning alustada nende parandamisega. Vajadusel saab leida ajutiselt ligipääsetavad alternatiivid oma funktsioonidele.
2. Anna kasutajatele teada, kui ligipääsetav on veeb või rakendus
Avaliku sektori asutused, kellele kehtivad digiligipääsetavuse nõuded, peavad lisama oma veebilehele ja mobiilirakendusele ligipääsetavuse teatise (varem nimetati seda ligipääsetavuse avalduseks). Ligipääsetavuse teatise eesmärk on anda juhised veebilehel või rakenduses navigeerimiseks kõigile, kes seda vajavad.
Teatist aitavad luua materjalid, mis on leitavad TTJA veebilehelt: teatise juhend, näide ning blankett.