Jaguar tõi avalikkuse ette uue I-PACE’i elektriauto

tehnika.postimees.ee
Copy
Uus E-PACE laeb kolmefaasilisest laadijast 53 kilomeetrit tunnis, uuenenud neliveoline elektriauto kiirendab nullist sajani 4,8 sekundiga.
Uus E-PACE laeb kolmefaasilisest laadijast 53 kilomeetrit tunnis, uuenenud neliveoline elektriauto kiirendab nullist sajani 4,8 sekundiga. Foto: Jaguar
  • Sõiduulatus on nüüd 470 km ja laadimiskiirus kuni 53 km tunnis kolmefaasilise 11 kW laadijaga
  • Intelligentne nelikvedu kiirendab 0–100 km/h 4,8 sekundiga

Jaguar uuendas oma elektriautot. I-PACE on ees ootava mudeliaasta eel läbinud tavalisest mahukama värskenduskuuri, mille käigus on sõiduki disain läinud veelgi eristuvamaks ning tehnilised näitajad paremamaks. Samuti on mudeliperekonda lisandunud versioonid R-Dynamic ja esimest korda on kerevärvide valikus kaks metallik-satiintooni.

Jaguar I-PACE on võitnud üle 90 rahvusvahelise auhinna ning selle esindusliku nimekirja kroonijuveel on kolmikvõit maailma aasta auto 2019 konkursil – linnamaastur pälvis toona võidu nii aasta parima disaini, aasta parima rohelise auto kui ka aasta auto kategoorias.

I-PACE pakub madala raskuskeskme, täiustatud vedrustuse ning mõlemal teljel asuvate kompaktsete ja tõhusate elektrimootoritega täiuslikku kooslust tasakaalustatud nelikveost, mugavusest ning kiirusest, ohverdamata seejuures midagi sõiduulatuses või luksuslikkuses. Aja jooksul on luksusmaasturi tehnoloogilised lahendused «üle õhu» tarkvarauuenduste toel veelgi täienenud ning mitmeid täiustusi võib oodata juba tehasest välja veerenud mudelitele ka tulevikus.

Värskem disain

Disainivärskenduse käigus on I-PACE’i välimust edasi arendatud läbimõeldud parandustega, mis tagavad nii esinduslikkuse kui ka efektsema välimuse. Luksusmaasturi iluvõre on nüüd sujuva joonega ja silmatorkavat Atlas Grey värvi (hallikas). Varasemast läikivmustast iluvõrest loobumine muudab sõiduki esiosa lihtsamaks ja puhtamaks, rõhutades samal ajal maasturi elektrilist olemust. Atlas Grey värvi kasutatakse teistelgi detailidel. Uuenduse on läbinud ka Jaguari embleem, mis on nüüd mustades ja hõbedastes toonides.

Foto: Jaguar

Mõned esiosa detailid, uste viimistluselemendid ja tagumine difuusor on nüüd läikivmusta asemel kerega sama tooni, mille eesmärk on muuta sõiduki välimus lihtsamaks ja selgemaks. Mudelil 400 SPORT ja teistelgi mudeliversioonidel on nüüd pagasiluugi kohal diskreetne tiib, mis viitab I-PACE’i võimekusele ja dünaamilisele iseloomule. Tagatiib kuulub kõigi nende mudeliversioonide standardvarustusse, mis on varustatud 22-tolliste velgedega.

Kõik I-PACE'i standardveljed on nüüd teemantlõikeviimistlusega, samas kui 22-tollised Style 5069 veljed on viimistletud satiinhalli värvi ja süsinikkiust detailidega. Kõik 22-tollised veljed on saadaval iseparanduvate lamellrehvidega.

Eelnevate uuenduste kõrvale sobib hästi ka uus Black Pack läikivmust viimistluspakett, mis kuulub alatest R-Dynamic SE mudeliversioonist standardvarustusse. Läikivmust viimistlus kantakse iluvõre ümbritsevatele detailidele, aknaviimistlustele, küljepeeglitele ning tagumistele logodele ja embleemidele. Samuti on võimalik valida kontrastne panoraamkatus, katuse tagumise osa saab viimistleda kerevärvi asemel musta tooniga.

Esmakordselt saavad kliendid sõiduki kerevärviks valida satiinvärvi Eiger Grey või uue Carpathian Grey.

Jõudlus ja dünaamika paranesid

I-PACE suudab tänu esi- ja tagateljel paiknevatele kergetele, kompaktsetele ja tõhusatele elektrimootoritele nullist sajani kiirendada 4,8 sekundiga ning saavutada tippkiiruseks 200 km/h. Uue I-PACE’i 90 kWh liitiumioonaku tagab kuni 470 km sõiduulatuse (WLTP) ning kui akut laetakse 100 kW kiirlaadijaga. Juurde saab 127 km sõiduulatust laadida vaid 15 minutiga (WLTP).

Kolmefaasilise koduse 11 kW laadijaga on võimalik tunniga laadida akut piisavalt, et läbida kuni 53 km (WLTP), samas kui aku täielikult täis laadimiseks kulub veidi üle 8 tunni. Ühefaasilise 7 kW kodulaadijaga saab tunniga akusse lisada kuni 35 km sõiduulatust ning aku täitmiseks kulub kuni 13 tundi.

Foto: Jaguar

I-PACE’il on laadimiseks ka Low Cost Hours Only ehk ainult madala hinnaga tundide funktsioon, mis lubab sõiduki akut täita vaid siis, kui elektri hind on soodsam. Soovi korral saab seadistada laadimise lõpu, kui aku saavutab kindlaks määratud laetuse taseme – näiteks 80 protsenti. See on mugav valik näiteks avalikes laadimiskohtades, kui soovitakse akut täita vaid nii palju, et jõuda sihtkohta.

I-PACE’i sõidukogemuse muudab mugavamaks veel võimalus reisijateruumi ja aku temperatuuri enne sõitu eelseadistada. Funktsioon töötab, kui sõiduk on ühendatud laadijaga, tagades nii maksimaalse sõiduulatuse ja efektiivsema energiakasutuse. Nii ajastatud laadimist kui ka temperatuuri eelseadistamist saab juhtida sõiduki meelelahutussüsteemi või uuendatud Jaguar Remote äpi abil.

Foto: Jaguar

I-PACE'i reisijateruumis on saadaval palju erinevaid tehnoloogilisi lahendusi, mis muudavad sõidu mugavaks. Kõik mudeliversioonid on varustatud kiire ja intuitiivse Pivi Pro meelelahutussüsteemiga, mis pakub ühenduvust juhtmevaba Apple CarPlay, juhtmevaba Android Auto, integreeritud Spotify ja what3words navigatsioonsüsteemiga. Nii Pivi Pro kui ka teised I-PACE’i süsteemid püsivad alati ajakohasena tänu üle õhu ehk võrgu teel toimuvale tarkvarauuendustele.

Foto: Jaguar
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles