Päevatoimetaja:
Kaido Einama

PILDID Mazda tõi Euroopas avalikkuse ette uue pistikhübriidi MX-30 e-Skyactiv R-EV

Copy
Linnasõitudeks piisab uuel mudelil vaid akust ja elektrist, pikemate sõitude jaoks võib vaja minna generaatorina töötavat lisamootorit.
Linnasõitudeks piisab uuel mudelil vaid akust ja elektrist, pikemate sõitude jaoks võib vaja minna generaatorina töötavat lisamootorit. Foto: Mazda

Täna tegi Brüsseli autonäitusel oma Euroopa debüüdi uus Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV pistikhübriid, milles toetab võimsat elektrimootorit generaatorina rootormootor. Pistikhübriidmudel on järg 2020. aastal Mazda elektrifitseerimisprogrammi lipulaevana tutvustatud MX-30 elektriautole ning Euroopa-välistel turgudel pakutavale MX-30 kerghübriidile.

MX-30 e-Skyactiv R-EV jääb truuks samadele väärtustele, mis on juba tuttavad MX-30 juures, kuid avab samas uusi võimalusi pistikhübriidsõiduki kasutamiseks elektriautona.

Uus mudel suudab täis laetud akuga läbida kuni 85 kilomeetrit (WLTC), mis on piisav igapäevasõitude tegemiseks. Pikemateks reisideks tuleb appi generaator. Rattaid käitab aga alati vaid elektrimootor.

Artikli foto
Foto: Mazda

Mazda valis uues pistikhübriidmudelis generaatorit ja võimsat elektrimootorit toetama uue rootormootori tähisega 8C, sest rootormootor annab piisavalt jõudlust, aga selle keskkonnajälg on väiksem. Efektiivne elektriline jõuajam toimib üheskoos 17,8 kW liitiumioonakuga ja 50 liitrit mahutava kütusepaagiga, andes tulemuseks uutmoodi lähenemise pistikhübriidile ja igati konkurentsivõimelise sõiduulatuse.

MX-30 e-Skyactiv R-EV sobib hästi ka aktiivse elustiiliga inimestele. Masinal on 2- ja 3-faasilise vahelduvvoolu laadimise ning kiire alalisvoolu laadimise tugi, 1500-vatine vooluväljastusvõimekus ning kolm erinevat sõidurežiimi: Normal, EV ja Charge.

Artikli foto
Foto: Mazda

Võimsa 125 kW elektrimootoriga on MX-30 pistikhübriidversioonil koguni veidi parem jõudlus kui täiselektrilisel sõsarmudelil.

Brüsseli autonäitusel näidatud MX-30 e-Skyactiv R-EV on Edition R erimudel, mis on saadaval kohe, kui uus sõiduk müüki jõuab. Edition R erimudeli disainis torkab silma Maroon Rouge Metallic aktsentvärv, mida kasutatakse katusedetailidel. Sama värvitooni kasutati ka Mazda esimese sõiduauto R360 Coupe katusel.

Artikli foto
Foto: Mazda

Kere ning sõitjateruum on viimistletud mustaga tooniga.

Erimudelil on kordumatud disainielemendid, nagu näiteks rootorikujulised tikitud embleemid põrandamattidel ja istmete peatugedel.

Tagasi üles