Green NCAP kuulutas välja aasta kõige väiksema keskkonnajäljega auto, mis on organisatsiooni hinnangul testitutest kõige säästlikum, kasutab kõige puhtamaid tehnoloogiaid ning raiskab kasutamisel kõige vähem loodusressursse.
Vaata, milline auto valiti aasta kõige rohelisemaks
Sõltumatu algatus, mis mõõdab autode keskkonnajälge ja energiatõhust, testib jooksvalt erinevaid automudeleid ja reastab neid edetabelis vastavalt antud hinnetele.
Green NCAP valis 2. veebruaril oma metoodika järgi välja 2022. aasta üldvõitja – kõige väiksema keskkonnamõjuga auto, milleks sai Dacia Spring.
Elektrilise jõuallikaga varustatud Spring saavutas viie tärni süsteemis maksimaalse tulemuse ning edestas teisi elektrisõidukeid, nagu Tesla Model 3 ja Cupra Born.
Green NCAP hindab ka sisepõlemismootoriga autosid. Selles kategoorias on kolm esimest Kia Picanto (3 tärni), BMW 2. seeria Active Tourer (2,5 tärni) ja VW Touran (2 tärni) ning diiselmootoriga autodest on rohelisim Opel/Vauxhall Mokka (3 tärni).
Dacia Spring, nagu ka teised elektrisõidukid, saavutas puhta õhu indeksi maksimumtulemused, kuid korjas ka maksimumtulemuse Green NCAP-i kasvuhoonegaaside testis ja seninägematult hea tulemuse energiatõhususe testis.
Tänu elektrilisele jõuülekandele ja kergele kaalule sai Dacia kompaktne linnaauto kolmel katsel neljast täispunktid, kusjuures energiatarve oli väiksem, kui Green NCAPi maksimumpunktide künnis ette nägi.
89% elektrivõrgust võetavast energiast on auto kasutamiseks akust saadaval, mis näitab tõhusat laadimis- ja tühjendusprotsessi. Katsetulemused näitasid, et Spring on keskkonnasõbralik auto mitte ainult kohalike saasteainete puudumise, vaid ka madala energiatarbe tõttu.
Dacia Spring sai kõigi testide peale kokku üldhinde 9,9, millele järgnes Tesla Model 3 (9,8). NIO eT7, Renault Megane E-Tech ja Cupra Born saavutasid üldskooriks 9,6 punkti. Audi Q4 e-Tron ja Hyundai IONIQ 5 olid samuti viietärnilised ehk üldhinne tuli maksimumilähedane.
Kuid just autode energiatõhususe tulemused muutsid sõiduki üldskoori kõige enam. Erinevalt Dacia Springist ei olnud teised tippu jõudnud autod selles indeksis piisavalt madala energiatarbega, et saada parim tulemus. Näiteks IONIQ 5 sai energiatõhususe indeksis 9,1 punkti, mis alandas auto tulemust.
Green NCAPi emaorganisatsioon on Euro NCAP, mis hindab sõidukeid nende ohutusnäitajate järgi.
Kõik autode edetabelid keskkonnanäitajate järgi leiab siit. Sealtsamast saab ka vaadata oma auto testitulemusi, kui see mudel on Green NCAPi testis käinud.