Tesla kutsub isejuhtimise uuendamiseks tagasi 363 000 autot

Copy
Tesla elektriautod saavad tagasikutsumise käigus üle õhu tarkvarauuendusega taas turvaliseks.
Tesla elektriautod saavad tagasikutsumise käigus üle õhu tarkvarauuendusega taas turvaliseks. Foto: Anna Moneymaker / Getty Images / AFP / Scanpix

Tesla kutsub tagasi oma ligi 363 000 elektrisõidukit nende juhiabitehnoloogia probleemide tõttu, mis suurendavad avariiriski, selgub neljapäeval USA-s avaldatud regulatiivsest teatest.

Tagasikutsumine mõjutab mitmeid Tesla mudeleid: Model S, Model X, Model 3 ja Model Y, mis on toodetud aastatel 2016–2023 ning mis on varustatud «Full Self-Driving Beta» tehnoloogiaga, öeldakse riikliku maanteede liiklusohutuse administratsiooni (NHTSA) teates.

Probleemid Tesla isejuhtimise süsteemiga tähendavad, et sellega varustatud elektriautod võivad teha manöövreid, mis «võivad rikkuda kohalikke liiklusseadusi või tavasid, mis  suurendab kokkupõrkeohtu, kui juht ei sekku,» seisis liiklusohutuse administratsiooni teates.

NHTSA ütles Teslale saadetud kirjas, et juhiabisüsteem «võib lubada sõidukil ristmikel ebaturvaliselt käituda», kui see ei peatu stoppmärgi juures täielikult, sõidab otse mahapöörde reas või liigub edasi foori kollase tulega.

NHTSA kirjas öeldi veel sedagi, et süsteem «võib ebapiisavalt reageerida kehtestatud kiiruspiirangute muutustele».

Probleemi lahendamiseks annab Tesla välja tarkvarauuenduse, mida saab ka kaugjuhtimisega paigaldada.

Tesla tegevjuht Elon Musk pisendas Twitteris seda tagasilööki, nõustudes kasutajaga, kes ütles, et terminit «tagasikutsumine» ei tohiks kasutada probleemide puhul, mida saab lahendada ilma märkimisväärse remondita töökojas.

«Üle õhu toimuva tarkvarauuenduse kohta sõna «tagasikutsumine» kasutamine on anakronistlik ja lihtsalt vale!» kirjutas Musk.

Eelmisel kuul avalikustas Tesla, et justiitsministeerium alustas auto juhiabiprogrammide täiendavat uurimist. Seda tehakse lisaks NHTSA käimasolevale Tesla autopiloodi ülevaatusele pärast mitmeid ohutusjuhtumeid.

Musk on seni aktiivselt reklaaminud Tesla juhiabiprogramme, mis pole siiski edenenud nii kiiresti, kui Tesla tegevjuht tahaks.

2019. aastal ütles Elon Musk, et ettevõte suudab ühe aastaga valmis saada täielikult autonoomse sõiduki, aga see pole ikka veel teoks saanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles