Nn viimase kilomeetri isejuhtivate robotsõidukite arendaja Clevon ja rahvusvaheline tehnoloogiaettevõte ZF teatasid täna strateegilise koostöö alustamisest, mille raames ühendatakse Clevoni isejuhtiva sõiduki tehnoloogia ja ZF SCALAR, mis on maailma juhtiv reaalajas tehisintellektil põhinev sõidukiparkide juhtimisplatvorm.
Clevoni robotkullerite masinaparki hakkab juhtima tuntud tehisintellekti platvorm
Clevoni ja ZFi ühine lahendus kiirendab järgmise põlvkonna viimase kilomeetri tarnelahenduste kasutuselevõttu, nagu näiteks mehitamata robotkullerid, mis liiguksid nii linna- kui ka õueala keskkonnas.
«Clevon viib mehitamata tarneid kohale juba täna. Tegutseme nii USAs, Belgias, Leedus kui ka Eestis, kuid meie võimekus on laieneda veelgi kiiremini ning oleme valmis turvaliselt tooma avalikele teedele oma sõidukipargi. Strateegiline partnerlus ZFiga aitab meil seda eesmärki täita,» sõnas Clevoni tegevjuht Sander Sebastian Agur.
ZF CVS (Commercial Vehicle Solutions) üksus on välja arendanud tarkvarateenuse platvormi SCALAR, mis aitab reaalajas mehitamata sõidukiparkide tööd organiseerida ja juhtida. Aastatepikkuse masinapargi haldussüsteemi arendamise kogemusega ning uue põlvkonna tehisintellekti tehnoloogiaga on SCALARit juba aktiivselt kasutatud avalikel teedel ja reaalsetes liiklusoludes.
«CLEVON 1 sõidukid saadetakse õigel ajal õigesse kohta tänu SCALARi lahendusele, mis suudab automaatselt otsustada, reaalajas tööd optimeerida ning efektiivsemaks teha. Rohkem pakke ja toidukaupu jõuavad kohale õigeaegselt ja vähemate sõidukitega, tagades nii tõhusa tarne ja positiivse kliendikogemuse. Meie koostöö Clevoniga toob viimase miili logistika turule uue põlvkonna mobiilsustehnoloogiate ainulaadse kombinatsiooni,» ütles Hjalmar Van Raemdonck, kes on ZF CVS üksuse digitaalsete süsteemilahenduste juht.
Clevoni ja ZFi tiimid plaanivad koos juba lähikuudel täiemahuliselt SCALARi tarkvara ja CLEVON 1 sõidukid omavahel integreerida ning hakata siis kasutama seda avalikel teedel CLEVON 1 masinapargi haldamiseks. ZF SCALARi integreerimine lubab Clevonil keskenduda oma põhitegevusele, autonoomse sõidu funktsionaalsuse edasiarendamisele ning samal ajal ehitada masinaparke, et testida oma tehnoloogiat.