UURING Iga neljas kasutatud auto on Eestisse toodud Saksamaalt

tehnika.postimees.ee
Copy
Saksa autode puhul usuvad eestlased, et need on hästi hooldatud ja sõitnud headel teedel.
Saksa autode puhul usuvad eestlased, et need on hästi hooldatud ja sõitnud headel teedel. Foto: StockSnap / Pixabay

Paljud Lääne-Euroopast pärit autodest jõuavad lõpuks Ida-Euroopa kasutatud sõidukite turule. Kuigi Saksamaa ekspordib kõige rohkem kasutatud autosid kogu mandril, on olukord Euroopa eri osades päris erinev.

Autoandmetega tegeleva ettevõtte carVertical uuringust selgus, millistest riikidest jõuavad Eestisse kasutatud autod. 

Usutakse, et Saksa autod on hästi hooldatud

26,2% Eestis ringi sõitvatest kasutatud autodest pärineb Saksamaalt, mis on turul kõige suurema osakaaluga impordiriik. Järgnevad Leedu (12,7%), Läti (12,2%), Rootsi (9,3%) ja Prantsusmaa (8,2%). Need andmed koguti enam kui miljoni autode ajaloo aruande analüüsimisel. Tasub teada, et see ei pruugi täielikult ühtida Eestis tegeliku registreeritud autode statistikaga.

«Kasutatud autode ostjad otsivad autosid Saksamaalt, sest usuvad, et Saksa autojuhid hoolitsevad oma autode eest paremini, kui keegi teine. Inimesed arvavad, et suurima kasutatud sõidukite turu juhid ei jäta hooldustähtaegu vahele, tellivad kvaliteetset remonti ja ostavad esmajärjekorras paremini varustatud autosid,» ütleb carVerticali autoekspert Matas Buzelis.

Sõiduki seisukorda ja tavalisi probleeme mõjutab suuresti piirkond, kust auto pärineb. Põhjamaadest, näiteks Rootsist pärit sõidukitel on tavaliselt rohkem korrosiooni, mis on tingitud lumest, soolast ja külmast temperatuurist.

Samal ajal ei pruugi küll Itaaliast pärinevatel autodel olla korrosiooni, kuid paljude sealt riigist tulevate kasutatud sõidukite värv võib olla intensiivse päikesekiirguse tõttu tuhmunud.

Üldiselt pole äärmuslikud muudatused temperatuuris autole kunagi kasulikud. See selgitab ka, miks eestlased armastavad just Saksa autosid. Saksamaal on suhteliselt mahe kliima ja head teed, mis kokku vähendavad korrosiooni, pleekinud värvi ja vedrustuse probleemide ohtu.

Piiriülesed kasutatud autode ostu-müügitehingud on riskantsemad

Kui autod liiguvad tehingute käigus ühest riigist teise, siis on nende ajalugu raskem jälgida. Enamik riike ei jaga üksteisega sõidukite andmeid, mis tähendab, et auto võib Saksamaal või Prantsusmaal saada tõsiseid kahjustusi ja seejärel Eestis pärast pealiskaudset remonti «uuesti sündida».

carVerticali platvormi turu läbipaistvuse indeksi kohaselt oli 55% kõigist Eestis kontrollitud autodest varem kahjustatud ja 18,2% neist muudetud läbisõidunäiduga.

Esitatud statistika tõestab ilmekalt, et Eesti kasutatud sõidukite turg ei ole kaugeltki läbipaistev ja ostjad peaksid olema teadlikud enim levinud pettustest.

Topp 5 riiki, kust Eesti impordib kõige rohkem kasutatud autosid, on järgmised:

  1. Saksamaa - 26,2%
  2. Leedu - 12,7%
  3. Läti - 12,2 %
  4. Rootsi - 9,3 %
  5. Prantsusmaa - 8,2%
Tagasi üles