E-sport saab uue näo: Valve kuulutas välja «Counter-Strike 2»

Steven Tiirik
Copy
Foto: Valve

«CS:GO» huvilistel on põhjust rõõmustada. Videomängude tootja Valve otsustas kolmapäeval avalikustada oma mänguseeria kõige uuema teose: «Counter-Strike 2».

Kuigi uuest mängust on räägitud pikalt (enamasti küll unistavas vormis), sai märtsis alguse kuulujuttude laine tänu ajakirjanik Richard Lewise avalikustatud infole. Toona väitis mees, et «CS2» on juba töös, ning avalikkuse ette peaks teos jõudma enne käesoleva kuu lõppu. Tal oli täiesti õigus.

Hetkel veel suletud beeta staadiumis «CS2» toob endaga palju muudatusi. Lõpuks võetakse kasutusele Source 2 mängumootor, uuendatakse kaarte, senine 64 tick rate asendatakse sub-tick süsteemiga ja muidugi palju kõneainet pakkunud uudne tossugranaatide süsteem.

Uus mängumootor

«Counter-Strike 2» jookseb varasema versiooniga võrreldes uuemal mängumootoril. Senine Source mootor tuli välja juba 2004. aastal ja kuigi seda on ka uuendatud, on mängijatel olnud tungiv soov uue mootori järele juba pikalt.

Source 2 mängumootor parandab graafikat, mängu dünaamilisust ja füüsikat. Samuti on nüüd arendajatel lihtsam teost parandada ja arendada, ning mängijatel endil on palju mugavam võimalus ise kaartide loomiseks.

Viimast peetakse oluliseks just seetõttu, et paljud meile praegugi tuntud «Counter-Strike’i» kaartide esimesed versioonid olid üles ehitatud just fännide, mitte mängu tegijate poolt.

Uued ja vanad kaardid

Mängu jäävad alles meile juba tuttavad kaardid, millest mõned on saanud uuendusi ja mõned jäänud selliseks nagu nad on alati olnud. Samuti tuuakse tagasi ka vanu kaarte, näiteks legendaarne Italy.

Kõik mängijad ühes ajahetkes

Tick rate tähistab serveris toimuvate muudatuste registreerimise sagedust. Mida kõrgem on tick rate, seda sujuvam on serveris toimuv. Senimaani jooksutati «CS:GO» matchmaking servereid 64 tick sagedusel. Professionaalsel tasemel mängitakse küll 128 tick serverites, kuid mängusisestes serverites see seni võimalik ei olnud.

Uus sub-tick süsteem tähendab aga seda, et server teab täpselt, millal mingisugune liigutus toimub, ning iga lask, hüpe ja visatud granaat leiab aset täpselt sel hetkel, kui toimub nupuvajutus. Kõik serveris viibivad mängijad satuvad millisekundi täpsusega samasse ajatsooni.

Olulised detailid

«Counter-Strike 2» jätab alles ka mängijate päris raha eest soetatud kosmeetika. Veel enam, uuenenud graafika annab seni ilusatele relvadele veelgi parema välimuse.

Kahtlemata on positiivne igale huvilisele ka teadmine, et «CS2» uuendus saab olema juba praegustele «CS:GO» mängijatele täiesti tasuta.

Hetkel saavad uut mängu katsetada vaid valitud mängijad, kuid kui kõik kulgeb plaanipäraselt, peaks juba suvel olema igal tulistamismängu huvilisel võimalik seda ka ise kogeda

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles