Saksa autotootja BMW toodab sel aastal testimiseks 100 luksuslikku vesinikmaasturit iX5 Hydrogen, mida esimest korda võis ideeautona näha 2019. aastal Frankfurtis peetud rahvusvahelisel autonäitusel.
PILDID ⟩ BMW toodab sel aastal sada luksuslikku vesinikuautot
BMW AG juhatuse esimees Oliver Zipse sõnul on vesinik universaalne energiaallikas, millel on oluline roll üleminekul taastuvenergiale ja seega ka kliima kaitsmisel. «Vesinik on üks tõhusamaid viise taastuvenergia salvestamiseks ja transportimiseks, olles puuduv pusletükk kliimaneutraalse liikuvuse tagamisel,» ütles Zipse.
BMW esitles X5 mudelil põhinevat BMW iX5 Hydrogen ideeautot 2019. aasta rahvusvahelisel autonäitusel (IAA). Mudelil iX5 Hydrogen kapoti all on elektrimootor, mis ammutab energiat vesiniku ja hapniku vahelisest keemilisest reaktsioonist. Kõrvalproduktina tekib vesi, mis suunatakse väliskeskkonda.
6 kg vesinikku viib enam kui 500 kilomeetri kaugusele
Vesinikkütusega auto sõidumugavus ja -müra sarnaneb elektriautoga, eelis seisneb aga kiires tankimises: ligi kuus kilogrammi mahutavate 700-baarise rõhu all olevate süsinikkiust paakide täitmine võtab aega 3-4 minutit. Sellest piisab WLTP tsükli kohaselt 504 kilomeetri läbimiseks.
Vesiniku jõul on elektrimootor võimeline sõitjale pakkuma pidevat võimsust suurusjärgus 125 kW ehk 170 hobujõudu, autosse paigaldatud täiendava elektriaku ja eDrive tehnoloogia abil küündib vesinikmaasturi maksimaalne hetkevõimsus 401 hobujõuni (295 kW).
Võimsus on piisav, et kiirendada iX5 Hydrogen paigalstardist kiiruseni 100 km/h vähem kui kuue sekundiga.
BMW alumiiniumitootmine tekitab peagi 70% vähem süsihappegaasi
Lisaks elektri- ja hübriidautode osakaalu suurenemisele mudelivalikus ja vesinikauto arendamisele on BMW võtnud endale kohustuse uue sõiduki tootmisel kasutada vähemalt 50 protsendi ulatuses juba kasutusel olevat toorainet ning lähtuda tootmisprotsessis muudest ringmajanduse põhimõtetest.
Keskkonnasõbralikum alumiinium valmib koostöös Kanada Rio Tinto tehasega, mis kasutab tootmisprotsessis nii hüdroelektrijaamade toodetud rohelist energiat kui rakendab uuenduslikku metallisulatustehnoloogiat, mille käigus eritub süsihappegaasi asemel hapnikku. BMW ja Rio Tinto partnerlus vähendab süsihappegaasi eritumist tootmisprotsessis ligukaudu 70 protsenti.
BMW AG müüs eelmisel aastal üle maailma üle 215 tuhande elektrisõiduki, täiselektriliste sõidukite müük kasvas 2021. aastaga võrreldes ligi 108%.