Skeletoni superkondensaatorid jõudsid koostöös Honda võidusõidutiimiga IndyCari vormelisarja

tehnika.postimees.ee
Copy
Honda CR-V Hybrid Racerit on nimetatud veerevaks elektrifitseeritud laboratooriumiks, mis tutvustab elektrilahenduste võimalusi hübriidtehnoloogia ja taastuvate kütuste valdkonnas.
Honda CR-V Hybrid Racerit on nimetatud veerevaks elektrifitseeritud laboratooriumiks, mis tutvustab elektrilahenduste võimalusi hübriidtehnoloogia ja taastuvate kütuste valdkonnas. Foto: Skeleton Technologies / Honda

Suure võimsuse ja kiirlaadimisega energiasalvestite valdkonna ülemaailmne tehnoloogialiider Skeleton Technologies varustab superkondensaatoritega IndyCari vormelisarja avaetapil esitletud Honda CR-V Hybrid Racerit. Honda võidusõiduosakonna Honda Performance Developmenti (HPD) poolt ehitatud hübriidjõuallikaga näidissõiduk debüteeris märtsis IndyCari hooaja avamisel Floridas ning seda esitletakse täiendavalt tänavu veel mitmel sama vormelisarja etapil.

Honda CR-V Hybrid Racer kasutab Skeletoni superkondensaatoreid koos Empel MGU hübriidmootori tehnoloogiaga. Kütuseks on Shelli taastuvtoorainel põhinev võidusõidukütus, mis võimaldab võrreldes fossiilkütusega vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid vähemalt 60%.

Hüüdnime «HPD Beast» kandva näidissõiduki suure võimsuse tagavad Skeletoni superkondensaatorid, mis on eelistatuimaks tehnoloogiaks pidurdusenergia salvestamisel ja kiirenduse suurendamisel.

Skeletoni superkondensaatorite madal sisetakistus, kõrge tsüklilisus ja hea vastupidavus vananemisele muudavad need parimaks valikuks hübriidsõiduautode jõuallikate jaoks.

Superkondensaator kapoti all näeb välja selline.
Superkondensaator kapoti all näeb välja selline. Foto: Skeleton Technologies / Honda

«Meil on suur rõõm teha Honda Performance Development CR-V hübriidsõiduki projektis  koostööd Skeleton Technologiesiga. Skeletoni superkondensaatorite moodulid on tänu nende suurele kasutus- ja regenereerimisvõimsusele meie võidusõiduauto hübriidajami jaoks tipptasemel lahendus. Senine koostöö Skeletoniga on olnud äärmiselt viljakas ja me töötame IndyCari sarja hübriidsüsteemi arendamise eesmärgil juba superkondensaatorite energiasalvestuse täiustatud versiooni kallal. Ootame huviga, kuhu meie partnerlus tehnoloogia edasiarendamises ning selle kõrgetasemelises ja agressiivses tippvõistluskeskkonnas testimine aitab välja jõuda,» rääkis Honda Performance Development'i president dr David Salters.

Skeletoni teadmistega kogu väärtusahela ulatuses - alates elemendi, mooduli ja elektroonika disainist kuni energiasalvestussüsteemide valmistamiseni – on võimalik kasutada võidusõiduautodele üliolulisi kaalu ja ruumi optimeerimise võimalusi.

Foto: Skeleton Technologies / Honda

«Koostöö Honda Performance Developmentiga ei ole meile huvitav mitte ainult superkondensaatorite rakendamise seisukohast, vaid ka seetõttu, et HPD kiire ja tulemustele orienteeritud tööviis sobib ideaalselt Skeletoni kultuuriga. Meie tehnoloogia integreerimine HPD CR-V hübriidsõidukisse näitab selgelt, kuidas superkondensaatorid suudavad suuri võimsusi vajaminevates olukordades olla kõrge kasuteguriga. Koostöö IndyCari hübriidsüsteemi arendamisel tõestab seda selgelt,» ütles Skeletoni äriarenduse asepresident dr Sebastian Pohlmann.

Honda CR-V Hybrid Racer tegi oma avaliku debüüdi 3.-5. märtsil NTT IndyCar Seriesi hooaja avamisel St. Petersburgi Firestone Grand Prix etapil Floridas. Näidissõidukit saab näha mitmel IndyCari üritusel, sealhulgas Long Beachi Acura Grand Prix etapil (14.-16. aprill) ja hooaega lõpetaval Monterevi Firestone Grand Prix etapil (8.-10. september). Honda CR-V Hybrid Racerit on nimetatud veerevaks elektrifitseeritud laboratooriumiks, mis tutvustab elektrilahenduste võimalusi hübriidtehnoloogia ja taastuvate kütuste valdkonnas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles