Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Eesti päikeseauto vajab toetust, näpuotsaga on veel soovitud summast puudu! (1)

Copy
Uue päikeseauto esialgne 3D mudel näeb välja selline. taolise masinaga kavatsetakse minna kuueks päevaks Austraalia päikese alla.
Uue päikeseauto esialgne 3D mudel näeb välja selline. taolise masinaga kavatsetakse minna kuueks päevaks Austraalia päikese alla. Foto: Solaride

Eesti tudengite arendatav vaid päikese jõul liikuv elektriauto Solaride läheb selle aasta sügisel Austraaliasse, kus selliste liikurite suurel võistlusel Bridgestone World Solar Challenge sõidetakse manner läbi loodest kagusse. 3000 kilomeetri läbimiseks on auto juba projekteeritud ja välimuski võtab ilmet. Kuid vaja on veel viimaseid pingutusi masina lõplikuks valmis ehitamiseks.

Eesti ühisrahastusplatvormil Hooandja saab ettevõtmist toetada 17. aprillini. Kogutavast viiekümnest tuhandest eurost on veel puudu napilt 5000 eurot, et rahastus oleks koos.

Solaride´i elektriauto projekt sai alguse 2020. aastal, kui Tartu Ülikooli tudengid hakkasid ehitama autonoomset elektriliikurit, et pääseda Austraalias toimuvale ülemaailmsele võistlusele. Paraku tõmbas koroonapuhang sellele plaanile tol ajal kriipsu peale.

Hooandja eelmise rahastusvooruga ja sponsoritelt saadi siiski niipalju toetust, et esimese elektriautoga võisteldi Marokos 2021. aastal toimunud päikeseautode võiduajamisel, kus tuli paraku katkestada.

2023. aastal aga on plaanis viimaks kauaaegne unistus teoks teha ning Austraaliasse minna võistlema tippülikoolide tihedas konkurentsis, kus tuleb rinda pista selliste tugevate autotööstuse riikidega nagu Saksamaa, Jaapan ja USA.

Nii nägi Solaride´i päikeseauto välja novembris toimunud robootikamessi Robotex 2022 ajal. Selline auto käis Marokos võistlemas, Austraalia jaoks ehitatakse aga uus täiustatud mudel.
Nii nägi Solaride´i päikeseauto välja novembris toimunud robootikamessi Robotex 2022 ajal. Selline auto käis Marokos võistlemas, Austraalia jaoks ehitatakse aga uus täiustatud mudel. Foto: Madis Veltman

22.-29. oktoobrini toimuval rallil Austraalia kuuma päikese all läbitakse kuue päevaga 3022 kilomeetrit, ööbitakse kõrbes telkides ning hakkama peab saama ilma kõrvaliste energiaallikatega. Edasi viib elektriautot vaid Austraalia suve alguses kõike kuumaks küttev päike, mida sel aastaajal jätkub ohtralt. Darwinist startides kulgetakse läbi kohati täiesti inimtühja Austraalia sisemaa ning lõpetatakse Adelaide´is.

Kuigi Austraaliasse sõidab ilmselt vaid 25-liikmeline tiim, on projekt oluliseks tõukeks kogu Eesti inseneeria järelkasvule, sest päikeseautoga on praeguseks seotud ligi 300 gümnasisti, tudengit, mentorit, koolitajat ja koostööpartnerit. Eestis pole küll oma autotööstust, kuid teadmisi selle valdkonna uusimate tehnoloogiate kohta saab anda uue põlvkonna inseneridele just selliste ettevõtmistega, kus on võimalik kõiki lahendusi kohe praktikas järgi proovida.

50 000 eurot, mida praegu kogutakse, kulub 25-liikmelise tiimi lennupiletitele, et saaks Austraaliasse kohale lennata.

Vaata lähemalt siit: www.solaride.ee.

Eesti päikeseauto Solaride tehnilised andmed

Foto: Solaride
  • Saavutatud tippkiirus: 98 km/h
  • Keskmine kiirus: 80 km/h
  • Tühimass: 650 kg
  • Mõõdud: 5 x 1,8 x 1,2 m
  • Istekohtade arv: 4
  • Kandevõime: 4x80 kg
  • Võimsus: 3,6 kW
  • Energiakulu: 4 kW
  • Päikesepaneelide tootlus: 1,2 kWh
  • Õhutakistuskoefitsient: 0,2 Cd
  • Sõiduulatus: 750+ km

Allikas: Solaride

Tagasi üles