Novembris alustab MINI Leipzigi BMW tehases täiselektrilise Countrymani tootmist, millest saab esimene margi Saksamaal valmistatud mudel.
Uue põlvkonna täiselektriline MINI Countryman hakkab välja tulema Saksamaa tehasest
Uus viieukseline Countryman on eelkäijaga võrreldes 13 sentimeetrit pikem. Lisaks 4,3-meetrisele pikkusele ulatub mudeli kõrgus 1613 millimeetrini, olles vanemast mudelist ligi kuue sentimeetri võrra kõrgem.
MINI Countryman E elektrimootor arendab võimsust 140 kW ehk 191 hobujõudu, esmakordselt MINI mudelivalikusse lisanduva täiselektrilise nelikveoga MINI Countryman SE ALL4 jõuallika võimsus ulatub 230 kW ehk 313 hobujõuni. Elektriautode aku maht on 64,7 kWh, millest hinnanguliselt piisab ligikaudu 450 kilomeetri läbimiseks.
Taaskasutatud materjalid ja rohelisem tootmisprotsess
Elektrilise Countrymani armatuurlaud, rool ning põrandamatid on valmistatud taaskasutusele suunatud plastpudelitest ja vaibajääkidest tehtud polüestrist. Alternatiivsete materjalide kasutamine võimaldab süsinikdioksiidi heitkoguseid eelmise mudeli detailide tootmisega võrreldes vähendada kuni 85 protsenti.
Lisaks vähendab uue Countrymani ökoloogilist jalajälge Leipzigi rohelise tootmisprotsessiga tehas, millele annavad elektrit neli tuulegeneraatorit. Tuulikud suudavad aastas toota 20 GWh elektrit, vajadusel salvestatakse toodetud elekter kuni seitsesajast kasutatud BMW i3 akust koosnevasse akuparki, tagades sel moel tehasele stabiilse elektrivarustuse.
Auto alumiiniumkomponendid toodetakse kuni 70 protsendi ulatuses taaskasutatud alumiiniumist.
2010. aasta Genfi autonäitusel esmakordselt avalikkusele tutvustatud MINI Countryman oli esimene enam kui neli meetrit pikk MINI, millel oli viis ust ning millele pakuti ka nelikvedu.
2017. aastal esitles MINI teise põlvkonna Countrymani, millega lisandus MINI mudelivalikusse esimene pistikhübriid Cooper SE Countryman ALL4. Pistikhübriidi bensiinimootorile annab tagasilla kaudu lisajõudu 65 kW ehk 88 hobujõudu arendav elektrimootor.
Praegu on iga viies toodetud MINI elektriline.