PILDID Volkswagen esitles oma esimest kõrgema keskklassi täiselektrilist mudelit ID.7 (1)

tehnika.postimees.ee
Copy
Foto: Volkswagen
  • Sõiduulatus on kuni 700 km
  • ID.7 jõuab Euroopa turule 2023. aasta sügisel

Uus ID.7 on Volkswageni esimene täiselektriline kõrgema keskklassi mudel. Auto sõiduulatus kuni 700 km (WLTP), tegemist on mugava limusiiniga pikamaareisideks. Peaaegu viie meetri pikkusel mudelil on täiustatud uus ekraan, uus kliimaseade, massaažifunktsiooniga Climatronic iste ja lülitatava nutika klaasiga panoraamkatus.

Kavade kohaselt jõuab ID.7 Euroopasse ja Hiinasse selle aasta jooksul ning Põhja-Ameerikasse 2024. aastal.

«ID.7-ga astub Volkswagen järgmise sammu oma jõulisel laienemisel elektriautode segmendis. ID.7 pakub kõrgetasemelist mugavust ja pikka sõiduulatust. Juba 2026. aastaks on Volkswagenil Euroopas kõige laiem elektriautode mudelivalik – alates alla 25 000 eurot maksvast esmatasandi mudelist kuni ID.-perekonna tippmudelini ID.7,» ütles Volkswageni sõiduautode divisjoni tegevjuht Thomas Schäfer. «Volkswagenil on sihikul saavutada 2030. aastaks 80% Euroopa elektriautode turust. Alates 2033. aastast hakkab Volkswagen Euroopas tootma ainult elektrisõidukeid.»

«ID.7 seab elektriajami platvormile (MEB) uued tõhususe standardid. Meie eesmärgiks oli saavutada 700 km pikkune (WLTP) sõiduulatus, mida lubab väga hea aerodünaamika ning oluliselt tõhusam jõuajam ja soojusjuhtimine,» ütles Volkswageni tehnilise arenduse eest vastutav juhatuse liige Kai Grünitz.

Foto: Volkswagen

ID.7 on esimene MEB-platvormil põhinev mudel, millel kasutatakse täiesti uut ja tõhusamat ajamipõlvkonda. Arendades võimsust 210 kW (286 hj) on see ID.-mudelitest siiani kõige võimsam ja suurima pöördemomendiga. Jõuajami arendustöö tehti Saksamaal Kasselis ning sealsamas seda ka toodetakse.

Uut elektriajamit on täiustatud ennekõike energiatarbimise osas. Olenevalt aku suurusest on laadimisvõimsus kuni 200 kW. Seetõttu on ID.7 sobiv pikamaasõitudeks igapäevastele autokasutajatele ja ettevõtete autoparkidesse.

Foto: Volkswagen

ID.7 on peaaegu viis meetrit pikk ja selle disainimisel lähtuti aerodünaamilistest põhimõtetest. Auto katus kaldub kupee stiilis allapoole ja aitab kaasa väikese õhutakistusteguri 0,23 saavutamisele (olenevalt varustusest). Pikk telgede vahe ja lühikesed ülendid loovad avarama sõitjateruumi.

Täna Berliinis ID.7 maailma esmaesitlusel viibinud Elepordi tegevjuhi Raul Potiseppa sõnul peaks uue ID.7 pakutav sõiduulatus veenma ka kõige skeptilisemaid elektriautode vastaseid: «ID.7 on selgelt uue põlvkonna mudel ja näitab, et Volkswagen on suutnud viia elektriautode arenduse uuele tasemele nii tehnoloogia, efektiivsuse kui disaini poolest.»

Esimene Volkswagen uue ekraanilahenduse ja eksklusiivse varustusega

Foto: Volkswagen

ID.7 uus tegevuskeskkond ja ekraanilahendus on loodud, arvestades klientidelt saadud tagasisidet.

Standardpaketis sisaldub:

  • 15-tolline teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraan
  • tuuleklaasinäidik liitreaalsusega
  • teabe- ja meelelahutussüsteemiga integreeritud uus kliimaseadme juhtimislahendus koos lemmikvalikute nuppudega, mille funktsioone saab autojuht ise määrata
  • taustvalgustusega puuteliugur

Allikas: Volkswagen

Uute massaažifunktsiooniga istmete ja elektrooniliselt hämardatava panoraamkatusega pakub ID.7 selliseid varustusvõimalusi, mida tavaliselt pakutakse vaid premium-klassi mudelitele. Nutiklaasiga panoraamkatust saab seadistada puutetundlikult nii läbipaistmatuks kui läbipaistvaks.

Nagu ka paljusid teisi ID.7 funktsioone, saab panoraamkatust seadistada uue IDA häälassistendi abil. Esmakordselt on lisavarustuses saadaval Climatronicu iste, millel on nii jahutus-, soojendus-, kui ka kuivatusfunktsioon. Saadaval on Saksa Tervema Selja (AGR) liikumise poolt heakskiidetud massaažifunktsioon.

Foto: Volkswagen

Uue Volkswageni lisavarustuses on 700-vatine Harman Kardoni helisüsteem: 14 kõlarit, kaasa arvatud bassikõlar (subwoofer) pakiruumis.

Juhiabisüsteem Travel Assist koos hajusandmete kasutamisega haldab vajadusel auto liikumist nii otse- kui ka külgsuunas. Süsteem on arendatud koostöös Volkswageni grupi tarkvaraettevõttega CARIAD. Soovi korral on Travel Assist võimeline teostama reavahetusi mitmesõidurealisel maanteel, kui auto liigub kiiremini, kui 90 km/h. Autojuht küll jälgib reavahetust, kuid tema koormus väheneb oluliselt.

Foto: Volkswagen

Iseparkimissüsteemi mälufunktsiooni abil oskab sõiduk eelnevalt salvestatud kohta end ise parkida 50 meetri raadiuses. Parkimisel jääb juht autosse või jälgib parkimisprotseduuri väljast, kasutades nutitelefoni rakendust.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles