Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Järgmise põlvkonna keskmise suurusega Land Roverid saavad täiselektrilisteks

Copy
Ettevõtte Solihulli tootmine.
Ettevõtte Solihulli tootmine. Foto: JLR
  • Enne kümnendi lõppu saavad Range Roveri, Discovery ja Defenderi valikusse täiselektrilised mudelid
  • Jaguar muutub selleks ajaks täielikult elektriliseks kaubamärgiks
  • Jaguar Land Roveri Halewoodi tehas Merseyside´is muutub täiselektriliseks tootmiskeskuseks

JLR andis teada plaanist kiirendada ümberkujundustegevusi, visiooniga muutuda maailma juhtivaks moodsat luksust kehastavaks autotootjaks. Osana uuendatud plaanist kohandatakse Halewoodi tehas ümber täiselektriliseks ning keskmise suurusega linnamaasturite loomiseks kasutatav elektrifitseeritud modulaarne arhitektuur (EMA) muutub samuti elektriliseks.

Gaydonis toimunud pressikonverentsil kinnitas Jaguar Land Roveri (JLR) tegevjuht Adrian Mardell ettevõtte pühendumust nn «Reimagine» strateegiale, mille järgi saab firmast 2030. aastaks elektrifitseeritud lahendusi esile seadev ja moodsat luksust kehastav autotootja.

«Kaks aastat tagasi tutvustasime «Reimagine» strateegiat ning sealtmaalt oleme teinud edusamme. Oleme turule toonud moodsalt luksusliku Range Roveri ja Range Rover Sporti, mis võeti hästi vastu ning mis liitusid suurt klientide huvi nautiva Defenderi perekonnaga. Saavutasime selle, pistes rinda pandeemia, kiibipuuduse ja kõige kasumlikumate sõidukite tootmismahtude tõstmisega, eesmärgiga jõuda kasumisse kolmandaks kvartaliks,” ütles ettevõtte tegevjuht Adrian Mardell.

«Liigume nüüd elektrifitseerimise teel veel kiiremini, muutes nii ühe oma Suurbritannia tehastest kui ka keskmise suurusega linnamaasturite arhitektuuri täiselektriliseks. See investeering kinnitab eesmärki saavutada aastaks 2039. süsinikuneutraalsus,” lisas ta.

Uut elektrifitseerimise teekaarti tutvustades kinnitas JLR, et sellel aastal hakatakse vastu võtma tellimusi moodsalt luksuslikule täiselektrilisele Range Roverile.

Uue põlvkonna esimene luksuslinnamaastur on Range Roveri mudelipere esimene täiselektriline sõiduk. Autot hakatakse tootma Halewoodi tehases ja see jõuab müügile 2025. aastal.

Solihulli tootmisliin.
Solihulli tootmisliin. Foto: JLR

Et vastata turu muutuvatele nõudmisele, jääb endiselt kasutusse ka sisepõlemismootorite, hübriidajamite ja elektriajamite jaoks loodud modulaarne arhitektuur (MLA). Seda platvormi kasutavad näiteks Range Rover ja Range Rover Sport. Mõlema platvormi toetamine võimaldab JLR-il kohanduda erinevas tempos süsinikuneutraalsuse poole liikuvate turgude nõudmistega.

Lisaks sellele, et Halewoodi tehas ja järgmise põlvkonna EMA-platvorm muutuvad täiselektriliseks, andis JLR teada, et hetkel sisepõlemismootoreid «Ingenium» tootev tehas Wolverhamptonis hakkab tulevikus JLRi järgmise põlvkonna sõidukite tarbeks tootma elektriajameid ja akupakke.

Positiivse uudisena ajaloolise Castle Bromwichi tehase jaoks kinnitas JLR, et metallist keredetailide eest vastutav pressimisosakond hakkab mängima olulist rolli ettevõtte elektrilises tulevikus, tootes keredetaile järgmise põlvkonna elektriliste sõidukite jaoks. JLR jätkab tehase teiste osade kasutamisvõimaluste uurimist.

Tagasi üles