Swift on Suzuki üks maailma populaarseim väikeauto. Millised on mullu uuendatud Suzuki Swift Spordi omadused ning head ja vead, testis nädalaks välja loositud Suzuki Swift Sporti kampaania võitja Viljandimaalt Ruslan Tšekun whatcar.ee’s.
Proovisõit: Suzuki Swift Sport
Alates 2006. aastast toodetakse ka Swift Sport modifikatsiooni. Võrreldes tava Swiftiga on Sport mudel sportlikuma disainiga, viimistletud kvaliteetsemate materjalidega ja varustatud võimsama mootoriga. Käesolev Swift Sporti uuendati 2011 aastal.
Mini draakonipoiss
«See on lahe auto!» hüüdis minu kuueaastane poeg, kui nägi koduhoovis pärlmutter-punast teise põlvkonna Suzuki Swift Sport-i. Öeldakse, et lapse suu ei valeta. Tunnistan, et ka minule jättis väike jaapanlane meeldiva mulje.
Vaadates küljelt Swifti selgepiirilisust, meenub legendaarne klassik Mini. Sama kontseptsioon: rattad võimalikult nurkades ning püstised taga- ja küljeklaasid. Selline nutikas lahendus annab kompaktsete mõõtmetega autole hea teelpüsivuse ja avara siseruumiga kabiini. Kuid vaatamata Miniga sarnasele kontseptsioonile, on Suzuki siiski selgelt omanäoline.
Nii välis- kui ka sisedisain rõhuvad sõiduki lustlikult elavale iseloomule. Swift Sport-ile annavad sportliku välimuse agressiivne esiosa, kaks kroomitud summuti toruotsa, 17` kergsulamveljed, küljekarbilaiendid ja tagaspoiler.
Sisemuses lisavad sportlikkust hea külgtoega esiistmed ja roostevabast terasest pedaalide katted. Sõiduk on välimuselt agressiivne peamiselt tänu esitulede kujule.
Väga šikid on kaunite massiivsete kroomümbristega eesmised udutuled. Swift Sport on Minist 12 cm kõrgem. Ja mitte ainult Minist.
Väike jaapanlane on üleüldse kompaktklassi üks kõrgematest: 1510 mm, sarnanedes pigem linnamaasturiga. Viimasele annab vihjeid ka Swift Sporti tagant alt välja paistev maasturlik põhjakaitsetaoline disainelement. Kuid põllu- ja metsateedel pole temast tegijat: esipõrkeraud on selleks liiga madal.
Esimesest silmapilgust tundus Swift Sport mulle kuidagi väga tuttav. Hiljem, kui nägin poja lemmikmänguasja: draakonit, sain aru, et Swift Spordi esiosa meenutab pisidraakonit: esituled on draakoni silmade kujuga, eesmiste udutulede avad meenutavad draakoni ninasõõrmeid, iluvõre meenutab draakoni hambulist suud. Selge pilt! Huvitav kontrast: Swift Sport on eestpoolt draakonlikult agressiivne ja samas minilikult nunnu. Tõusva päikese maal armastatakse selliseid godzilla taolisi trikke.
Jaapani kvaliteet
Swift Sport mudelit toodetakse Suzuki Jaapani tehases. Suzukidega on nii, et kui raadioantenn taga katusel, on sõiduk toodetud Jaapanis.
Kui esiakna juures, siis Euroopas. Spetsialistide poolt ei ole Jaapanis ja Euroopas toodetud Suzukides kvaliteedierinevusi täheldatud. Siiski mulle isiklikult on meeldivam, kui sõiduk on made in Japan.
Draakonipoiss on kolmeukseline ja kuuekäigulise mehhaanilise käigukastiga. Baasvarustuses on uudne võtmevaba sisenemise- ja käivitamise süsteem KeyLess Go. Sellega on nii, et piisab kui sõidukipult on taskus: autouksed avanevad ja sõiduk käivitub rooli juures asuvast nupust võtmevabalt.
Autosse sisemine ja väljumine on tänu kõrgetele istmetele mugav. Kabiin tundub seestpoolt, arvestades auto välismõõtmeid, suhteliselt avar. Ka ergonoomiline osa on disainerite poolt hoolega läbi mõeldud. Istmed on mugavad, kvaliteetsetest materjalidest, kaunistatud äärtest punase dekoorniidiga. Eesmistel seljatugedel on kaunis punane tikand «sport».
Juhiiste on reguleeritav üles-alla, nähtavus on igas suunas väga hea, soojendusega küljepeeglid meeldivalt massiivsed. Nahkkattega juhiroolilt saab juhtida audiosüsteemi, bluetooth telefoniseadet ja kiirusehoidikut.
Armatuurlaua kujundus on samuti kena. Näidikuploki juhtnupud on asetatud loogiliselt. Ainsana jäin jänni udutulede sisselülitamisega. Mis mulle väga meeldis, on audiosüsteemi heli.
Kusjuures, muusikat vaikselt kuulates, tundus heli üsna tavaline. Kuid lisades detsibelle, ärkasid ootamatult ellu sügavad, puhtad bassid. Ainult vähestes sõidukites võib kohata nii mahlakat heli!
Lisaks raadiole ja CD-le saab kuulata helisalvestisi USB-mälupulgalt. Baas-mugavusvarustusest leiab veel automaatse kliimaseadme, elektrilised esiaknad, bi-xenon esituled, tempomaadi, esiistmete soojendused, esitulede pesurid ja veel üht teist. Turvavarustusest leiab lisaks tavapärastele turvasüsteemidele ja turvapatjadele ka juhi põlvede turvapadja. Lisavarustusena pakutakse – nii kompaktse sõiduki kohta ehgk isegi üleliigsena – tagumisi parkimisandureid.
Võimsam, kuid samas säästlikum
Nagu esimesel Swift Sport mudelipõlvkonnal, on ka teisel ainult üks jõuallikas. Uuenenud Suzuki 1,6 liitrine 4-silindriline ottomootor on muutunud võrreldes varasemaga jõulisemaks: võimsus kasvas 92 kW-lt (125 hj) – 100 kW-ni (136 hj) ja pöördemoment 148 Nm-lt – 160 Nm-ni/4400 rpm.
Ei ole teab mis sportauto, kuid sulgkerge sõiduki jaoks (tühikaal on kõigest 1 045 kg) suurepärased näitajad. Kiirendus 0-100 km/h on 8,7 sekundit, mis pole üldse paha. Kütusekulu sealjuures aga mitte ei kasvanud tänu võimsuse kasvule, vaid hoopis vähenes. Ligi 10 protsenti. Ametlik kütusekulu vastab nüüd EURO5 normile: linnas 8,4 l, maanteel 5,2 l ja keskmine 6,4 l/100 km. Testimise ajal tuli keskmiseks kütusekuluks 6,9 l/100km, mis on sissesõitmata mootori kohta väga hea tulemus. Bensiinipaaki mahub 42 liitrit kütust.
Saksa sõidukite kvaliteediraportis paistavad vanemad Suzukid silma kere roostetamisega. Uuematel kuni 5 aastastel Swiftidel on korrosioonitõrje juba tõhusam.
Nüüd aga meeldivamast osast ebameeldivama juurde. Kahekesi sõites on autos ruumi piisavalt, kui aga lisandub reisijaid tagaistmetele, tekib väike ruumipuudus. Kõrguses on ruumi palju, kuid puudu jääb pikkusest.
Neljakesi reisima asudes kuluvad esimesed minutid esiistmete sättimisele: nihutad need ettepoole, on tagumistel reisijatel ruumi piisavalt, kuid eesmistel jälle vähevõitu ja vastupidi. Nagu ütleb vanasõna: nokk kinni, saba lahti, nokk lahti, saba kinni.
Tagaistmetel on vähe ruumi mitte ainult täiskasvanutele, vaid ka vanematele lastele. Kui panna tagaistmetele laste turvatoolid, ulatavad laste jalad täpselt vastu esiistmeid ning määrivad need ära. Selle vältimiseks pidime lastega reisides nihutama esiistmeid ettepoole, mis jällegi vähendas eesistujate sõidumugavust.
Seega, lühikesed sõidud kannatab neljakesi ära, kuid pikemateks reisideks jääb ruumi väheks. Ja sama probleem on ka pakiruumiga, kus kuhu mahub vaid paarisaja liitri jagu kraami. Õnneks saab seda tagaistmete allalaskmisega suurendada 512 liitrini (mis on tegelikult juba normaalse kompaktauto pakiruum).
Lähme sõidame!
Meenusid Smilers`i laulu refrään, kui koos abikaasa Annely`ga Swift Sporti istusime. Siduripedaal põhja, kerge vajutus Start/Stop nupule ning mootor käivitub. Draakonipoisi sõiduomadused on suurepärased! Kiire nii paigaltvõtul, kui ka möödasõidul. Rool on täpne, käigukang liigub sportlikult lühidalt.
Vaatamata sulgkaalule istub auto kurvilisel teel nagu valatud. Seda soodustab sportlikult jäigapoolne vedrustus. Jõuallika, käigukasti, veermiku ja pidurite kooslus on väga heas tasakaalus. Kiirusepiirangud võib sõidulustis väga kergelt unustada. Kahtlemata on sõiduki väiksed välismõõdud suureks trumbiks linnasõidul. Maanteesõidu häiris natuke tuulekohin, mis on tingitud ilmselt püstisema A-piilari ja esiakna suuremast õhutakistusest. Kuid muusika põhja ja tuulemüra kaob draakonipoisi helisüsteemi taha.
Lõpetuseks: märtsis sõiduki testimise ajal oli külmemal ööl -16 külmakraadi. Hommikul läks Swift Sport käima täiesti tavapäraselt.
Kokkuvõtte
Suurepäraste sõiduomadustega ning särtsaka disainiga sõiduk. Made in Japan. Suzuki Swift Sport sobib inimesele, kellele meeldib dünaamiline sõidustiil ja kes tahab olla liikluses silmapaistev.
Suuremale perele jääb draakonipoiss väikseks. Swift Sport maksab 17 099 eurot, hetkel on soodushind 15 999 eurot.
Meeldis: sõiduomadused, väli- ja sisedisain, põhivarustus, helisüsteem
Ei meeldinud: pakiruum, ruumikus neljakesi reisides