•0–119 gCO2/km: 0 € aastas/auto
• 120 gCO2/km: 72 € aastas/auto
• 140 gCO2/km: 84 € aastas/auto
• 160 gCO2/km: 96 € aastas/auto
• 200 gCO2/km: 120 € aastas/auto
• 250 gCO2/km: 150 € aastas/auto
• 300 gCO2/km: 180 € aastas/auto
3. Luksusautomaks selle esmasel registreerimisel Eestis nii uutele kui kasutatud autodele, mille hind algab 60 000 eurost ilma käibemaksuta:
•Maksu suurus sõltub auto hinnast ning maksimaalne määr oleks 6000 eurot auto kohta
•Maksu suurus = (auto maksumus käibemaksuta - 60 000 eurot) x 20 protsenti
Vastavalt transpordiameti ettepanekule oleksid registreerimismaksust ja iga-aastasest CO2-maksust vabastatud autod, mille CO2-heide on alla 120 gCO2/km. Samuti ei puutuks luksusautomaks autodesse, mille hind jääb alla 60 000 euro ilma käibemaksuta.
Kuna registreerimismaks ja luksusauto maks on sõiduki registreerimisel makstavad ühekordsed maksud, on need jagatud võrdselt kogu eelviidatud 5-aastasele liisinguperioodile, mis koos iga-aastase CO2-maksuga on lisatud autode omamiskuludele. Kõigi eelduste kohaselt muutuvad registreerimismaks ja luksusauto maks auto maksumuse osaks ning liisingu korral kajastuksid seega liisingumaksetes.
Automaksu mõju, juhul kui see on olemas, on alloleval tulpdiagrammina esitatud graafikul näidatud punase värviga (vt. lisatud graafik).
Olulisemad tähelepanekud automaksu kava kohta
•Automaks ei rakenduks enamikule elektriautodele. Üksnes kallimatele elektriautodele, mille hind on suurem kui 60 000 eurot ilma käibemaksuta, rakenduks luksusauto maks.
•Bensiini- ja diiselmootoriga autode korral, mille CO2-heide on napilt üle 120 gCO2/km, rakenduks iga-aastane CO2-maks minimaalselt 72 eurot. Lisaks tuleks aga selliste autode esmaregistreerimisel tasuda ühekordset registreerimismaksu minimaalselt 1440 eurot, mis 5-aastase liisinguperioodi korral teeks koos iga-aastase CO2-maksuga kokku vähemalt 360 eurot aastas.