Kohtla-Järvele paigaldati nutikad ülekäigurajad

tehnika.postimees.ee
Copy
Ohutussüsteem annab teed ületavast jalakäijast märku postide küljes olevate LED-tuledega.
Ohutussüsteem annab teed ületavast jalakäijast märku postide küljes olevate LED-tuledega. Foto: Bercman / Tehnopol

Bercman Technologies paigaldas Tehnopoli ja Kohtla-Järve koostöös toimuva targa linna innovatsioonikonkursi raames Kohtla-Järvele uue põlvkonna ülekäigurajad. Nende näol on tegemist moodulsüsteemiga, mis jälgib erinevate andurite abil liiklust nii auto- kui kõnniteel. 

Nutikate ülekäiguradade ülesandeks on tõsta liiklejate teadlikkust ja hoiatada liiklejaid võimalikest ohtudest.

Liiklusohutuse suurimaks murekohaks on Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) hinnangul autode ja vähekaitstud liiklejate kokkupõrked ülekäiguradadel, mis aeglase hädaabi tõttu lõppevad viimaste jaoks raskete vigastuste või surmaga.

Selliseid õnnetusi juhtub kõige enam asulates. Teeületused moodustavad liikleja surmaga lõppenud õnnetustest 40 protsenti, sellepärast on eksperdid jõudnud ühisele arusaamale, et klassikalised meetodid ohutuse suurendamiseks pole olnud piisavad ning vaja on uut lähenemist.

Üheks võimalikuks lahenduseks, kuidas olukorda leevendada, on nutikad ülekäigurajad.

Nutikate ülekäiguradade eesmärk on suurendada selle ümbruses liiklejate tähelepanu ja hoiatada liiklejaid võimalikest ohuolukordadest. Tähelepanu ja valvsuse äratamiseks on ülekäiguraja liiklusmärgid pideva valgustusega ning ohutussüsteem annab teed ületavast jalakäijast märku postide küljes olevate LED-tuledega.

Bercmani tegevjuhi Mart Suurkase sõnul kogub süsteem reaalajas ka liiklusandmeid: «Nii on andmetele tuginedes võimalik saada ülevaade sõidukite ja jalakäijate hulgast ja liikumissuunast, aga näha ka sõidukite tüüpi ning liikumiskiirusi ülekäiguraja piirkonnas.»

Uudsed ülekäigurajad paigaldati Kohtla-Järvel kahte kohta, mõlemad Järve linnaossa.

«Vaatasime ettevõttega koos mitut võimalikku kohta nii Järve kui ka Ahtme linnaosas. Mõlemad ülekäigurajad paigaldatakse Järvele, sest need kohad on hetkel jalakäijatele kõige ohtlikumad ning elektrooniliste teemärkide paigaldamine ei nõua linnalt lisainvesteeringuid. Sel aastal on plaanis paigaldada Ahtmesse ülekäiguradadele täiendavad valgustuspostid ja siis saab sarnaseid nutikaid ülekäiguradu lisada ka Ahtmesse,» ütles Kohtla-Järve arendusnõunik Anton Makariev.

Uued nutikad ülekäigurajad muudavad Järveküla tee probleemsed kohad jalakäijatele turvalisemaks ning aitavad juhtidel jalakäija ilmumisele varem reageerida. Seda eriti Eesti pimedal, sügistalvisel ajal.

«Nutikate ülekäiguradade liiklusandmed aitavad nii Järveküla tee tänava rekonstrueerimise projekti koostamisel kui ka projektide kirjutamisel riigipoolse toetuse saamiseks,» sõnas Makariev.

Teadus- ja ärilinnaku Tehnopoli Kohtla-Järve innovatsioonikonkursi koordinaator Olga Kurdovskaja lisas: «Meil on väga hea meel, et lõpuks paigaldatakse Kohtla-Järvele nutikad ülekäigurajad. Projekt aitab muuta Kohtla-Järve veelgi innovaatilisemaks ja sõbralikumaks mitte ainult linlastele, vaid ka külalistele. Väga positiivne on ka see, et ​​ettevõte saab oma toodet päris linnakeskkonnas piloteerida. Meie eesmärgiks nii innovatsioonikonkursi raames kui ka Tehnopolis üldisemalt on toetada maailma muutvat innovatsiooni ning tehnoloogiaettevõtlust.»

Nutikate ülekäiguradade ohutussüsteemi seadistus- ja testimistööd on lõpusirgel ning lülitatakse paari nädala jooksul täismahus töörežiimile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles