Rootsisse ehitatakse maantee, kus elektriautod saavad end sõidu ajal laadida

tehnika.postimees.ee
Copy
Rootsi vaatab optimistlikult tulevikku: Lundis katsetati elektribusse tarkadel tänavatel. Nüüd aga peaks algama kõigile kättesaadava elektriautode laadimise maantee ehitus
Rootsi vaatab optimistlikult tulevikku: Lundis katsetati elektribusse tarkadel tänavatel. Nüüd aga peaks algama kõigile kättesaadava elektriautode laadimise maantee ehitus Foto: Smart City Sweden

Rootsis Stockholmi lähistel saab paari aasta jooksul valmis ilmselt maailma esimene avalikult kasutatav sõidu ajal elektriautode laadimise maantee. 

Rootsi on juba katsetanud vähemalt nelja eksperimentaalset elektrifitseeritud teed, sealhulgas Lõuna-Rootsis asuvas Lundi linnas. Kuid uus plaanitav 21 km pikkune teelõik on juba püsiv ja peaks hakkama avalikult teenindama kõiki sõidu ajal laadimise toega sõidukeid.

Elektrifitseeritud teed ehitab Rootsi transpordiamet Trafikverket, mis töötab praegu projektile töövõtjate hankimise kallal. Trafikverket pole aga laadimistehnoloogiat veel lõplikult välja valinud, kuid projekteerimine ja ehitamine peaks lõppema 2025. aastal ning varsti pärast seda jõuab maantee avalikku kasutusse.

Trafikverket kaalub juba katsetatud võimalusi nagu trollidest tuttavaid elektriõhuliine, maapinnal asuvaid elektrirööpaid teepinnal, mis edastavad energiat elektrisõiduki all oleva elektrit juhtiva libiseva pistiku kaudu või teedesse sisse ehitatud induktiivpoolidega, mis edastavad energia juhtmevabalt autodele.

Elektrifitseeritud kiirtee jääb kiirteele E20 Hallsbergi ja Örebro vahele. Maantee kulgeb Göteborgi ja lõunas asuva Malmö vahel ning see valiti teadlikult, kuna tegemist on tiheda liikluskoridoriga kaubavedudeks. Tee juures asub ka vajaliku võimsusega toiteallikas.

Rootsi Chalmersi tehnikaülikool avaldas märtsis uuringu, mille kohaselt oleks elektrisõidukitele üleminekuks optimaalne kombineerida elektrilisi laadivaid teid 25% kõige tihedama liiklusega teedel ning elektriautode kodus laadimist. Teadlased väidavad, et kui see juhtuks, saaks elektrisõidukite akusid muuta oluliselt väiksemaks, parimal juhul ainult ühe kolmandikuni praegusest mahust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles