Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Idufirma pakub tasuta 55-tolliseid telereid, kaup oled aga sina ise (1)

Copy
Tasuta teler on 55-tolline, 4K resolutsiooniga, ribakõlariga ning lisaekraaniga selle all, kus hakkavad jooksma reklaamid.
Tasuta teler on 55-tolline, 4K resolutsiooniga, ribakõlariga ning lisaekraaniga selle all, kus hakkavad jooksma reklaamid. Foto: Telly

Nädala alguses hakkas USA ifufirma Telly pakkuma tasuta telekaid pealtnäha kõigile, kes vaid viitsisid avalduse teha, kuid seal on üks konks.

Nimelt kasutab Telly ära moodsa aja põhimõtet, et kauba tarbija ise ongi kaup, tema andmed müüakse maha ja lisaks näidatakse talle veel reklaame ka. See kõik aga tasub ära, nii et seade (55-tolline 4K nutiteler), millega inimest jälgida võib selle juures olla täiesti tasuta.

Telly ei varja, et kavatseb kasutajate andmed kogu täiega maha müüa ning pressiteates öeldakse, et teleri eesmärk ongi muuta tööstuse ärimudelit, lubades reklaamijatel täielikult subsideerida teleri enda maksumust tarbija jaoks.

«Ettevõtted teenivad telerites esitatavatest reklaamidest niikuinii miljardeid dollareid, kuid tarbijad on ajalooliselt pidanud maksma nii teleri kui ka vaadatava sisu eest,» juhtis idufirma juht Ilja Pozin tähelepanu seni valitsenud ebaõiglusele.

Kui nüüd võiks arvata, et ehk palju neid reklaame ikka rohkem saab olla, siis uus Telly TV lubab neid lausa kogu aeg. Nimelt on teler kahe ekraaniga. Ülemisel näidatakse saateid ja filme nagu ikka, alumisel lisaekraanil aga reklaame ja kui võimalik, siis näiteks spordivõistluste ajal spordiennustusi ja muud mänguga seotud infot, ka lisareklaame.

Tellyle peab esitama hulga isikuandmeid ning installima nende mobiilirakenduse. Kui nüüd Eestist tormata oma andmeid sisestama, siis peale ankeedi täitmist antakse viisakalt teada, et siiakanti paraku tasuta midagi ei saadeta.

Ettevõte kavatseb välja jagada 500 000 Telly telekat, mis eeldatavasti juba sel suvel elutubadesse jõuavad, seadme väärtus on umbes 500-1000 dollarit.

Idufirma juht Ilja Pozin sai tuntuks sellega, et teenis megakasumi, kui Viacom ostis neli aastat tagasi 340 miljoni dollari eest tema kaasasutatud tasuta voogesituse ettevõtte Pluto TV. Alates Pluutost lahkumisest on Pozin tegelenud oma uue idufirmaga, mille kohta arvab, et see on televisioonis sama suur revolutsioon nagu kunagi värvi-TV tulek.

Teleritel on peale lisaekraani ka sisseehitatud andurid, mis suudavad tuvastada ekraani vaatavate inimeste arvu, kaamerad ja mikrofonid. Andmekogumine pidi olema täiesti seaduslik ja mõõdukas. Telly kodulehe teatel võidakse koguda andmeid vaadatava heli- ja videosisu, vaadatavate kanalite ja vaatamiste kestuse kohta ning teavet selle kohta, kuidas teleriga suheldakse. See sisaldab näiteks otsinguid, nupuvajutusi, aga ka kõigi kasutavajate füüsilist kohalolekut igal ajahetkel.

Nutiteleri operatsioonisüsteemiks on TellyOS, millel pole äppe, Netflixi ja kõige muu vaatamiseks soovitatakse osta üks Google TV toega lisavidin HDMI pessa, mis on firma sõnul täiesti soositud.

Kuid nagu öeldud, tasuta lõunaid pole olemas: Telly kavatseb kasutajate andmed ja ekraanipinna teistele ettevõtetele maha müüa, teenida niimoodi kiirelt tagasi kõigepealt tasuta jagatud teleri maksumuse ning siis edasi on arvele tulemas juba puhas kasum.

Tagasi üles