Regeneratiivse pidurduse vea tõttu otsustas Hiina vastav tururegulaator, et Tesla peab pea kõik oma Hiinas müüdud autod tagasi kutsuma. Parandusse tuleb saata 1,1 miljonit sõidukit.
1,1 MILJONIT ⟩ Hiina lasi Teslal vea pärast tagasi kutsuda pea kõik Hiinas müüdud autod
Autotootja Tesla seni ajaloo suurim tagasikutsumine toimus veebruaris, kui isejuhtimise vea tõttu pidi täienduseks uuendama ligi 363 tuhat masinat. Üle miljoni on ettevõttele väga suur number, kuna Hiinas ongi müüdud pea sama palju Teslasid, kui ümbertegemisele läheb.
Hiina tururegulaator andis regeneratiivse pidurisüsteemi vea tõttu korralduse tagasi kutsuda 1,1 miljonit Tesla autot, kuna juhid ei saa reguleerida regeneratiivse pidurduse intensiivsust ega saa hoiatusi pideva gaasipedaali vajutamise kohta, mille pärast arvavad ametnikud, et on oht, nagu võiksid autoomanikud Tesla pedaale valesti kasutada. Elektriautos ei kuule mootorimüra ning kasutajatel pole seega pedaalidest tagasisidet.
Elektriautode tootja ei pea siiski kõiki autosid töökotta ümberehitamisele viima, vaid on oma vastuses ametkonnale ja autoomanikele teada andnud, et selle vea saab kõrvaldada tarkvarauuendusega. Värskendus hakkab Tesla sõnul reguleerima regeneratiivpidurduse vaiketaset ja lubab kasutajatel pidurisüsteemi tugevust kohandada, kirjutab Engadget. Uuendatud tarkvara hakkab teavitama juhte, kes liiga pikalt ja korduvalt gaasipedaali sõtkuvad.
Tagasikutsumine, mis, nagu nüüd selgus, pole siiski füüsiline tagasikutsumine, hõlmab 2019. aasta jaanuarist käesoleva aasta aprillini Hiinas toodetud ja müüdud Tesla Model 3 ja Tesla Model Y autosid, samuti mõnesid imporditud Model 3, Model S ja Model X mudeleid.
Teslal pole avalike suhete meeskonda ja ettevõte pole tagasikutsumist ise kommenteerinud. Majandusväljaanne Bloomberg juhib aga tähelepanu, et Hiina autojuhid on korduvalt kurtnud kiirenduse ja pidurdamise probleemide üle. Üks autojuht süüdistas 2021. aastal Shanghai autonäitusel toimunud tõsises õnnetuses autotootjat, kui tema isa pärast pidurite ebaõnnestumist peaaegu suri, kuid Tesla vaid vabandas ning ei tunnistanud tõrget, pidades põhjuseks liiga suurt kiirust.
Tesla tagasikutsumised, kus on vaja teha vaid tarkvaravärskendus, ei häiri eriti ettevõtte majandustegevust. Tesla sõltub tulude osas suuresti Hiinast, sest seal asub hiiglaslik tehas Gigafactory Shanghai, mis toodab igal aastal üle poole ettevõtte autodest.