Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Uuring: tööjõuturul on hinda läinud tehisintellekti kasutamise oskused

Copy
Microsofti tehisintellekt Copilot hakkab meid aitama igapäevastel kontoritöödel ja aina enam lähevad hinda oskused tehisintellektiga suhelda
Microsofti tehisintellekt Copilot hakkab meid aitama igapäevastel kontoritöödel ja aina enam lähevad hinda oskused tehisintellektiga suhelda Foto: Microsoft
  • LinkedInis avaldatud töökuulutuste osa, kus mainitakse GPTd, on kasvanud 79%.
  • Ettevõte avaldas ka uuringu töömeetodite muutumisest seoses tehisintellekti kasutusevõtuga.
  • Microsoft toob oma populaarsetesse kontoriprogrammidesse tehisintellekti Copilot oskused.

Microsoft laiendas sel nädalal kontoriprogrammide paketi Microsoft 365 jaoks tehisintellekti Copilot kättesaadavust ja avaldas värske uuringu, mis kajastab töömeetodite muutumist seoses tehisintellektipõhiste tööriistade kasutusevõtuga.

Aasta alguses tutvustas Microsoft uut tehisintellekti (TI) funktsioone pakkuvat Microsoft 365 Copiloti programmi, mis viib TI sellistesse tuntud rakendustesse, nagu Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Microsoft Teams jt.

Teisipäeval teatas ettevõte, et laiendab uute funktsioonidega Microsoft 365 Copiloti kättesaadavust. Ühtlasi avaldas Microsoft raporti 2023. aasta tööjõutrendide indeksi aruandest «Kas tehisintellekt teeb meie töö sujuvamaks?».

Andmed näitavad, et töötempo on kasvanud kiiremini, kui inimeste võimekus sellega sammu pidada, mis pidurdab innovatsiooni. Järgmise põlvkonna tehisintellekti põhine tehnoloogia aitab seda koormust vähendada, andes TI esimeste seas kasutuselevõtvatele ettevõtetele eelise muuta töö palju tõhusamaks.

«See uue põlvkonna tehisintellekt võtab töötajatelt koormust vähemaks ja vabastab loovuse,» ütles Microsofti juhatuse esimees ja tegevjuht Satya Nadella. «Tehisintellekti põhised tööriistad aitavad suuresti leevendada digitaalset võlga, arendada tehisintellekti oskusi ja annavad töötajatele rohkem võimalusi.»

Raport toob ettevõtete juhtide jaoks välja kolm lähtepunkti, et oma organisatsioonis tehisintellekti mõista ja vastutustundlikult kasutusele võtta:

  1. Digitaalne võlg pärsib innovatsiooni. Me kanname digitaalset võlga, mis tähendab, et andmete, e-kirjade ja vestluste maht on ületanud võime seda täielikult läbi töödelda. TI aitab muuta olemasoleva kommunikatsiooni produktiivsemaks. Iga minut, mis kulub digitaalse võla haldamisele, on minut, mida ei kulutata loomingulisele tööle. 64 protsendil töötajatest ei ole piisavalt aega ega energiat, et oma tööd teha, ning nad mainivad 3,5 korda sagedamini, et neil on raske olla uuenduslik. Microsoft 365 kontoritarkvaraga veedetud ajast kulub keskmiselt 57 protsenti suhtlemisele ja vaid 43 protsenti millegi uue loomisele.
  2. Fookus on tehisintellekti ja töötajate koostööl. Töötajate jaoks kaalub lubadus töökoormuse vähendamisest üles hirmu töökoha kaotamise ees ning juhid soovivad TI abil töötajatele lisavõimalusi anda, mitte neid asendada. 49 protsenti inimestest ütleb, et nad kardavad, et TI asendab nende töökohti, kuid veelgi enam, ligi 70 protsenti delegeeriksid võimalikult palju tööd TI-le, et vähendada oma töökoormust. Tegelikult ütlevad juhid kaks korda tõenäolisemalt, et TI oleks nende töökohal kõige väärtuslikum pigem tootlikkuse suurendamisel kui töötajate arvu vähendamisel.
  3. Iga töötaja vajab TI-pädevust. Kõik inimesed, mitte ainult TI-eksperdid, vajavad oma töös uusi oskusi, nagu tehisintellektile õigete käskude andmine. 82 protsenti juhtidest eeldab, et töötajad vajavad TI ajastul uusi oskusi. 2023. aasta märtsist USA LinkedInis avaldatud töökuulutuste osa, kus mainitakse GPTd, on kasvanud 79 protsenti.

«Töö tempo ja maht on eksponentsiaalselt kasvanud, ületades inimeste võimet sellega sammu pidada,» ütles Micosofti kaasaegse tööjõu ekspert Jared Spataro, «maailmas, kus loovus on uus tootlikkus, ei ole digitaalne võlg ainult ebamugavus. See on oht innovatsioonile. Järgmise põlvkonna TI-tehnoloogia teeb töökoormuse väiksemaks, et saaksime keskenduda olulisele tööle.» 

Uues Powerpointis võib tehisintellekt joonistada kasutajale sobivatel teemadel illustratsioone ja fotosid ning ka teksti valmis mõelda ja ära kujundada
Uues Powerpointis võib tehisintellekt joonistada kasutajale sobivatel teemadel illustratsioone ja fotosid ning ka teksti valmis mõelda ja ära kujundada Foto: Microsoft

Microsoft 365 Copiloti sel nädalal välja tulnud kontoritarkvara eelversioon pakub esialgu 600 valitud ärikliendile tehisintellekti ajastu uusi võimalusi. 

Microsoft 365 Copilotile ja Microsoft Vivale on saadaval järgmised uued võimalused: 

  • Whiteboardis muudab Copilot Microsoft Teamsi koosolekud ja ajurünnakud loomingulisemaks ja tõhusamaks. Kõnekeelt kasutades saab Copilotilt paluda ideede genereerimist, ideede organiseerimist teemadesse, ideedest visualiseerivate kujunduste loomist ja sisukokkuvõtete tegemist. 
  • OpenAI pildigeneraatori DALL-E integreerimisega PowerPointi saavad kasutajad paluda Copilotil luua oma sisu toetamiseks uusi pilte.
  • Outlookis aitab Copilot kirjutada mõjusamaid e-kirju ja suhelda enesekindlamalt, jagades nippe suhtluseks ning valides õige suhtlustooni.
  • OneNote´is võimaldab Copilot koostada plaane, genereerida ideid, luua nimekirju ja organiseerida andmeid.
  • Viva Learningu programmis kasutab Copilot kõnekeele vestlusliidest, mis aitab luua isikupärastatud õpinguplaani ja valida täiendkoolitusi, leida vajalikke õpperessursse ja planeerida koolituste jaoks aega.

Loe lisaks uuest Tööjõutrendide Indeksist.

Tagasi üles