PILDID ⟩ Võimsaim BMW pistikhübriid-sportmaastur XM jõudis Eestisse

tehnika.postimees.ee
Copy
Auto välisdisainis annab tooni muuhulgas teistest BMW mudelitest eristuv esiosa.
Auto välisdisainis annab tooni muuhulgas teistest BMW mudelitest eristuv esiosa. Foto: Nikita Turok
  • Tegemist on BMW Eesti esinduste võimsaima sõidukiga

BMW Tallinna esinduses sai eile õhtul esimest korda tutvuda M-divisjoni ajaloo esimese pistikhübriid-sportmaasturiga XM, mille 4,4-liitrine V8 bensiinimootor arendab elektrimootoriga kahasse võimsust 480 kW ehk 653 hobujõudu.

Inchcape Estonia BMW brändijuhi Margus Viilebergi sõnul on BMW XM hetkel Eesti esindustes olevatest BMW mudelitest kõige võimsam: «Bensiini- ja elektrimootori koostöö annab nelikveolisele luksusmaasturile erakordse dünaamika», ütles Viileberg, kelle sõnul on XM mõeldud neile inimestele, kes soovivad enda sõidukis näha nii eristuvat disaini, ruumikust, luksuslikkust kui sportlikkust. «Tegemist on suurepärase ja hästi töötava kombinatsiooniga omadustest, mida enamjaolt tuleb turult otsida ja soetada eraldi. Võib öelda, et XM sisaldab endas mitut iseloomu – see võib olla nii elektriliselt vaikne kui V8-mootorile omaselt lärmakas, samuti võib see olla nii ruumikas pereauto kui pakkuda väga sportlikku sõidukogemust.»

BMW XMi kaheksasilindrist mootorit abistav elektriajam on integreeritud kaheksakäigulisse M Steptronic käigukasti, andes kiirendavale sõidukile sujuvalt ja koheselt lisavõimsust. Enam kui 5,1 meetri pikkune ja kaks meetrit lai XM saavutab paigalt startides 100-kilomeetrise tunnikiiruse 4,3 sekundiga, M Driveri paketi puhul on tippkiirus tavapärase 250 km/h asemel piiratud 270 kilomeetrini tunnis.

Foto: Nikita Turok

Bensiinikulu jääb WLTP tsükli kohaselt vahemikku 1,6-1,5 liitrit sajale kilomeetrile ning elektrikulu (kombineeritult) 30,1-28,9 kWh sajale kilomeetrile. WLTP kohaselt on sõiduki süsinikdioksiidi heide suurusjärgus 36-33 g/km.

Auto välidisainis annab tooni teistest BMW mudelitest eristuv esiosa, sõiduki tagaosast leiab kitsad horisontaalselt paiknevad tagatuled.

Sõiduki elektrimootor saab energiat auto põhja sisse paigutatud 27 kWh mahutavast liitium-ioonakust. Juht saab iDrive´i abil sõites valida kolme sõidurežiimi vahel: vaikimisi on auto seadistatud hübriidrežiimile (HYBRID), lisaks saab XM kulgeda ka vaid elektrimootori jõul. Vaid elektri jõul on WLTP tsükli kohaselt võimalik sõita kuni 88 kilomeetrit, tippkiirus ulatub täiselektrilise režiimi puhul 140 km/h.

Lisaks on valikus eCONTROLi režiim, mis on seadistatud akut maksimaalselt laadima ja laetud taset hoidma.

Foto: Nikita Turok

Sõiduki xDrive nelikveoline veoskeem võimaldab soovi korral veojõu suunata vaid tagasillale, lisaks kuulub xDrive´i režiimivalikusse liival ja teistel keerulistel pinnastel sõitmiseks mõeldud 4WD Sand. Tagasillast leiab M Spordi diferentsiaali, mis töötab koos dünaamilise stabiilsuskontrolliga (DSC).

Standardvarustuses pakutakse XM-le 21-tolliseid alumiiniumist kergvelgi, soovi korral saab ostja autole tellida 23-tollised veljed.

XM-i salongis on standardvarustusena pakutavad multifunktsionaalsed M istmed ja juhile orienteeritud armatuurlaud, tagaistmel reisijatele pakub luksuslik hübriidmaastur M Lounge´i. Autol on neljatsooniline kliimaseade ning Harman Kardoni meelelahutussüsteem, eraldi saab tellida ka Bowers & Wilkinsi katusekõlaritega Diamond Surround System´i.

Juhile kuvatakse sõitmisega seonduvat infot 12,3-tolliselt infoekraanilt, rehvide seisundit ja auto seadeid saab vaadata 14,9-tolliselt ekraanilt.

Auto kasutab BMW uusimat, kaheksanda põlvkonna operatsioonisüsteemi, mida saab juhtida nii puudutustega kui hääle abil. Nutitelefoni saab autoga siduda Apple Car Play või Android Auto abil. XM omab SIM-kaardi pesa ning 5G ühenduse võimekust, autot saab siduda BMW ID ja My BMW rakendusega.

Foto: Nikita Turok

Standardvarustuse puhul abistavad juhti muuhulgas nii eesmise kokkupõrke hoiataja, sõidurealt lahkumise hoiataja, kiirusepiirangute kuvaja kui panoraamvaatega parkimisassistent. Lisavarustusena saab tellida Driving Assistant Professional paketi, mis suudab muuhulgas mõista valgusfoori tulesid ning abistab juhti ka sõidureal püsimisel.

BMW alustas mudeli tootmist 2022. aasta detsembris Ameerika Ühendriikide Spartanburgi tehases.

Sügisel lisandub valikusse mudel XM LABEL RED, mille puhul on tegemist võimsaima liikluses lubatud M seeria sõidukiga. LABEL RED võimsus ulatub bensiini- ja elektriajamiga koostöös 748 hobujõuni (550 kW), mootori pöördemoment on 1000 Nm.

BMW XM hinnad algavad Eestis 190 000 eurost.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles