Päevatoimetaja:
Kaido Einama

BMW 5. seeria sedaan tuleb esmakordselt müügile täiselektrilise versioonina

Copy
Kiirlaadijaga saab uue BMW elektrilise mudeli akut laadida umbes 30 minutiga 10 protsendilt 80 peale.
Kiirlaadijaga saab uue BMW elektrilise mudeli akut laadida umbes 30 minutiga 10 protsendilt 80 peale. Foto: BMW

BMW pakub oktoobris turule tulevat luksuslikku 5. seeria sedaani ajaloos esmakordselt täiselektrilise versioonina.

Lisaks jäävad valikusse bensiini- ja diiselmootoriga kerghübriidid. Eestis saab uuele mudelile eeltellimusi teha juba juulis, diiselmootoriga 520d baashind on 68 530 eurot.

Elektrimootoriga 5. seeriat pakutakse kahes versioonis, millest võimsam on M60 xDrive. 442 kW ehk 601 hobujõudu arendav nelikveoline (integreeritud elektrimootorid asuvad esi- ja tagasillas) M60 kiirendab paigalt 100 km/h 3,8 sekundiga, tippkiirus on elektrooniliselt piiratud 230 km/h.

M Sport Boost või M Launch Control funktsiooni aktiveerimisel on süsteemi genereeritud pöördemoment kuni 820 Nm. Võimsaima elektrimudeli kombineeritud keskmine energiatarve on vastavalt WLTP-le 20,6-18,2 kWh/100 km.

Elektrilise BMW i5 eDrive40 puhul asub elektrimootor tagasillas, elektrimootori pakutav maksimaalne võimsus 340 hobujõudu kiirendab mudeli «sajani» 6 sekundiga.

BMW i5 eDrive.
BMW i5 eDrive. Foto: BMW

Ruumisäästlik 81,2 kWh mahutav aku asub kere alumises osas, lisaks säästlikele elektrimootoritele pikendavad sõiduulatust adaptiivse rekuperatsiooni uusim versioon ning salongi, ajami ja aku kütmiseks ning jahutamiseks mõeldud intelligentne soojuspump. WLTP kohaselt saab BMW i5 M60 xDrive'i puhul ühe laadimisega läbida 455–516 ja BMW i5 eDrive40 puhul 497–582 kilomeetrit. Uue MAX RANGE funktsiooniga saab võimsust ja kiirust piirates ning mugavusfunktsioone deaktiveerides sõiduulatust vajadusel suurendada kuni 25 protsenti.

BMW i5 kombineeritud laadija (Combined Charging Unit ehk CCU) võimaldab akut vahelduvvoolu abil laadida võimsusel kas kuni 11 kW võimsusega (standard) või kuni 22 kW. Kiirlaadijast saab i5 akut laadida kuni 205kW võimsusega, võimaldades aku laetuse taset umbes 30 minutiga tõsta 10 protsendilt 80 protsendile.

Uue BMW 5. seeria täiselektrilised mudelid on esimesed BMW Plug & Charge funktsiooniga mudelid. Funktsioon võimaldab sõidukil end ühilduvates avalikes laadimisjaamades rakenduse või laadimiskaardita automaatselt autentida. Multi Contract Option lubab klientidel digitaalselt salvestada kuni viis individuaalset Plug & Charge-toega toitelepingut erinevatelt pakkujatelt sõidukis.

Euroopas pakutakse neljasilindrilisi bensiini- ja diiselmootoriga kerghübriide

BMW Group Efficient Dynamicsi uued modulaarse põlvkonna bensiini- ja diiselmootorid töötavad koos 48-voldise kerge hübriidtehnoloogia ning uue 8-käigulise Steptronic Sport käigukastiga.

Euroopas pakutakse neljasilindrilisi BMW 520 kerghübriide, mille puhul kaheliitrine bensiinimootor arendab (koostöös hübriidajamiga) võimsust 190 hobujõudu, kiirendades sõiduki kiiruseni 100 km/h 7,5 sekundiga. 520i kütusekulu jääb WLTP tsükli kohaselt vahemikku 6,4-5,7 l/100 km ning CO2 emissioon vahemikku 144–130 g/kg kohta.

Diiselmootoriga kerghübriid 520d jõuallikas arendab kokku 208 hobujõudu ning tarbib WLTP kohaselt keskmisest kütust 5,6 - 5,1 l/100 km (CO2 emissioon 147-133 g/km). Võimsus on piisav, et tagada kiirendus 0-100 km/h 7,3 sekundiga. Euroopas kuuesilindrilisi mootoreid ei pakuta.

Suuremad mõõtmed ja BMW esimene vegansisu

Uus mudel on eelkäijaga võrreldes pikem, laiem ja kõrgem: pikkus on kasvanud 97 millimeetri võrra ehk 5,06 meetrini, laiust on lisandunud 32 millimeetrit (uue mudeli laius on täpselt 1,9 meetrit) ning kõrgus ulatub 1515 millimeetrini (mis on eelkäijast 36 millimeetrit kõrgem). Samuti kasvas 5. seeria teljevahe 20 millimeetri võrra, olles nüüd 2995 mm.

Sportliku küljejoonega 5. seeria sedaani esiosast leiab peaaegu vertikaalselt paigutatud päeva- ja suunatuledena toimivad LED-esituled, laia ja ruumilise disainiga BMW neeruvõret saab tellida ka BMW Iconic Glow kontuurvalgustusega. Sõiduki sportlikku iseloomu rõhutavad nii peidetud ukselingid kui musta värvi külgseelikud. Sõiduki tagasosast leiame lamedad kroomliistuga L-kujulised tagatuled. 5. seeriale pakutakse soovi korral ka nii M Sport kui M Sport Package Pro välisviimistlust.

BMW i5 M60.
BMW i5 M60. Foto: BMW

BMW uus 5. seeria sedaan on brändi esimene mudel, millele pakutakse standardvarustuses täielikult veganinterjööri. Nahale sarnaneva Veganza materjaliga on kaetud nii istmed, armatuurlaud, uksepaneelid kui rool.

Lisavarustuses pakutakse BMW Individual Merino nahkpolstrit mitmes kahevärvilises variandis.

Vähem nuppe, rohkem juhiabisid

Võrreldes eelkäijaga leiab uue mudeli salongist vähem füüsilisi nuppe. Armatuurlauas on kaks kumerekraani, millest otse juhi vaateväljas asub 12,3-tolline ja tema kõrval paremal 14,9-tolline ekraan. Mõlemad kumerekraanid on BMW mudelitele omaselt kergelt juhikoha suunas kaldu. Soovi korral saab autole tellida digitaalse puutetundlikke juhtpaneele sisaldava suhtlusriba, mille taustvalgustusega kristalne struktuur ulatub kogu armatuurlaua laiuses ustesse.

BMW i5 M60 interjöör.
BMW i5 M60 interjöör. Foto: BMW

Juhile pakutakse mitmeid elektroonilisi abilisi. Sõiduassistent Professional sisaldab roolimise ja sõidurajal püsimise abisüsteemi koos pikivahe hoidja ning Stop & Go funktsiooniga. USA, Kanada ning Saksamaa autoturgudel sisaldab assindendi fuktsiooniloend ka maanteeabilist, mis vabastab juhi juhtimisülesannetest struktuurselt eraldatud sõiduradadega maanteedel, võimaldades kuni 130 km/h sõites käed roolilt maha võtta.

Esimesena maailmas pakub BMW uuele 5. seeriale silmakinnitusega aktiivset sõiduraja vahetamise assistenti, mille soovitatud sõiduraja vahetust saab kinnitada ja alustada välispeeglisse vaadates. Aktiivne sõiduraja vahetamise abimees võtab automaatselt üle roolimise juhul, kui liiklusolukord seda võimaldab.

Uue BMW 5. seeria sedaani standardvarustuses on nii parkimis- kui tagurdamisabiline. Lisavarustuses oleva Parking Assistant Professional abil saab sõidukit nutitelefoni abil parkida kuni 200 meetri kaugusele juhist.

BMW uus 5. seeria.
BMW uus 5. seeria. Foto: BMW

BMW operatsioonisüsteem 8.5 pakub nii meelelahutust kui kasulikku teavet, sealhulgas leiab juht soovi korral senisest paremat infot elektrisõidukite laadimispunktide kohta. Optimeeritud on juurdepääsu paljudele veebiteenustele, samuti on autos viibijatel võimalik autos vaadata videosid. Uuest 5. seeriast leiab AirConsole platvormi, millega abil saavad juht ja reisijad mängida mänge sõiduki seismise ajal – näiteks siis, kui aku laeb.

BMW Digital Key Plus on saadaval ühilduvatele iOS või Android nutitelefonidele, samuti Apple Watchile. Auto standardvarustuses on kaks 5G mobiiltelefoni antenni, teatud riikides võimaldab BMW ID automaatset parkimistasu maksmist.

Foto: BMW

Standardvarustusse kuuluvad nii Apple CarPlay® kui Android Auto™, tarkvara kauguuendamine võimaldab sõiduki tarkvara hoida jooksvalt ajakohasena. BMW ConnectedDrive'i abil on võimalik valitud tasulisi funktsioone ühe kuu jooksul tasuta testida.

Nagu kõik eelmised 5. Seeria mudelipõlvkonnad, valmivad ka uued sedaanid BMW Dingolfingi tehases koos BMW i5 elektrimootorite ja akudega.

Tagasi üles