Maikuus läksid kaks tankerit, mis transpordivad Neste taastuvallikatest toodetud diislikütust Soomest Rootsi, üle madalama heitega laevakütusele.
Neste hakkab Läänemerel kasutama madalama emissiooniga laevakütust
Tankerid Suula ja Kiisla kasutavad Soomes Porvoos asuvas Neste rafineerimistehases toodetud Neste Marine 0.1 koostöödeldud laevakütust. Selle puhul on taastuvat toorainet töödeldud koos fossiilsete toorainetega tavapärases rafineerimisprotsessis ning tulemuseks on kütus, mille koostis ja jõudlus on sarnane tavalisele laevakütusele.
«Meie eesmärk on toetada laevandusettevõtteid nende üleminekul süsinikuneutraalsusele. Aasta tagasi tõime turule Neste Marine 0.1 koostöödeldud laevakütuse. Nüüd on see kütus müügil Soomes ja Taanis. Lähtuvalt Neste eesmärkidest vähendada emissioone oma toodangu kogu väärtusahela ulatuses oleme alustanud taastuvdiisli transportimist Rootsi kahe tankeriga, mis sõidavad väiksema heitega laevakütust kasutades,» rääkis Neste merekütuste ja teenuste juht Sveta Ukkonen.
Neste Marine 0.1 on ISCC PLUS sertifikaadiga laevakütus ja madalama heitgaasiga lahendus mereettevõtetele, sealhulgas lastiomanikele ja prahtijatele. Selle kütuse kasutamine võimaldab kuni 80% väiksemat kasvuhoonegaaside heitkogust võrreldes fossiilkütustega.
90% maailma kaubavahetusest toimub meritsi, mistõttu on meretransport maailmamajanduses oluline teema. Rahvusvaheline Mereorganisatsioon on seadnud merendussektorile ambitsioonikad eesmärgid heitkoguste vähendamiseks ja kliimamuutuste vastu võitlemiseks.
2022. aasta lõpuks vahetas Neste välja neli laeva energiasäästlikumate vastu. 2023. aasta märtsis teatas Neste lepingust kahe uue madalama emissiooniga tankeri rentimiseks Terntankilt.