Järgmise aasta esimeses pooles jõuab turule Lexuse uhiuus mudel – LBX. Lexuse jaoks on luksuse kontseptsiooni arendamine ning omanikukogemuse muutmine olnud olulisel kohal brändi asutamisaastast alates. Täishübriid-elektriline LBX on Lexuse kõige pisem mudel.
Maailma esmaesitlus: Lexus tutvustas oma uhiuut LBX mudelit
LBX (Lexus Breakthrough Crossover) on kompaktne linnamaastur, millega Lexus siseneb uude turusegmenti. LBX hõlmab kaasaegseid disaini ja tehnoloogia lahendusi, säilitades sealjuures Lexuse kaubamärki eristavaid omadusi nagu luksuslikku viimistlust ja Omotenashi külalislahkust.
Esmakordselt töötati uus Lexuse mudel välja Euroopas.
Lexus loodab, et uue sisenejana juba väljakujunenud linnamaasturite valikusse, pakub LBX huvi ka noortele ning neile, kes pole varasemalt Lexuse sõidukite vastu huvi tundnud. «Soovime uue mudeliga pakkuda väljakutset tavapärasele luksusautode konseptsioonile. Meie fookuses on pakkuda sõidukogemust, mis võimaldab loomulikku dialoogi juhi ja sõiduki vahel ning pakkuda rafineeritud disainilahendusi,» sõnas Lexuse peainsener Kunihiko Endo.
Lexuse viimase põlvkonna disainipõhimõtteid järgides lähtuvad sõiduki identiteet ja proportsioonid pakutavast sõidukogemusest. Esipiilarid on toodud tahapoole, muutes salongi kompaktseks ja kapoti pikemaks sportliku profiili saavutamiseks. Laienevad tiivad väljendavad jõudu ning toovad esile suured, 18-tollised rehvid, samas kui lühikesed ülendid ja tagauste ümbruse julge lahendus rõhutavad muljet sõiduki dünaamilisest jõudlusest.
LBX-i puhul on tegu esimese Lexuse mudeliga, mis on ehitatud väikeautode globaalse arhitektuuri platvormi GA-B variatsioonile. Platvormi on põhjalikult kohandatud, et see vastaks Lexuse nõuetele, pakkudes kerget, kuid jäika kere, madalat raskuskeset ja paremat vedrustust, mis parandavad roolimise täpsust, juhitavust ning sõidumugavust.
LBX-i jõuallikaks on uue põlvkonna iselaadiv hübriidelektrisüsteem, millel on kompaktne ja kerge 1,5-liitrine kolmesilindriline mootor. Hübriidsüsteemi peamised komponendid, sealhulgas käigukast ja võimsuse juhtseade, on läbinud olulise uuenduskuuri, parandamaks jõudlust ning vähendamaks kadusid, kaalu ning suurust. Uues mudelis on kasutusel ka uus, madala takistuse ja suure võimsusega bipolaarne nikkel-metallhüdriidaku (NiMH), mis võimaldab kiirendamisel täiendavalt elektrimootorit toetada ja suurendab auto täiselektrilist sõiduvõimet.
Tehnoloogia areng on võimaldanud Lexusel keskenduda suuremale jõudlusele. Täishübriidsüsteemi maksimaalne võimsus on 136 DIN hj/100 kW maksimaalse pöördemomendiga 185 Nm.
LBX linnamaastur kasutab Lexuse elektrilist E-Four nelikveosüsteemi, kus on tagasillale paigutatud täiendav elektrimootor. Kohapealt startides, kurvides või madala haardumisega pindadel sõites suunab süsteem veojõu automaatselt tagaratastele, aidates hoida sõidukit stabiilsena.
Tazuna kontseptsiooni järgides on peamiste juhtnuppude, näidikute ja teabeallikate paigutus juhisõbralik ning annab talle võimaluse keskenduda täielikult sõidule. Uue mudeli puhul on esmakordselt kontseptsiooni täiustatud 12,3-tollise täisdigitaalse ekraaniga, kus arvestite ja andmete paigutus ja silmapaistvus muutuvad vastavalt valitud sõidurežiimile ning neid saab individuaalsete eeliste järgi kohandada.
Rooli asend ning kaldenurk on täpselt välja arvutatud, et tagada juhile täielik kontrollitunne.
LBX-iga võtab Lexus kasutusele uue lähenemisviisi, sobitamaks paremini omavahel klientide eelistusi ja elustiili. Standardvarustusele lisaks on võimalik valida nelja LBX-ile omase „atmosfääri” vahel: Elegant ja Relax, mis keskenduvad rafineeritud tunnetusel ning Emotion ja Cool, millel on sportlikum ja dünaamilisem iseloom. Emotion- ja Cool-varustus paistavad silma kahetoonilise värvkatte ja 18-tolliste mehaaniliselt töödeldud valuvelgedega. Elegant- ja Relax-valikus on ühetooniline välisvärv ja läikivad 18-tollised sulamid.
Ohutus ja juhiabid
LBX sisaldab uusima põlvkonna Lexus Safety System+ kõikehõlmavat ohutussüsteemi. Süsteem on varustatud kokkupõrke ennetussüsteemi (PCS) laiendatud funktsioonidega, sealhulgas ohuolukordade roolimisabi (ESA) ning adaptiivse püsikiirusehoidjaga (ACC). Samuti on varustuses sõiduraja hoidmise abisüsteem (LTA), mis aitab juhil vältida takistusi sõidurajalt lahkumata.
Täiendavad elemendid toetavad ohutumat sõitmist ja manööverdamist ning vähendavad juhi koormust. Uus LBX hõlmab ka e-Latch ohutut ukseavamissüsteemi (SEA), mis takistab uste avamist, kui tuvastatakse liikumine, mis võib põhjustada kokkupõrget. Süsteem sisaldab ka juhi monitori, parkimisandureid koos automaatse pidurdussüsteemiga, tagumise ristliikluse hoiatussüsteemi (RCTA) ning pimealamonitori (BSM).
Uue LBX tootmisega alustatakse selle aasta lõpus ning mudel jõuab turule järgmise aasta esimeses pooles.
Mudeli hind algab alates 36 500 eurost, kuid täpsem hinnastus selgub järgmise aasta alguses.