Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tangi nagu bensiini: uus elektriauto aku saab täis kuue minutiga (7)

Copy
Unistused saavad vähemalt lubadustes teoks: kui Hiina komeedina taevasse sööstnud idufirma Greater Bay Technology uue akuelemendiga võivad järgmisel aastal teedel vurada elektriautod, mille tankimiseks ei kulu rohkem aega, kui sisepõlemismootoriga sõidukitel ning isegi kõva pakasega sõiduulatus ei vähene.
Unistused saavad vähemalt lubadustes teoks: kui Hiina komeedina taevasse sööstnud idufirma Greater Bay Technology uue akuelemendiga võivad järgmisel aastal teedel vurada elektriautod, mille tankimiseks ei kulu rohkem aega, kui sisepõlemismootoriga sõidukitel ning isegi kõva pakasega sõiduulatus ei vähene. Foto: Greater Bay Technology
  • Hiina akutehnoloogia kõrvaldab ka külma ilmaga mahtuvuse vähenemise probleemi
  • Kiirelt «tankivad» elektriautod tulevad Hiinas müügile järgmisel aastal

Hiina on elektriautode maailmas tegemas kiiret läbilööki ja sealt tuleb ka järgmine oluline uudis akutehnoloogia kohta: uus elektriauto aku peaks suutma end 1000 kilomeetri läbimiseks täis laadida kuue minutiga ja seda isegi madalatel temperatuuridel. See tähendab, et «tanklas» ei kulu enam oluliselt rohkem aega, kui bensiini või diisli tankimisel.

Tegemist on nn Phoenixi elemendiga, mis suudab ühe laadimisega anda keskmisele elektriautole energiat tuhande kilomeetri läbimiseks, mis on samuti vedelkütusega autodega võrreldav läbisõit. Selle tagab idufirma teatel ülijuhtivate materjalide ja efektiivsema soojusjuhtimise tehnoloogia kasutamine akuelemendis.

Üks olulisemaid omadusi uue aku juures aga on madalatel temperatuuridel mahtuvuse säilimine. Uuringute järgi väheneb elektriautode sõiduulatus tavaliselt koguni 35 protsenti, kui ilm on väga külm.

Külma ilmaga saab Phoenixi elemendiga aku kuumutada kiiresti (viie minutiga) miinuskraadidelt (-20 kraadi Celsiuse järgi) +25 kraadini ja selles normaalse töötemperatuuri vahemikus saabki hakata kohe ülikiiresti laadima. Seega võib värsket akutehnoloogiat kasutada tõhusalt mis tahes ilmaoludes ning see on samaväärne bensiinimootoriga autoga.

Mida täpsemalt uue aku sisemuses on tehtud, seda Hiina ettevõte ei avalda, kuid tutvustavates materjalides mainitakse uutmoodi sisemist struktuuri ja ülijuhtide kasutamist.
Mida täpsemalt uue aku sisemuses on tehtud, seda Hiina ettevõte ei avalda, kuid tutvustavates materjalides mainitakse uutmoodi sisemist struktuuri ja ülijuhtide kasutamist. Foto: Greater Bay Technology

Phoenixi elementi kohtab järgmisel aastal välja tulevas Hiina autotootja Guangzhou Automobile Groupi (GAC) Aioni elektrisõidukitel ja hiljem ka teiste (Hiina) autotootjate elektriautodel.

Akutehnoloogia väljatöötajaks on vaid kahe aastaga selles valdkonnas tipptegijaks saanud  Greater Bay Technology. Ükssarvikust ettevõtte väärtuseks on üle miljardi dollari ning see on Hiina riigi omanduses oleva GAC tütarettevõte.

Tagasi üles