PILDID Volkswageni edukaim mudel Tiguan saab luksusklassi tehnoloogiad ja pika elektrilise sõiduulatuse

tehnika.postimees.ee
Copy
Uus Tiguan on umbes kolm sentimeetrit eelkäijast pikem, kuid kõrgus, laius ja teljevahe jäävad peaaegu samaks. Elektriga on läbisõit kuni 100 km.
Uus Tiguan on umbes kolm sentimeetrit eelkäijast pikem, kuid kõrgus, laius ja teljevahe jäävad peaaegu samaks. Elektriga on läbisõit kuni 100 km. Foto: Volkswagen
  • Modulaarse põikiasetusega platvormi MQB evo kõige uuem edasiarendus toob Tiguani luksustehnoloogiad
  • Tiguan saab tulevikus noobelklassile omased HD-maatriksesituled ja adaptiivse veermikujuhtimise
  • Maailma esmaesitlus toimub tänavu sügisel, müügile jõuab uus mudel 2024. aastal

Viimaste testsõitude raames avalikustas Volkswagen oma seni enimmüüdud mudeli uusversiooni esimesed üksikasjad. Uue Tiguani kolmas põlvkond on saadaval vedrustuse uue aktiivse juhtimissüsteemiga ja luksusklassi funktsioonidega nagu HD Matrix esituled. Auto põhineb uuel modulaarse põikiasetusega platvormil MQB evo. Pistikhübriidajamiga uue Tiguani elektriline sõiduulatus on kuni 100 kilomeetrit. Maailma esmaesitlus toimub sügisel ja bestseller jõuab müügile 2024. aastal.

Tiguan on juba aastaid olnud Volkswageni enimmüüdud mudel maailmas. Alates debüüdist 2007. aasta sügisel on selle linnamaasturi valinud üle 7,4 miljoni inimese kogu maailmas.

Nüüd toob Volkswagen oma edukaima mudeli turule täielikult uuenenuna.

«MQB evo's toimivad ideaalselt koos tipptehnoloogilised moodulid: kuni 100-kilomeetrilise elektrilise sõiduulatusega uue põlvkonna pistikhübriidajam, tõenäoliselt parim aktiivveermik omas segmendis, esmaklassiline sõitjateruum ning uus intuitiivne info- ja meelelahutussüsteem, mis pakuvad just seda, mida kliendid Volkswagenilt ootavad,» ütles Volkswageni tehnilise arenduse eest vastutav juhatuse liige Kai Grünitz.

Olulised uuendused

Uus Tiguan saab IQ.LIGHT HD maatriks-esituled ning on üks esimesi sõidukeid omas klassis, millele on lisavarustusena saadaval HD-maatriks esituled.

IQ.LIGHT HD maatrikstulede tehnoloogia töötati välja ühiselt Tiguanile ja Touaregile, mis tähendab, et noobelklassi mudelites kasutatava tehnoloogia leiab nüüd tee ka keskklassi Tiguani.

Foto: Volkswagen

Tiguani interjöör on põhjalikult uuendatud ja ümber kujundatud. Volkswagen on võtnud arvesse klientide soove intuitiivse juhtimise osas – näiteks tuleb uus mudel turule uudse näidikute-, info- ja meelelahututussüsteemiga. Kuni 38 cm (15-tollise) diagonaaliga ekraan kuvab selgelt olulisi funktsioone, nagu navigeerimine, helisüsteemi ja kliima juhtimine, ning on kiirelt otseteedega kohandatav.

Kvaliteetsed materjalid, uued istmed ja tõhus müraisolatsioon suurendavad väärtust ja mugavust. Lisavarustusse kuuluv uus akustikapakett võimaldab oluliselt vähendada salongisisest müra. Keskkonsoolides on nüüd ka rohkem hoiuruumi.

Edaspidi on Tiguan saadaval ainult automaatkäigukastiga (DSG). Sarnaselt Volkswageni ID.-mudelitega saab käike vahetada roolist paremal asuva lihtsasti mõistetava tööpõhimõttega lüliti abil. Seda keeratakse sõitmiseks ettepoole asendisse «D» ja tagurdamiseks tahapoole asendisse «R», seisupidur aktiveeritakse lüliti küljele vajutades. Lisaks on rooli taga käiguvahetuslabad.

Foto: Volkswagen

Elektrooniliselt juhitav vedrustus tagab suurema mugavuse ja parema dünaamika. MQB evo platvorm on aluseks uue põlvkonna adaptiivsele vedrustuse juhtimisele: lisavarustuses on DCC Pro (Dynamic Chassis Control) koos kaheklapiliste amortisaatoritega.

Lisaks on uue mudeli standardvarustuses sõidudünaamika juhtimine - MQB süsteem, mis tegi oma debüüdi praeguses Golf GTIs. See süsteem juhib elektrooniliste diferentsiaalilukkude (XDS) ja DCC Pro poolt juhitavate amortisaatorite toimimist. Rataste ühekaupa pidurdamine ja amortisaatorite jäikuse valikuline muutmine suurendavad sõidumugavust ja kurvide läbimise jõudlust tänu millele on juhitavus neutraalsem, väledam ja täpsem.

TDI, TSI, eTSI ja eHybrid

Tänu MQB evo-le on Tiguanil võimalik kasutada erinevaid jõuallikaid. Saadaval on turbodiiselmootorid (TDI), turbobensiinimootorid (TSI), poolhübriidsüsteemiga varustatud turbobensiinimootorid (eTSI) ja pistikhübriidsüsteemid (eHybrid).

Foto: Volkswagen

Uute pistikhübriidide elektriline sõiduulatus on olenevalt varustusest suurenenud kuni 100 kilomeetrini. Lisaks on vahelduvvooluga laadimine kõigis eHybrid-versioonides nüüd kiirem ja esmakordselt on standardvarustuses ka kiirlaadimine alalisvooluga.

Kõrgklassi istmed ja rohkem pagasiruumi

Uus Tiguan on saadaval ergoActive esiistmetega (valikuliselt). Muuhulgas pakuvad need pneumaatilist neljasuunalist nimmetoe reguleerimist ja pneumaatilist 10-kambrilist survepunktimassaaži istmete seljatugedes – omadused, mida muidu leiab luksusklassi mudelitel. Samuti on need varustatud istmesoojenduse ja -ventilatsiooniga.

Uus Tiguan on umbes kolm sentimeetrit eelkäijast pikem, kuid kõrgus, laius ja teljevahe jäävad peaaegu samaks. Uue põlvkonna auto pagasiruumi mahutavus näitab paremat ruumikasutust: kuigi eelkäijast vaid veidi pikem, on selle pagasiruumi maht kasvanud 33 liitri võrra 648 liitrini (koormatuna kuni tagaistme seljatugede kõrguseni).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles