Kolm Eesti firmat näitasid maailmale toidukullerdamise robotiseeritud tulevikku

tehnika.postimees.ee
Copy
Clevoni robotkulleriga toidu tellimisel kojuvedu restoranist toimus neljapäeval esimest korda. Varem on pakutud robotkulleri teenust logistikafirmadele ja Vilniuse toidupoele.
Clevoni robotkulleriga toidu tellimisel kojuvedu restoranist toimus neljapäeval esimest korda. Varem on pakutud robotkulleri teenust logistikafirmadele ja Vilniuse toidupoele. Foto: Clevon

Clevon, KFC Eesti ja Fudy näitasid eile Tallinnas, et restoranist tellitud toidu kiire robotiseeritud kohaletoimetamine kliendini pole kauge tulevikuvisioon, vaid vähemalt Eestis juba praegune reaalsus. Neljapäeval viidi Tallinnas KFC Tondi restoranis läbi testpäev, kus Fudy äpi kaudu tellitud eined viidi kohale Clevoni robotkulleriga.

Eilne testpäev oli esimene kord, kui taoline ettevõtmine Eestis toimus. Autonoomsete sõidukite tehnoloogiat arendav Clevon on seni keskendunud peamiselt paki- ja toidupoe tellimuste kojuveole, tehes koostööd näiteks DPD, DHL Express Estonia ning IKI toidupoodidega Vilniuses.

Ka KFC Eesti tellimusi on seni klientidele toimetanud vaid Fudy inimkullerid.

Kolm ettevõtet usuvad siiski, et automatiseerimine ongi toiduveo tulevik. Koos katsetati, et kõik võimalused tuleviku kojuveo tegemiseks on tegelikult Eestis juba olemas ning üheskoos otsustatigi ära proovida, kas robotkullerit saab rakendada restoranitellimuste täitmiseks.

Foto: Clevon

Clevoni tegevjuht Sander Sebastian Agur oli testprojekti tulemustega rahul: «Tulevik on saabunud ja me oleme ütlemata elevil, et saime KFC ja Fudyga testida nõudepõhist Clevoni kullerteenust. KFC klientidel oli hea võimalus kiiresti Fudyst tellimus esitada ning see kätte saada kõige tõhusama isejuhtiva sõidukiga, mis omakorda toetab meie ühist visiooni jätkusuutlikust tulevikust.»

KFC Baltikumi turundusjuhi Anett Kutti sõnul on KFC-l hea meel olla osa sellisest innovaatilisest projektist: «Globaalsetele trendidele tuginedes soovisime uurida kohalike klientide valmisolekut olukorras, kus toitu ei too kohale mitte toidukuller, vaid tehisintellekt. Rõõm oli tõdeda, et klientide huvi testpäeva vastu oli suur ning nende tagasiside oodatust kordades positiivsem,» rõõmustas Kutti.

Foto: Clevon

Kasvava elukalliduse taustal kallinevad nii toit kui ka teenused ning puutumatuks ei jää ka toidu kojuvedu. Lisaks on Eestis aina suurenev mure tööjõuga – töötajaid otsivad nii restoranid kui ka kullerfirmad. Kojuveo vähemalt osaline automatiseerimine aitaks vähendada tööjõukriisi ning kulusid optimeerida. Clevoni robotkuller ei vaja toidu kohaletoimetamiseks juhti, kuid suudab sõita tänavaliikluses teiste autode vahel nii, et eraldi kullerit teenuse osutamiseks vaja ei ole.

Neljapäeval robotiga toidu koju kullerdamine läks sujuvalt ja näitas, et autonoomne kojuvedu võiks juba praegu vähemalt Eestis reaalsuseks saada. Restorani töötajate jaoks oli protsess tavapärane, kulleri asemel pandi tellimus robotkulleri kappi. Fudy kaudu tellimuse teinud klient sai tellimuse kinnituseks PIN-koodi, millega robotkulleri uks avada ning oma toit kätte saada. Neljapäeval oma tellimuse robotiga kätte saanud kliendid olid positiivselt üllatunud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles