«Laias plaanis on ärimaailmas hetkel kaks hiigelsuurt ökosüsteemi. Ühel pool on Google, teiselpool Microsoft. Need platvormid pakuvad meile dokumendihaldust, suhtlusprogramme ja kõneplatvorme. Lisaks neile leiab valitud ettevõtete arsenalist ka Zoomi, Slacki ja üht-teist veel,» rääkis Kuru, «Kõik need lahendused on omaette vaadates väga head, kuid tänases ärikeskkonnas ühest väga heast asjast enam ei piisa. Vaja on kõike.»
Erinevate teenusepakkujate toodangu ristkasutamisest tulenevad mured on ettevõtteid kummitanud aastaid, kuid eriti selgelt on need esile tõusnud just viimase paari aasta jooksul.
Koroonakriisi alguses liikusid enamik töötajatest kodukontoritesse ning palju varem kontoris aset leidnust kolis veebimaailma. Neil hetkedel hakati Kuru sõnul juba niigi risti-rästi kokku lapitud lahenduste juurde kiirelt leidma veel järgmisi, mille tulemusena tekkis olukord, kus üks ettevõte võis olulisel määral seotud olla sisuliselt kõigi suuremate ökosüsteemidega.
Kellelegi Zoom, kellelegi Slack
Kuru sõnul tekkisid näiteks olukorrad, kus ettevõttes kasutati Outlooki ja Wordi, aga juht ei osanud Teamsi kasutada, seega hakati kõnesid tegema hoopis Zoomis.
Niisamuti pole probleemide tekkepõhjusena harv tõsiasi, et töö jaoks vajatakse kindlasti näiteks Excelit, samas on ettevõtte ülejäänud digimaailm Google’iga seotud. «Kui üks platvorm ei ole suutnud pakkuda päris kõike, mida soovitakse, laenatakse lisa mõnest teisest,» selgitas ta.
Enamikel juhtudel tekitab erinevate ökosüsteemide vahel liikumine peamiselt ebamugavust, näiteks kui Google Drive’is olevat faili ei saa ühe klikiga Teamsi kõnes ette võtta, või ei saa Wordis tehtud faili mugavalt Google’i vestlusaknas jagada. Selle kõrval rõhutab aga Kuru, et meeles tuleks pidada ka märksa suuremaid riske. Kui ebamugavus on lihtsalt tüütu, siis erinevate platvormide vahel kõõlumisest tulenevad infokaod ja turvariskid võivad olla ärikriitilise mõjuga.