Volkswagen esitleb Baltimaade autoostjatele teise põlvkonna ID.3 elektriautot, mille olulised muudatused hõlmavad nii auto väliskuju kui sõitjateruumi, kuid lisaks täiustati nii mugavustehnoloogiaid kui ka juhiabisüsteeme.
Volkswagen esitleb Baltimaades elektriauto ID.3 teist põlvkonda
Kaks ja pool aastat pärast esimese ID.3 elektriauto debüüti on ID.-mudelirivi populaarseim esindaja läbinud Euroopa turu jaoks põhjaliku uuenduskuuri. Uut ID.3 autot saab tellida juba veebist või külastades Volkswageni esindusi Balti riikides. Kliendid saavad end proovisõitudele registreerida alates 3. juulist. Elektriauto hind algab 39 600 eurost ja tarned algavad suve lõpus.
«Näeme üha kasvavat huvi säästva e-mobiilsuse ja elektrisõidukite vastu eraklientide seas, aga eriti ettevõtetes ja valitsusasutustes. Seda tänu riiklikele programmidele ja jätkusuutlikkusega seotud kvaliteedistandarditele. Kõige suuremat mõju tunnetavad need ettevõtted, kellel on suured autopargid. Samuti on uue mudeli hind väga konkurentsivõimeline ning nii on hinna ja kvaliteedi suhe väga hea. Seetõttu plaanime müüki eelkäijaga võrreldes kahekordistada. ID.3 on väga hea valik keskastme juhtidele või suurepärane pereauto. ID.3 saab Volkswageni ID.-mudelite portfellis olulise koha ja tema müük moodustab ligikaudu 30 protsenti meie kõigi elektriautode müügist,» ütles Volkswageni Balti riikide müügijuht Justas Nekrošius.
Sportlikum ja voolujoonelisem
ID.3 näeb nüüd välja veelgi sportlikum tänu ümberkujundatud alumistele õhuvõtuavadele ja kapotile. Kapott tundub pikem, sest tuuleklaasi allosas olnud must triip on eemaldatud. Muljet süvendavad süvistatud detailid külgedel. Esikaitseraua uus kujustus vähendab esirataste juures õhuturbulentsi. Aerodünaamika parandamiseks kasutatakse ka elektriliselt juhitavaid õhutusklappe ja uue disainiga velgi.
Uued esituled mitte ainult ei rõhuta ID.3 kaasaegset disaini, vaid tagavad ka parema nähtavuse teel. Kõik elektriautod on varustatud leed-esituledega ning lisavarustusena on saadaval IQ.Lighti tehnoloogiaga leed-maatrikstuled. Koos gabariidituledega meenutavad need valgusmoodulid kõrvalt vaadates inimese silmi.
Tagaosas tõmbab tähelepanu originaalne kaheosaline tagatulede disain. Pidurituled süttivad X-kujuliselt ja suunatuled justkui viipavad dünaamiliselt seestpoolt väljapoole.
Elektriautode klientidele hakatakse nüüd pakkuma ka uut pilkupüüdvat kerevärvi Dark Olive Green. Kuldselt sädelev metallikvärv tõstab esile moodsa välimusega ID.3 kerejooned. Sellega sobib suurepäraselt kontrastne mustaks toonitud katus. Külgedel torkavad silma kapotist tagapiilarini kulgevad triibud.
Loomavaba interjöör
Teise põlvkonna ID.3 interjööris valitseb jätkusuutlikkuse teema. Polsterduses pole kasutatud ühtegi loomset päritolu materjali, istmed ja uksed on kaetud Artvelours Eco mikrokiudmaterjaliga. Polsterdus on tehtud plastist, mida on juba vähemalt üks kord taaskasutatud ning 71 protsenti plastist on pärast kasutamist jälle taaskasutatav.
Siseviimistlust on kaasajastatud lähtuvalt klientide tagasisidest. Keskkonsool ja uste sisepinnad on kaetud pehmema materjaliga, ukselingid ja käetoed on saanud uue kujustuse. Kuni 30 valitavat sisevalgustuse tooni võimaldavad igaühel kujundada hetkemeeleolule kõige paremini sobiv õhkkond. Juhile antakse teavitusi ka esiklaasi allosas asuval ribal, mis on ühendatud juhiabisüsteemidega.
Uue multimeediasüsteemi hulka kuuluvad kaks ekraani. 13,4-sentimeetrisel (5,3-tollisel) näidikulaual toimuvat seadistatakse multifunktsionaalsel roolil asuvate puutetundlike nuppude kaudu. Erinevaid juhiprofiile saab kiiresti vahetada, kasutades paremal paiknevat suurt nuppu.
Uuel ID.3-l on standardvarustuses ka 30,5-sentimeetrine (12-tolline) keskne puuteekraan, millel kuvatakse navigatsiooni ja telefonirakendusi ning saab seadistada juhiabisüsteemide tööd, sõiduki seadeid ja muusikavalikut. Vastuseks klientide soovile on laadimismenüü viidud ekraani ülaossa ja see annab nüüd veelgi selgemat teavet.
Liitreaalsus sai teoks
Lisaks armatuurlaual kuvatavale saab juht ID.3 liitreaalsuse projektsiooniekraanilt kõige olulisemat teavet. Kiirus, liiklusmärgid ja navijuhised kuvatakse autost läbi esiklaasi justkui kümme meetrit ettepoole.
ID.3 nutikas reisiplaneerimine sobib nüüd veelgi pikemate teekondade kavandamiseks. Reisiplaneerija ennustab reaalajas kõige mugavamaid laadimispeatusi, toetudes liiklusteabele, ilmaennustustele ja aku laetusele. Nutitelefonis planeeritud reisi saab We Connect ID äpi abil autonavigatsiooni üle kanda.
Maapiirkondades teeb sõitmise lihtsamaks Travel Assist. Kiirusel 90 km/h või rohkem oskab uus funktsioon suunatule aktiveerimisel automaatselt vahetada sõidurada. Uus ID.3 oskab ka kohaneda ümbritsevaga, kasutades navigatsiooniandmeid ja liiklusmärkide tuvastamist. Samuti hakkab auto vahetama 800 meetri raadiuses teavet teiste ühilduvat tehnoloogiat kasutavate sõidukitega.
Tõhusam elektriajam
Uus ID.3 varustatakse ajaproovitud elektrimootoriga, mis arendab 150 kW (204 hj) võimsust ja 310 Nm pöördemomenti. Selle paigaldamine tagateljele on osutunud täielikult edukaks, võimaldades saavutada dünaamikat, ent säilitades samal ajal väikese 10,3-meetrise pöörderingi. Nagu varemgi, varustatakse elektriauto akuga, mille efektiivne võimsus on 58 või 77 kWh.
Suurema akuga varustatud ID.3 Pro S sõiduulatus on ühe laadimisega 558 kilomeetrit (WLTP). Väiksema akuga ID.3 Pro Performance suudab laadimiseks peatumata sõita kuni 426 kilomeetrit (WLTP). Volkswagen garanteerib, et aku säilitab 8 aasta või 160 000 kilomeetri järel vähemalt 70 protsenti oma algsest netovõimsusest.
Akusid kaitseb täiendavalt tugev raam ja põhjakaitse. Jahutuskanalid tagavad optimaalse töötemperatuuri, mis on umbes 25 kraadi Celsiuse järgi. ID.3 Pro S saab laadida kuni 170 kW ja ID.3 Pro Performance kuni 120 kW laadimisvõimsusega. Viiest kuni 80 protsendini laadimine võtab siis vastavalt 30 ja 35 minutit.