Tehisintellekti kasutamine on viimastel kuudel plahvatuslikult suurenenud: suuremahulised keelemudelid, nagu ChatGPT, on tasuta kättesaadavad, mistõttu koondatakse ettevõtetes töötajaid. Eksperdid hoiatavad valeinfo leviku eest ning õpetajad maadlevad tehisintellekti mõjudega õpetamisel. Harvard on otsustanud haarata härjal sarvist ning hakkab programmeerimise õpetamisel teadlikult tehisintellekti kasutama.
Harvardi ülikoolis hakkab järgmisest semestrist õpetama tehisintellekt
Selle aasta sügisest hakatakse Harvardi ülikoolis populaarset sissejuhatavat programmeerimiskursust nimega CS50 õpetama AI-instruktori abil. Õpilased hakkavad kasutama tehisintellekti, mis aitab neil leida oma koodiridadest vigu, annab tagasisidet õpilaste koodide disaini kohta, selgitab arusaamatuid koodiridu või veateateid ning vastab individuaalsetele küsimustele.
«Meie enda lootus on, et tehisintellektiga suudame lõpuks saavutada 1:1 õpetaja-õpilase proportsiooni ning pakkuda õpilastele tarkvarapõhiseid vahendeid, mis toetavad nende õppimist 24/7 ning just sellisel viisil, mis neile individuaalselt kõige paremini sobib,» ütles CS50 professor David Malan ülikooli tudengilehele The Harvard Crimson.
The Harvard Crimsoni teatel täpsustas Malan hiljem artiklis, et kursuse õpetajaskond katsetab nii GPT-3.5 kui ka GPT-4 mudeleid. Ta ütles, et kursus on alati kasutanud uusi tarkvaralahendusi, seega on AI-õpetaja kasutamine selle «traditsiooni evolutsioon».
Õpetaja ja õpilase vaheline suhe on kindlasti oluline, kuid arvestades, et ei GPT-3.5 ega GPT-4 pole alati usaldusväärsed struktuurselt korrektse koodi loomisel, on otsus anda üliõpilastele AI-toega programmeerimise professor äärmiselt eksperimentaalne. Lisaks tundub, et kõrget õppemaksu maksvad üliõpilased on eksperimendi aluseks.
Veidi kahtlusttekitav
The Harvard Crimson ütleb, et CS50 on üks populaarsemaid kursusi edXi platvormil. See on e-õppeplatvorm, mis ehitati koostöös MIT ja Harvardiga, et teha nende kursused ka veebis kättesaadavaks. See müüdi 2021. aastal 800 miljoni dollari eest. Malan väidab, et tehisintellekti kasutamine CS50 kursusel laieneb ka edXi versioonile.
«Õpilastel on väga spetsiifilised küsimused, neile toe pakkumine on olnud edXis juba tükk aega väljakutse, arvestades, kui palju meil veebiõpilasi on. Seetõttu on tehisintellektist kasu nii ülikoolilinnakus kui ka sellest väljaspool õppivatele õpilastele,» ütles Malan.
Õpilaslehele antud intervjuus tunnistas Malan, et esimesed AI-programmide versioonid teevad tõenäoliselt aeg-ajalt vigu. Siiski rõhutas ta, et tehisintellekt aitab loodetavasti vähendada õpetajate töökoormust, mis annab neile aega üliõpilastega individuaalselt suhelda.
«Õpilaste loodud koodi kvaliteedi hindamine on inimtöömahukas,» ütles Malan Harvard Crimsonile. «Me loodame, et tehisintellekti abil saame sellele kuluvat aega vähendada ning anda õpilastele rohkem isiklikku ja tähendusrikast aega abiõpetajaga.»
Siiski tuleb rõhutada, et see on äärmiselt eksperimentaalne lähenemine. Samuti pole tavapärane, kui professor ütleb sulle, et sa ei tohiks võtta kõike teise instruktori öeldut tõena.
«Me teeme õpilastele selgeks, et nad peaksid alati kriitiliselt mõtlema,» ütles Malan.