Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Elon Musk lubas Teslad täiesti iseseisvalt sõitma panna selle aasta lõpuks

Copy
Tesla isejuhtimine on küll osaliselt olemas, kuid täieliku isejuhtimiseni tuleb teha väga suur tehnoloogiline hüpe. Elon Musk siiski lubab seda juba 2023. aasta jooksul.
Tesla isejuhtimine on küll osaliselt olemas, kuid täieliku isejuhtimiseni tuleb teha väga suur tehnoloogiline hüpe. Elon Musk siiski lubab seda juba 2023. aasta jooksul. Foto: Gillian Flaccus

Tesla elektriautod võivad teatud tingimustes ise juhi abita teel püsida, kuid täiesti iseseisvalt igas olukorras juhtimiseks on autod valmis selle aasta lõpuks, lubas Tesla juht Elon Musk Hiina tehnoloogiakonverentsil toimunud videoesinemisel.

Eile Hiinas Shanghais toimunud ülemaailmsel tehisintellekti konverentsil kõneledes lubas autotootja Tesla juht Elon Musk, et nad on nüüd väga lähedal täielikule isejuhtimisele ilma inimese järelevalveta ja täielik isejuhtimine on saavutatav juba selle aasta jooksul.

Täielikuks isejuhtimiseks pidas Musk isejuhtimise nii-öelda neljandat või viiendat taset, mis tähendab, et auto suudab inimese sekkumise ja järelvalveta juhtida teatud olukordades (4. tase) või igasugustes liiklusolukordades (5. tase).

Praegu saadaval olev Tesla täielik isejuhtimise abipakett on nende kategooriate järgi 2. taseme isejuhtimine, kus auto aitab juhti teatud stsenaariumide korral, kuid juht peab olema valmis igal hetkel juhtimist üle võtma.

Elon Musk on varemgi lubanud, et Teslad saavad täielikult isejuhtivaks, kuid ükski tähtaeg pole seni pidanud, kirjutab Mashable. 2016. aastal lubas ta, et see tuleb «umbes 5,5 aasta pärast», 2017. aastal aga, et Tesla suudab autoga autonoomselt USAs rannikult rannikule sõita 3–6 kuu pärast. Alates 2019. aastast on Tesla juht jälle tähtaegu nihutanud ja rääkis, et täieliku isejuhtimise paketi täiustatud versioon saabub mõne kuu pärast, mida pole seni juhtunud.

Miks siis täielikule isejuhtimisele üleminek nii raske on? Sellepärast, et alates isejuhtimise 3. tasemest langeb vastutus võimalike intsidentide eest autojuhilt autotootjale, kirjutab Elektrek. Isegi kui tehniliselt oleks see saavutatav, kuigi ka see on küsitav näiteks rasketes ilmastikutingimustes, toob taoline tase kaasa hulga riske, millega autotootja peab ise tegelema hakkama. Keegi pole seda riski seni enda peale võtnud.

Tagasi üles