Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Jaguar kavandab crossoverit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Jaguari tähtsaim väljatöötatav mudel,  BMW 3. seeriaga konkureeriv kompaktne premium-sedaan.
Jaguari tähtsaim väljatöötatav mudel, BMW 3. seeriaga konkureeriv kompaktne premium-sedaan. Foto: whatcar.ee

Jaguar kaalub tõsiselt crossoveri lisamist oma mudelivalikusse. «Murrangulist» disaini ja tehnoloogiat kandev auto jõuaks tootmisse 2016. aastal, kuid otsust ei ole veel tehtud, vahendab, vahendab whatcar.ee autoajakirja Autocar.

 

 

Jaguari sõsarfirma Land Rover naudib praegu oma nišimudeli Evoque ootamatut edu, mistõttu ka Jaguarile on antud luba loobuda traditsioonidest ja minna püüdma uusi kliente. (Mäletatavasti üritati midagi seesugust juba 2001. aastal nime X-Type kandva Ford Mondeo klooniga, kes tõi Jaguari sõnavarasse terminid «esivedu», «diiselmootor» ja «universaal»).

Materiaalse toe annab emafirma Tata hiljutine lubadus kahekordistada Jaguari ja Land Roverisse paigutatavat summat ligi 1,8 miljardi euroni aastas.
Kuigi Jaguari tähtsaimaks väljatöötatavaks mudeliks on BMW 3. seeriaga konkureeriv kompaktne premium-sedaan (pildil), ei ole crossover kindlasti madalaima prioriteediga, kinnitas Jaguari tegevjuht Adrian Hallmark.

«Tootmise tõenäosus on praegu 50:50, kuid selline auto aitaks kaasa Jaguari tõusule Brasiilias, Venemaal, Indias ja Hiinas,» lausus ta.
Veel pole selge ka tulevase crossoveri geneetika. Kõigepealt võidakse ta luua uue alumiiniumkerega kompaktsedaani baasil. Kergmetallkere eristaks Jaguari crossoverit kindlasti Audi, BMW ja Mercedese rivaalidest. Samuti kaalutakse uue auto konstrueerimist Range Rover Evoque-i baasil. Kõige vähem tõenäoline on suuremamõõtmelise linnamaasturi ehitamine mudelitele XF ja XJ kavandatavast nelikveosüsteemist lähtudes.

Märksõnad

Tagasi üles