Ettevõtte uus poliitreklaam näib olevat otseses vastuolus otsusega ennistada ametisse avaliku elu tegelased, kes on pidevalt õhutanud vihakõnet ja valeinformatsiooni, sealhulgas presidendikandidaat Donald Trump, kes postitas Twitterisse uuesti esimest korda eelmisel nädalal pärast kolmeaastast keeldu.
Dorsey blokeeris Trumpi Twitteri konto 2021. aasta jaanuaris ettevõtte reeglite rikkumise eest, sest Trump levitas Twitteris valeinformatsiooni ja õhutas tormijooksu Kapitooliumile Washingtonis. Twitteri ostnud vastuoluline ärimees Elon Musk taastas Trumpi konto läinud aasta lõpus.
Trumpi esimeseks postituseks on tema vahistamisfoto koos tekstiga: «Valimiste sekkumine. Ärge kunagi alistuge!» kuna ta väidab jätkuvalt, et 2020. aasta presidendivalimistel varastati tema valimisvõit.
Twitter väidab, et poliitiliste reklaamide keelu ümberpööramisega võitlevad nad endiselt väärinfo vastu. Ettevõte plaanib lisada postitustele, mis rikuvad kodanikuühtluse poliitikat, sildikesed, mis aitaks nende sõnul teadvustada postituses olevat valeinformatsiooni. Lisaks väidab ettevõte, et nad keelavad «vale või eksitava sisu reklaamimise, sealhulgas vale või eksitava teabe, mille eesmärk on õõnestada üldsuse usaldust valimiste vastu, püüdes samal ajal säilitada vaba ja avatud poliitilist arutlust.»
Pärast seda, kui Musk vallandas enamiku Twitteri töötajatest, kelle kohustuseks oli vale või eksitavat teavet eemaldada ja modereerida, ütles Twitteri valeinformatsiooni levikut uurinud Columbia ülikooli äriprofessor Gita Johar NBC Newsile, et Twitteri otsus «teeks veebilehest kuulujuttude, vandenõuteooriate ja valede keskuse ning need valed võtaks nii platvormil kui inimeste kujutlusvõimes võimust.»
Selle aasta alguses läbi viidud uuring näitas, et väärinfo levitamine Twitteris suurenes 44 protsenti pärast seda, kui Musk sotsiaalmeediaplatvormi 2022. aasta oktoobris ära ostis.
Uuring näitas, et Twitteris on 490 «superlevitaja» kontot, mis propageerivad valeinformatsiooni ja vandenõuteooriaid, ning viitas, et selliste kontode levik võib olla tingitud sellest, et Musk vallandas Twitteri sisu modereerimise meeskonna.
Twitter väidab, et poliitiliste reklaamide taaslubamine ei kujune probleemiks, kuna ettevõte laiendab oma turva- ja valimismeeskondi, lisades, et see pakub ka ülemaailmset reklaamide läbipaistvuskeskkonda, mis võimaldab kasutajatel näha poliitilisi reklaame. Seda teeb Twitter aga ainult seepärast, et eelmisel nädalal jõustunud Euroopa Liidu digiteenuste seadus nõuab seda.