![Artikli foto](http://f9.pmo.ee/xJCc9BzHOBJNZfFtkiYPVglVJcY=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2009/02/05/128384t1h4655.jpg)
Sportautosid tootev sõltumatu Briti firma Aston Martin avaldas eile info Vantage'i uue, 12-silindrilise ottomootoriga modifikatsiooni kohta.
Sportautosid tootev sõltumatu Briti firma Aston Martin avaldas eile info Vantage'i uue, 12-silindrilise ottomootoriga modifikatsiooni kohta.
Teadupärast komplekteeritakse Aston Martin Vantage'i baasmudel V8-ga. Ning kahtlemata võib selle esitlust oodata juba märtsikuisel Genfi näitusel, kirjutab
.
Kuueliitrise vabalt hingava ottomootori võimsuseks teatatakse 510 hobujõudu, maksimaalseks pöördemomendiks 570 Nm. Ülekandesüsteemist leiab vaid kuuekäigulise manuaalkasti.
Aston Martini kinnitusel suudab auto paigalt sajani kiirendada 4,2 sekundiga ning saavutada tippkiiruseks 305 km/h. Juhi käeulatuses on ka nupp nimega Sport, millele vajutades reageerib auto gaasipedaali vajutustele järsemalt ning ka summuti hakkab sportlikumalt kõlama.
Võrreldes tavapärase Vantage'iga on võimsam versioon 15 millimeetri võrra madalam, vedrustus aga esiteljel lausa 80 ning tagateljel 45 protsendi võrra jäigem.
Ka pidurisüsteem on siin efektiivsem: kuus silindrit ees ja neli taga pidurisadulates, süsinik-keraamilised kettad mõõtudega 398 mm ees ja 360 mm taga. Selline pidurisüsteem on tavapärasest 12,5 kilogrammi kergem.
Silmailust rääkides võiks ära mainida 19-tollised kergsulamist valuveljed, kuid ilmselt kõige silmapaistvam element on siiski ventileerimisavadega mootorikate. Aga uued on ka esivõre, spoilerid ning võidusõiduauto Aston Martin N24 stiilis küljelaiendid. Tagumine difuusor valmistati süsinikplastist.
Sõitjateruumist leiab uue näidikutepaneeli, seemisnahaga viimistletud rooliratta ning süsinikplastist ukselingid.
Kõnealuseid sõidukeid koostatakse vaid 1000 eksemplaris, hinda aga veel ei avalikustata.