Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Klassika elektriline tagasitulek: Volkswagen esitles ID. GTI ideeautot

Copy
Kontseptsioonautot esitleti eile Münchenis. Müügile jõuab see 2027. aastal.
Kontseptsioonautot esitleti eile Münchenis. Müügile jõuab see 2027. aastal. Foto: Volkswagen AG
  • Euroopas jõuab elektriline GTI arvatavasti müügile 2027. aastal
  • ID. GTI võtab üle mõned tuntud jooned 1970ndate legendaarsetelt mudelitelt
  • 2027. aastaks tuleb Volkswageni mudelirivvi kokku üksteist uut elektrilist mudelit

Volkswagen jätkab pühendumist elektriautodele ja toob 2027. aastaks välja üksteist uut täiselektrilist mudelit. Sellega tahab Euroopa suurim autotootja ette näidata teistega võrreldes kõige laiema elektrimudelite valiku alates väikeautost hinnaga alla 25 000 euro kuni suurte sedaanideni.

Münchenis IAA Mobility messil esitletakse esmakordselt ID. GTI Concept ideeautot. Uus liikur annab selge ettekujutuse, kuidas Volkswagen hakkab elektrilises tulevikus kasutama ikoonilist GTI embleemi.

Edaspidi luuakse Volkswageni sportlikud ja emotsionaalsed GTI-versioonid ka täiselektrilise ID.-perekonna valitud mudelite põhjal.

«Volkswagen on viimaste kuude jooksul suunda muutnud. Pakume, mida kliendid soovivad: olgu tegemist elektriliste, sisepõlemismootoriga või hübriidautodega – kõik meie uued mudelid avaldavad muljet tõhususe, intuitiivse kasutamise ja kõrge kvaliteedi pooles,» ütles Volkswageni sõiduautode divisjoni tegevjuht Thomas Schäfer.

Artikli foto
Foto: Volkswagen AG

Volkswagen kaasab 2027. aastaks mudelirivvi üksteist uut elektrilist mudelit. Esimesena tuleb välja ID.7, Volkswageni esimene täiselektriline sedaan avara interjööri ja sõiduulatusega kuni 700 kilomeetrit.

ID. GTI Concept ideeautoga näitab Volkswagen IAA Mobility messil esimest korda, kuidas GTI embleem viiakse üle elektrilise liikuvuse ajastusse. Seeriaauto luuakse elektrisõidukite modulaarplatvormile (MEB) ja kava kohaselt jõuab see sõiduk teedele 2027. aastal.

«Täiuslik kombinatsioon sõidunaudingust ja argikasutusest on GTI embleemiks olnud aastakümneid,» ütles Schäfer, «ID. GTI ideeautoga toome aga GTI DNA elektriajastusse. See on jätkuvalt sportlik, tehnoloogiliselt eesrindlik ja kättesaadav, kuid nüüd on lisandunud uus käsitlus homsest maailmast: elektriline, täielikult ühenduvuses ja erakordselt emotsionaalne. Selles mudelis moodustavad sõidunauding ja jätkusuutlikkus täiusliku paari. Volkswageni sportauto on elektriajastul sobiv ka argisõitudeks.»

ID. GTI Concept järgib 1976. aasta algset GTI tipptehnoloogiaga mudelit ja selle klassikalist joont, lisades kõik moodsa elektriauto lisad ja mugavused. Konkreetsemalt võib aimata Golf GTI I 1976 jooni. Elektrilise GTI pardal on nüüd intelligentne veojõukontrolli süsteem, millest tulenevalt asendab Volkswagen sissepritsega mootoritest tulnud tähe «I» (Injection) mõiste lühendis intelligentsusega.

Volkswageni uus ideeauto ID. GTI Concept on 4104 mm pikkune, teljevahega 2600 mm, 20-tolliste valuvelgedega, kõrgusega 1499 mm ja laiusega 1840 mm.

Austusavaldus klassikalisele GTI-le: ideeauto ID. GTI kontseptsioon järgib 1976. aasta Golf GTI I mudelit.
Austusavaldus klassikalisele GTI-le: ideeauto ID. GTI kontseptsioon järgib 1976. aasta Golf GTI I mudelit. Foto: Volkswagen AG

Ideesõiduki sees olevad digitaalsed ekraanid lubavad kasutada uusi kujundusi ja funktsioone. Põhimõtteliselt saab endale ise valida kokpiti välimuse. Põhikonfiguratsioon peegeldab praegust digiajastut koos ekraanidel kuvatava kogu mõeldava sõiduinfo ja funktsioonidega. Režiimis Vintage muundub aga juhi ees olev GTI Digital Cockpit (ekraani diagonaal 27,7 cm / 10,9 tolli) näiteks Golf GTI teisest seeriast pärit instrumentideks.

Lisaks on keskkonsoolil suurem puutetundlik meelelahutusekraan (diagonaal 32,7 cm / 12,9 tolli), mille intuitiivse graafika ja menüüstruktuuriga tootmisversioon on juba peaaegu valmis.

GTI režiimil: liitreaalsuse ekraan näitab selles olekus teavet raja kohta, taustvalgustus muutub aga GTI Red Turbo värviks.
GTI režiimil: liitreaalsuse ekraan näitab selles olekus teavet raja kohta, taustvalgustus muutub aga GTI Red Turbo värviks. Foto: Volkswagen AG

Salongis on hulk USB pesasid nutiseadmete toiteks ning 230 V toitepesa igasuguste tavalise võrguelektri toitega seadmete jaoks.

Kõrvuti elektriautodega ID. GTI Concept, ID.4, ID.5 ja uue ID.7-ga jätkab Volkswagen ka sisepõlemismootoriga autodega, tutvustades uue põlvkonna Passatit ja Tiguani.

Tagasi üles