Münchenis IAA Mobility messil esitletakse esmakordselt ID. GTI Concept ideeautot. Uus liikur annab selge ettekujutuse, kuidas Volkswagen hakkab elektrilises tulevikus kasutama ikoonilist GTI embleemi.
Edaspidi luuakse Volkswageni sportlikud ja emotsionaalsed GTI-versioonid ka täiselektrilise ID.-perekonna valitud mudelite põhjal.
«Volkswagen on viimaste kuude jooksul suunda muutnud. Pakume, mida kliendid soovivad: olgu tegemist elektriliste, sisepõlemismootoriga või hübriidautodega – kõik meie uued mudelid avaldavad muljet tõhususe, intuitiivse kasutamise ja kõrge kvaliteedi pooles,» ütles Volkswageni sõiduautode divisjoni tegevjuht Thomas Schäfer.
Volkswagen kaasab 2027. aastaks mudelirivvi üksteist uut elektrilist mudelit. Esimesena tuleb välja ID.7, Volkswageni esimene täiselektriline sedaan avara interjööri ja sõiduulatusega kuni 700 kilomeetrit.
ID. GTI Concept ideeautoga näitab Volkswagen IAA Mobility messil esimest korda, kuidas GTI embleem viiakse üle elektrilise liikuvuse ajastusse. Seeriaauto luuakse elektrisõidukite modulaarplatvormile (MEB) ja kava kohaselt jõuab see sõiduk teedele 2027. aastal.
«Täiuslik kombinatsioon sõidunaudingust ja argikasutusest on GTI embleemiks olnud aastakümneid,» ütles Schäfer, «ID. GTI ideeautoga toome aga GTI DNA elektriajastusse. See on jätkuvalt sportlik, tehnoloogiliselt eesrindlik ja kättesaadav, kuid nüüd on lisandunud uus käsitlus homsest maailmast: elektriline, täielikult ühenduvuses ja erakordselt emotsionaalne. Selles mudelis moodustavad sõidunauding ja jätkusuutlikkus täiusliku paari. Volkswageni sportauto on elektriajastul sobiv ka argisõitudeks.»
ID. GTI Concept järgib 1976. aasta algset GTI tipptehnoloogiaga mudelit ja selle klassikalist joont, lisades kõik moodsa elektriauto lisad ja mugavused. Konkreetsemalt võib aimata Golf GTI I 1976 jooni. Elektrilise GTI pardal on nüüd intelligentne veojõukontrolli süsteem, millest tulenevalt asendab Volkswagen sissepritsega mootoritest tulnud tähe «I» (Injection) mõiste lühendis intelligentsusega.