Päevatoimetaja:
Kaido Einama
Saada vihje

Ford, Honda, ja BMW lõid käed elektriautode akupankadena võrku ühendamiseks

Copy
Autotootjad leppisid kokku platvormis, mis aitab autoomanikel tipptunnil oma elektriauto akust kallist elektrit tagasi võrku müüa.
Autotootjad leppisid kokku platvormis, mis aitab autoomanikel tipptunnil oma elektriauto akust kallist elektrit tagasi võrku müüa. Foto: BMW

Kolm suurt autotootjat otsustasid üheskoos hakata arendama süsteemi, mis lubaks tipptundidel elektriautode akudest energiat võrku tagasi saata. See teeks liikurite akudest omamoodi akupangad, mis tasakaalustavad tarbimist. Öisel või odavama taastuvenergia ajal laetaks need akud uuesti ja soodsamalt täis.

Eelmisel aastal alustas samasuguse tehnoloogia arendamist Jaapani autotootja Toyota, katsetades seda lahendust USA-s.

Ford, Honda ja BMW aga lõid selleks uue ühise ettevõtte ChargeScape, mis tagab erinevate autotootjate ning võrkude ühilduvuse. Elektrisõidukite akude võrku ühendamise ettevõte on selle loojate sõnul kasulik ka elektriautode omanikele, sest nii saavad nad autoakudesse salvestatud energiat võrku müüa just siis, kui see on kõige kallim ning laadida akusid sel ajal, kui elekter on odavam. Tavaliselt on kõige kallim energia sellistel hommikustel ja õhtustel tipptundidel, kui inimesed on kodus ja elektriautod seisavad.

Tagasi üles